איגודי הטייסים והדיילים של חברת התעופה האיטלקית הצעירה ITA, טוענים כי שכרם נמוך באופן משמעותי מזה של טייסים בחברות הלואו קוסט ריינאיר, וויזאיר ואיזיג׳ט. הטייסים והדילים דורשים תוספת שכר ומאיימים באי שקט תעשייתי בזמן שבו ממשלת איטליה מנהלת משא ומתן למכירת כמחצית ממניות החברה לתאגיד לופטהנזה.

על פי נתונים שמפרסמים האיגודים המקצועיים של הטייסים, קברניט בחברת ITA בעל 15 שנות ותק, עם 18 ימי עבודה בחודש ו-70 שעות טיסה מקבל שכר ברוטו חודשי של 6,500 יורו (93 יורו לשעת טיסה). זאת בעוד קברניט בחברת ריינאייר מקבל 11,520 יורו לחודש (165 יורו לשעה טיסה) , קברניט באיזיג׳ט מקבל 15,200 יורו לחודש (217 יורו לשעת טיסה) וקברניט בחברת וויזאיר מקבל 8,700 יורו לחודש (124 יורו לשעת טיסה).

על פי איגוד הטייסים באיטליה, שכרו של טייס עם 12 שנות ותק בחברת ITA עם 18 ימי עבודה בחודש ו-70 שעות טיסה הוא 4,000 יורו (57 יורו לשעות טיסה). זאת בשעה ששכרו של טייס בריינאיר הוא 5,870 יורו לחודש (84 יורו לשעת טיסה), שכרו של טייס באיזיג׳ט עומד על 8,650 יורו (124 יורו לשעת טיסה) ובוויזאיר עומד על 4,700 יורו (67 יורו לשעת טיסה).

נציגי האיגודים המקצועיים של טייסי החברה והדיילים נפגשו עם ההנהלה הבכירה של ITA והתלוננו על גובה שכרם, אך בתום הפגישה טענו כי לא הושגה כל הסכמה, מה שלא מותיר להם אלא להתחיל בהליך של הכרזת סכסוך עבודה. על פי האיגודים המקצועיים של הטייסים והדיילים הם עשו מאמצים רבים ללכת לקראת החברה עם הצעות להתאים את שכרם לתנאי השכר של השוק והם אינם מוכנים ׳למרוח׳ את הזמן בדיונים של מספר חודשים.

בכלי התקשורת באיטליה מציינים כי הפגישה של נציגי האיגודים המקצועיים עם הנהלת החברה התקיימה ברוח טובה, אולם הפערים בין הצדדים נותרו גבוהים והוחלט על קיום מפגש נוסף בסוף החודש.

כאמור, המתח בין הצדדים מגיע בתקופה מכריעה בחברה. זאת משום שמשרד הכלכלה האיטלקי נמצא על סף חתימת מזכר הבנה עם חברת לופטהנזה שמעוניינת לרכוש מניות בחברה. זאת בכפוף לאישור של ההגבלים העסקיים באירופה.

תמונה: spotter.tlv

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *