במשך כשבוע הפלגתי עם ספינת התענוגות נורוויג’ין אפיק (Epic) וחזרתי לתאר את כל הפרטים ותאריכי ההפלגה הקרובים – ללא ספק אחד הטיולים שהכי נהניתי בהם
ספינת שיט נורוויג׳יאן פרימה
נתחיל מגילוי נאות: השייט שלי היה בהזמנת נורוויג’ן, אבל כמו שידוע לכם – חשוב לי להעביר לכם את החוויה המלאה כמו שהיא באופן הכי אובייקטיבי שניתן, ולכן הכתבה תכלול יתרונות לצד חסרונות. השתדלתי לפרוס כאן את התמונה במלואה.
האונייה נווריג’ן אפיק (Norwegian Epic) היא ספינת תענוגות ענקית ומפנקת המתנשאת לגובה של 17 קומות, ומשמשת כספינת הדגל של החברה. האונייה תפליג מחיפה במסלול שאינו מעגלי (כי המטרה לשמש שייט בינלאומי ולא ישראלי בלבד), אבל זו הזדמנות נהדרת לטיול שכולל:
✔️ לינה במלון הכל כלול מפנק
✔️ חלופה לרכב, כך שקמים כל בוקר ביעד חדש
✔️ ניתן לרדת מהסיפון ולטייל, או לסירוגין, להישאר ולהנות מהפעילויות שבספינה
✔️ לצפות בהופעות/אטרקציות כל ערב
✔️ בריכות, מגלשות מים, מתקני ספורט
✔️ חיסכון של טיסה אחת לארץ

כמה כל הטוב הזה עולה לנו?

האמת שהמחיר מפתיע: כ-100 דולר לאדם ללילה בחדר פנימי וכ-200 דולר ללילה עבור חדר עם מרפסת. כמובן שהמחירים משתנים מעט בהתאם למסלול, מועד השייט ומועד ההזמנה עצמה.

למי זה מתאים?

למשפחות עם ילדים שמחפשות שלל אטרקציות לכל הגילאים במקום אחד, כמו: קולנוע, חדרי משחקים, בריכות, מגלשות, צוות הווי ובידור; לזוגות אוהבים שחשקה נפשם בחופשה רומנטית יוקרתית עם מתקני ספא, הופעות ומסיבות בערב; בני גיל הזהב שיכולים למצוא את כל מה שצריך לחופשה מושלמת במקום אחד; למטיילי סולו יחידים ( ישנם חדרי סטודיו ליחיד ואזור בילוי מיוחד שרק הם יכולים להכנס, וכך נוצרות הכרויות וחברויות); לאוכלי כשר – בהודעה מראש.
מעניין אתכם אוכל כשר באוניה? הכנתי פוסט שלם בנושא, אוסיף בתגובות.

קצת מהחוויה האישית שלי

הפלגתי עם אוניית אפיק בסוף נובמבר מחיפה, דרך: קפריסין (לימסול), יוון (רודוס, אתונה, פטמוס), – טורקיה (קושדאסי, איסטנבול) ואיטליה (נאפולי, פיזה, פירנצה, רומא). טסתי מרומא חזרה לישראל בטיסת צהריים, שעלתה 300 דולר.
חדר עם מרפסת בספינה נורוויגי׳אן אפיק
חדר עם מרפסת בספינה נורוויגי׳אן אפיק

מזג האוויר ומצב הגלים

הים בהחלט הפתיע לטובה והיה לרוב רגוע. אבל גם כשהיה סוער, הספינה נשארה יציבה בזכות גודלה והמשקולות שמייצבות אותה. תנאי מזג האוויר היו בעייתיים פעם אחת בלבד, ובגלל המצב הסוער נאלצנו לוותר על אחת העצירות ולהמשיך בשייט הלאה. מלבד הפעם הזו, הרגשנו שמזג האוויר של נובמבר מושלם ליעדים האלה. טיילנו בשמש נעימה של 20 מעלות (בניגוד לטמפרטורות החמות מאוד שיש ביעדים האלו בקיץ), והמקומות היו עם משמעותית פחות תיירים מבדרך כלל.

התרשמות מהאונייה

הספינה מדהימה, פעם ראשונה שלי עלייה. אחרי ה-Prima החדשה של NCL, ה-Symphony וה- Freedom של רויאל קריביאן, זו ההפלגה שהכי הכי נהניתי בה. וזאת בעיקר בזכות הפרייסטייל שקיים בנורוויג’ין: אין לבוש פורמלי מחייב, אין שעות קבועות לארוחות וגם אם לא נרשמתם מראש להופעה מסוימת – עדיין תוכלו להיכנס. תענוג.
הפעילויות על ה-Epic רבות ומגוונות, ובאמת שגם אם נשארים עליה 20 יום אי אפשר להספיק הכל:

מופעי ערב ברמה של ברודווי, ברים עם נגנים, בר קרח מיוחד ומועדון ריקודים לתוך הלילה. מגלשות מים, מגלשת אבובים, שש בריכות, תשעה ג’קוזי, קיר טיפוס, באולינג, מגרש כדורסל (שמשמש בשעת הצורך כמנחת מסוקים), אזור מיוחד לנוער עם משחקי מחשב רבים. בנוסף, מועדון ילדים עצום לגילאי 3-12 עם צוות שניתן להשאיר שם את הילדים לכמה שעות וכמובן קזינו מפואר להימורים בזמן שמפליגים.

החוויה הקולינארית

בספינה 20 מסעדות מכל הסוגים, מזנונים וברים שחלקם פועלים מסביב לשעון, רובם ללא תשלום וחלקם בתשלום, עם מגוון מאכלים אירופאיים, אמריקאים ואסייתים לבחירה. מנהטן ו-Taste הן שתי מסעדות גורמה ללא תוספת תשלום, O’Sheehan’s – בר קפה במרכז האונייה שפתוח 24/7, וכמובן המזנון העשיר בסיפון העליון, שהתפריט בו משתנה בהתאם ליעד העגינה. במהלך כל החופשה לא הגעתי למצב של רעב…
חשוב להזכיר, כי קיימות אפשרויות לשדרג את הקרוז בחבילות שתיה המקנות פינוקים ללא הגבלה ובעלות נמוכה, קוקטיילים, יינות, בירות כמה שתרצו, וישנה גם חבילה לקפה של סטארבקס, הנמצא באוניה. החיסרון: כדי לקדם את חבילת השתייה – לא ניתן לקחת אלכוהול לחדר אם מביאים מהבית או קונים בחוף.

בתוספת תשלום

ספא ענקי עם למעלה מ-40 סוגים של טיפולים (הכניסה בתשלום). יש גם ערבי נשים ואז זה בחצי המחיר, כדאי לברר ולהרשם מראש. בספינה יש גם חדר כושר ענקי עם מסלולי ריצה ומכשירים רבים עם נוף לים. ואפילו יש אופציה לקניות – חנויות דיוטי פרי על האונייה עם היצע של אלכוהול וקוסמטיקה במחירים יותר זולים מאשר בארץ, חנות של מוצרי NCL ממותגים, תכשיטי יוקרה לצד תכשיטים זולים (20 דולר לפריט), בזאר של תיקים, שמלות חוף ועוד פריטים במחירים של 10-20 דולר. מה שאין באוניה זה מינימרקט לקניית ציוד פארם אישי או חטיפים למיניהם, אז או שתביאו מספיק מהבית או שתקנו באחת העצירות בחופים.
תמונות – לאורך ההפלגה יש צלמים שמסתובבים ומציעים למפליגים להצטלם, ולאחר מכן לרכוש את התמונה בפני עצמה או כפריט שהיא מוטבעת עליו (ספל, מחזיק מפתחות, הולוגרמה וכדומה). לפעמים זה הרגיש מוגזם וקצת מעיק, אז אל תחששו לסרב לצלמים ולהמשיך בשלכם.
אינטרנט – יש אפשרות לחבילת Wi-Fi שתעבוד במהלך ההפלגה עצמה. אישית אני לא ממליצה כי המחיר מאוד יקר, וגם תמיד אפשר לעשות חבילת סים אירופאי ולהנות ממנו בעצירות. נצלו את ההפלגה לרוגע, שקט וניתוק מהסביבה.
סיורי חוף – ניתן לרכוש סיורים מאורגנים של האונייה. הסיורים מאד מסודרים ונוחים, והיתרון הגדול הוא שהאונייה ממתינה להם. הבעיה: בשלב זה הסיורים הם באנגלית בלבד, אך הנהלת הספינה הבטיחה שלפי הדרישה יהיו בעתיד גם סיורים בעברית. כמובן אפשר לרדת מהאונייה ולטייל עצמאית, או עם מדריך מקומי. אבל אז חשוב לשוב בזמן. זכרו: האוניה, בדומה למטוס, לא ממתינה. לחלופין, אפשר גם לוותר על הירידה ולנוח על האונייה.
טיסות – NCL יכולים לסבסד גם טיסות וגם מלון לחניית ביניים וגם הסעות. פנו אליהם או לסוכני השייט הרבים.

אלונה לזרוביץ׳ היא מנהלת קהילת חו״ל זה כאן ומומחית תיירות.