נמל התעופה של דובאי היה נמל התעופה הפעיל ביותר בטיסות מתל אביב ואליה בחודש דצמבר 2022. כך עולה מהדו״ח השנתי של רשות שדות התעופה שפורסם הבוקר. על פי נתוני הדו״ח, בחודש דצמבר טסו בקו בין תל אביב לדובאי 115,758 נוסעים, גידול של 113% בהשוואה לדצמבר 2021. זאת בשל משחקי המונדיאל שהיו במהלך החודש.

הדו״ח של רשות שדות התעופה מפריד בין שני  נמלי התעופה של איסטנבול, איסטנבול הראשי ואיסטנבול סביחא שביחד מספר הנוסעים אליהם גבוה יותר מזה של דובאי ( 81,358 ו-79,557 בהתאמה) והם, על פי הדו״ח תופסים את המקומות שני ושלישי.

נתוני רשות שדות התעופה מלמדים כי בשנת 2022 עברו בנמל התעופה בן גוריון בטיסות בינלאומיות 19,221,007 נוסעים. מדובר הן בישראלים והן בתיירים בטיסות נכנסות ויוצאות. נתון זה הוא פי 3 מאשר מספר הנוסעים בשנת 2021 ועדיין נמוך ממספר הנוסעים בשנת 2019 שעמד על 24,035,908.

על פי נתוני הדו״ח חברת אלעל הטיסה קרוב ל-21.75 אחוזים מכלל הנוסעים (4,181,569) והציגה גידול של 198 אחוזים בהשוואה לנתוני שנת 2021. עם זאת מדובר עדיין במספר נמוך יחסית ל-5.8 מיליון הנוסעים שהטיסה בשנת 2019.

במקום השני נמצאת חברת וויזאייר עם 1,474,668 נוסעים, אחריה ריינאייר עם 1,308,650 נוסעים, חברת טורקיש איירליינס עם 1,277,720 (נתון הגבוה ממספר הנוסעים שהטיסה ב-2019) ובמקום החמישי חברת ישראייר עם 827,020 נוסעים לעומת 767,626 שהטיסה בשנת 2019.

נתוני רשות שדות התעופה מלמדים כי חברות התעופה הישראליות, אלעל,ישראייר וארקיע הטיסו ביחד 5,733,874 גידול של 187.81% בהשוואה למספר הנוסעים שהטיסו בשנת 2021. אולם נתח השוק שלהם ירד מ-32.72% ל-29.83 אחוזים.

כצפוי, טורקיה המשיכה לככב כמדינה עם מספר הנוסעים הגבוה ביותר מישראל ואליה. על פי הדו״ח 13.1% מכלל שעברו בנתב״ג טסו בקו בין ישראל לטורקיה. מדובר במעל 2.5 מיליון נוסעים. במקום השני נמצאת ארצות הברית עם כ-1.9 מיליון נוסעים ונתח של כעשרה אחוזים. במקום השלישי נמצא יוון עם כ-1.473 נוסעים ואחריה איטליה (כ-1.3 מיליון) וצרפת עם 1,222,872 נוסעים.

נתוני רשות שדות התעופה מלמדים כי שני נמלי התעופה הראשיים של טורקיה (איסטנבול ואיסטנבול-סביחא) היו במקומות הראשונים במספר הנוסעים מישראל ואליה עם כ-1.769 מליון נוסעים. במקום השלישי נמצאת דובר עם 763,421 נוסכעים, במקום השלישי נמל התעופה שארל דה גול עם 763,002 נוסעים ובמקום החמישי נמל התעופה קנדי בניו יורק עם 675,463 נוסעים.

תגובה
  1. ממש לא נכון, מצטער לומר לכם. לאיסטנבול טסו הרבה יותר, 160,000 נוסעים. באיסטנבול יש 2 נמלי תעופה, הראשי (81,000 נוסעים) ו”סבינה” (79,000 נוסעים). 160,000 מול 115,000 – העיר המנצחת ברורה.

    1. איגור שלום. אני מציע לך להיכנס לאתר של רשות שדות התעופה ולקרוא היטב את הדו״ח השנתי. יש׳יעדים׳ שזה ערים או ארצות ויש מה שמכונה ׳יעד ראשון׳, שמתייחס לנמל תעופה. אז אם תקרא את הדו״ח של רשות שדות התעופה נמל התעופה של דובאי היה במקום הראשון. לפני נמל התעופה של איסטנבל ונמל התעופה השני של איסטנבול (סביחא).. נתונים: דובאי: 115,758, איסטנבול הראשי 81,358, איסטנבול – סביחא 79,557. זה הדו״ח. הנה למדת משהו חדש. בדיוק כמו שהדו״ח מפריד בין נמל התעופה שארל דה גול ונמל התעופה אורלי (שניהם בפאריז) ונמלי התעופה שליד מילנו ויעדים אחרים.

    2. אם יש לך כניסה לדו״ח, ראה עמוד המתייחס ל׳יעד ראשון׳. file:///Users/dannysadeh/Downloads/202212%20(1).pdf
      בהצלחה

      1. למרבה הפתעתך, אני דווקא כן יודע לקרוא דו”חות, ומצטער לומר אבל לקרוא לנמל תעופה “יעד ראשון”, זה עקום לגמרי. “יעד” בעיני נוסע יכול להיות מדינה או עיר. אולי טייס יכול להתייחס לנמל התעופה כאל “יעד”. הנוסע טס לעיר, לכן צריך לספור את 2 נמלי התעופה של איסטנבול כ”יעד”, כמו גם את ה-2 של פאריז, ה-4-3 של לונדון, ה-2 של ניו יורק וכן הלאה. והנה, יש טבלה חדשה, נכונה יותר, מדויקת יותר, שלא מטעה את הקוראים שלכם. לא ייתכן שהקורא כאן יחשוב שלדובאיי טסו יותר נוסעים מאשר לאיסטנבול, כי זו לא התמונה. תודה.

  2. איגור, כמו שאמרתי לך, את כל הטענות צריך להפנות לרשות שדות התעופה. כך הדברים מופיעים בדו״ח וכך גם כתבתי אותם. על מנת שלא יהיו אי הבנות, סייגתי בפיסקה השניה שהדו״ח עושה הפרדה בין שני נמלי התעופה. כפי שהוא מפריד בין נמלי תעופה של יעדים אחרים כמו לונדון (גטוויק, היתרו ולוטון) ונמלי תעופה של מילנו ושל פריז. הערתי להם על כך. אם הם ישנו את הדוחו״ת – זה כבר ענין אחר. שנה טובה. ואל תתרגז. זה לא בריא.

Comments are closed.