מנכ״ל ארקיע אינטרנשיונל, עוז ברלוביץ, אמר הבוקר ל׳חדשות תעופה׳ כי מרגע שהחברה הודיעה על פתיחת הקו לאיסטנבול נכנסו למערכת הזמנות רבות במיוחד של חבילות הכוללות טיסה ומלון. ״אנחנו בונים על איסטנבול כיעד נופש שיהיה להיט והמטרה שלנו היא להגיע לטיסה יומית,״ אמר .

ברלוביץ׳ נשאל על התחרות שמצפה לו וגם לישראייר מצד הטורקים, במיוחד מצד חברת פגסוס שהיא חברת לואו קוסט ואמר כי תחרות היא דבר בריא, כי המטוסים של ארקיע, מטוסי איירבוס A321, דומים לאלה של חברת פגסוס הטורקית כך שעלויות הטיסה תהיינה די דומות.

מטוסי A321neo של חברת ארקיע
מטוסי A321neo של חברת ארקיע. תמונה: דני שדה

״אנחנו בונים על כך שהישראלים ירכשו חבילות ולא רק טיסות. הישראלים אוהבים להזמין הכל במקום אחד ואוהבים לטוס בחברות ישראליות. הם מרגישים טוב יותר בחברות ישראליות ומרגישים נוח יותר לבצע הזמנה באתר שבו הכל כתוב בעברית. מעל 60% מהמכירות שלנו לאתרי נופש הם חבילות שכוללות טיסות ומלון ובזה אנחנו יודעים לעשות כסף. אנחנו מציעים לטורקיה מוצר טוב ומנגישים ללקוחות את החבילות בצורה נוחה מאד.״

איך בדיוק אתם מתכוונים להתחרות עם כרטיסים של 50-30 דולר שמציעות חברות תעופה שונות? שאלנו את מנכ״ל ארקיע אינטרנשיונל והוא השיב: ״המחירים האלה לא קיימים במציאות. אולי בשוליים. בסופו של דבר תהיה פה תחרות והיא תהיה על שלושה דברים עיקריים: על הנוחות של שעות הטיסה, על המחיר ועל המוצר שאנחנו מציעים ללקוח.״

נתונים של רשות שדות התעופה מלמדים כי ב-11 החודשים הראשונים של השנה טסו בקו בין ישראל לטורקיה 2,332,150 נוסעים ובחודש נובמבר טסו בקו זה 215,833 נוסעים. נכון, לא כל הנוסעים הם ישראלים. יש לא מעט תיירים שמגיעים לישראל דרך טורקיה בשל המחירים הזולים, יחסית, שמציעות החברות הטורקיות. גם חלק לא קטן מהישראלים ממשיכים ליעדים באירופה, צפון אמריקה ויעדים אחרים.

ארקיע נערכת גם לפתיחת קו טיסות לאנטליה החל מחודש מרץ 2023. הנתונים לגבי אנטליה, שהיא יעד סופי, מלמדים כי בחודשים ינואר-נובמבר טסו בקו זה 616,888 ישראלים, לעומת 513,542 נוסעים שטסו בקו זה בחודשים המקבילים בשנת 2019, לפני מגפת הקורונה ולעומת 476,930 נוסעים שטסו בקו בין תל אביב לאנטליה בינואר-נובמבר 2009, חצי שנה לפני משט ה׳מרמרה׳ שהביא לצניחה ביציאות ישראלים לאתרי הנופש בטורקיה.

ברלוביץ׳ הביע בשיחה אופטימיות רבה לגבי טורקיה ואמר כי הדאגה שלו היא כיום בעיקר מכך שנתב״ג לא יוכל לעמוד בשנה הבאה בעומסים הגדולים של היוצאים לחו״ל והתורים לבידוק ילכו ויתארכו, דבר שיפגע הן בנוסעים והן בחברות התעופה.

תמונה: spotter.tlv