כפי שדיווחנו לפני מספר חודשים, חברת התעופה הניגרית Air Peace וספציפית מנכ״ל החברה שואפים להפעיל טיסות ישירות בין תל אביב ללאגוס, העיר הגדולה במדינה והבירה הכלכלית של ניגריה. כעת מתברר חברת התעופה נערכת להתחיל להפעיל טיסות ישירות בין תל אביב ללאגוס כבר החל מחודש אפריל הקרוב, עם 3 טיסות שבועיות במטוסי בואינג 777.

מהמידע הקיים ברשותנו עולה כי רשות התעופה האזרחית (רת״א) במשרד התחבורה בישראל קיבלה ובוחנת את הבקשה להפעלת הטיסות הישירות של חברת תעופה הניגרית בין היעדים. ולמרות שרת״א טרם אישרה באופן סופי את הפעלת הטיסות, חברת התעופה האפריקאית כבר נערכת להפעלתן ואף עדכנה בעמוד האינסטגרם שלה על הטיסות הצפויות לתל אביב, לצד קווי טיסה חדשים למומבאי וקינשסה (קונגו).

לפי מה שידוע לנו עד כה, מדובר ב-3 טיסות שבועיות בין תל אביב ללאגוס שיופעלו במטוסי 777. הסיבה לבחירה במטוס הגדול היא ככל הנראה היכולת שלו לשאת נפח מטען גדול יותר ובכך לתמוך בייצוא ישראלי לניגריה. כמו כן, בעבר דובר על כך שהטיסות ישמשו להטסה של נוצרים מאמינים ועובדים ישראלים בין המדינות.

כזכור, בתחילת מגפת הקורונה הפעילה חברת ״אייר פיס״ טיסת חילוץ מאבוג׳ה לישראל של כ-260 ישראלים שעובדים בניגריה ונתקעו במדינה בשל התפשטות הנגיף. גם טיסה זו הופעהל באחד ממטוסי ה-777 של החברה שהיה בעבר בבעלות סינגפור איירליינס.

על פי אתר flightradar24, חברת Air Peace מפעילה כיום רשת טיסות מצומצמת למדי שכוללת בעיקר טיסות בתוך יבשת אפריקה, בדגש על טיסות יומיות ליעדים במערב אפריקה וליוהנסבורג שבדרום אפריקה. כך יוצא שתל אביב תהיה היעד המשמעותי הראשון של החברה מחוץ ליבשת לאחר שהפסיקה להפעיל טיסות לדובאי זה מכבר. בנוסף על פי דיווחים שונים נערכת החברה לחזור להפעיל טיסות גם לגואנגזו שבסין.

לחברת התעופה הניגרית 3 מטוסי 777 בצי המטוסים שלה, אחד מדגם 777-200 בן 24.3 שנים ושניים נוספים מדגם 777-300 בני 17.9/20.3 שנים. שני מטוסי 777 של החברה נרכשו מאמירייטס ולמעשה עדיין מותקנות בהם מחלקות הושבה ישנות של חברת התעופה האמירתית, כולל מושבי מחלקה ראשונה. המטוסים שיגיעו לישראל צפויים להיות מטוסים שעברו בין היתר פעולות תחזוקה בתעשייה אווירית בישראל. 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *