חברת איבריה ממשיכה להצטייד במטוסי איירבוס A350 חדשים וכעת גם הקו לתל אביב זוכה לקבל את המטוסים החדישים ביותר בצי של החברה.

בחודש דצמבר הציגה איבריה דור חדש של מטוסי A350 שייכנסו לשירות החברה עם מחלקות הושבה חדשות לחלוטין ומבטיחות. כעת נראה כי לפי מערכת ההזמנות, החל מסוף חודש פברואר צפויה חברת התעופה הספרדית להפעיל מטוסי איירבוס A350-900 של החברה בקו לתל אביב פעמיים בשבוע בימים ראשון וחמישי. זאת לאחר שמטוסים מדגם זה של איבריה היו לאחרונה אורחים מזדמנים בנתב״ג.

צי מטוסי האיירבוס A350 הוא הצעיר ביותר של איבריה עם 16 מטוסים בגיל ממוצע של שנתיים וחצי בלבד, כאשר שניים מהמטוסים (שקיבלו את השם A350 NEXT) כבר כוללים את מחלקות ההושבה החדשות והמבטיחות של איבריה שאמורות להציע שדרוג משמעותי במוצר שמוצע ללקוח. אלו לא צפויים להגיע כרגע לישראל ומאושרים לטיסה כרגע רק למדינות האיחוד האירופי, ארגנטינה, צ׳ילה, קולומביה, פרו ומקסיקו.

כיום מפעילה איבריה טיסה יומית מתל אביב למדריד במטוסי איירבוס A330-200 שלה או של חברת האחות Level שגם היא בבעלות חברת האם של איבריה, IAG.  עם זאת, החל מחודש אפריל צפויה החברה לעבור לשתי טיסות יומיות מתל אביב במטוסי A321neo צרי גוף, אשר חלקן יופעלו ע״י חברת הבת Iberia Express, שמבצעת בעיקר טיסות קצרות טווח של החברה.

הטיסה היומית השנייה של איבריה תמריא מתל אביב בשעה 18:25 ותנחת במדריד בשעה 22:50. מצד אחד מדובר בשינוי חיובי שכן תוספת של טיסה יומית שנייה תחבר את תל אביב לרשת היעדים הענפה של איבריה, בדגש על יעדים בצפון ודרום אמריקה. מאידך, מדובר בשנמוך משמעותי של איכות המוצר שמוצע לנוסע, גם במחלקת תיירים אבל במיוחד במחלקת עסקים. למעשה, איבריה תצטרף לחברות כמו לופטהנזה וסוויס ולא תפעיל יותר מחלקת עסקים אמיתית מתל אביב כמו שהיה עד כה, אלא מחלקת עסקים אירופאית מצומצמת עם יתרונות מועטים ביחס למחלקת תיירים.

בהיבט היצע המושבים צפויה איבריה להגדיל את ההיצע מתל אביב כחלק מהמהלך החדש. מטוסי ה-A330 של איבריה מציעים 288 מושבים (19 בעסקים ו-269 בתיירים) או 314 מושבים במטוסים של חברת לבל (21 מושבי פרימיום ו-293 מושבי תיירים). מטוסי ה-A321neo מציעים (16 בעסקים ו-186 בתיירים), סה״כ 404 מושבים ב-2 טיסות יומיות כך שמדובר בתוספת של 90-116 מושבים מדי יום.

אפשר להעריך כי בהתאם לביקוש, בטווח הארוך איבריה תחזיר לקו לפחות טיסה יומית אחת במטוסים רחבי גוף.

תגובה

Comments are closed.