כפי שפרסמנו בעבר, אל על שואפת להחזיר לשירות ארבעה מתוך שישה מטוסי בואינג 777-200 שברשותה. שניים מהם (מספרי רישום ECD, ECB) כבר נמצאים בשירות טיסות נוסעים ופועלים בטיסות בעיקר בקווים לתאילנד ואירופה. כפי שפרסמנו לפני מספר ימים בעמוד האינטסגרם שלנו, אל על נערכת לחזרתו לשירות של מטוס 777 שלישי, זה הנושא את מספר הרישום 4X-ECF.

מטוס 777 שלישי חוזר לשירות
מטוס 777 בטיסת כשירות לקראת חזרה לשירות

היום יצא ECF לטיסות כשירות בסמוך לחופי ישראל ולאחר מכן יצא בטיסות לרומא וחזרה. לאור זאת, ייתכן ונראה את המטוס נכנס לשירות טיסות מסחריות כבר בקרוב. לצורך ההשוואה, המטוס ECB חזר לשירות לאחר 3 טיסות כשירות – אחת לחופי מדינת ישראל והשנייה טיסת הלוך ושוב ללרנקה. תהליך שארך פחות משבוע.

במקביל, נודע לחדשות תעופה כי מטוס 777 ראשון של אל על (רישום ECE) משלים בימים אלו את תהליך ההסבה שלו לתצורת דרימליינר וממתין לאישורים רגולטוריים לפני חזרה לשירות. בסוף התהליך צפויות להיות מותקנות במטוס 3 מחלקות (עסקים, פרימיום ותיירים) הדומות לאלו שמותקנות במטוסי הדרימליינר. כזכור, אל על שואפת להסב את כל מטוסי ה-777 ל״חוויית הדרימליינר״ עם המוצרים המותקנים במטוסי ה-787.

4X-ECE הוא מטוס 777-200 בן 15.8 שנים שנכנס לשירות בשנת 2007. לאור העובדה כי מדובר במטוס גדול יותר ממטוסי הדרימליינר, הוא צפוי להיות בעל מספר מושבים גדול יותר לאחר ההסבה למוצר דומה.

מטוסי בואינג 777 נמצאים כיום בעולם בשירות פעיל בחברות מערביות גם 20-25 שנה, כך שמדובר במטוס ״צעיר״ למדי. השילוב של האמינות של מטוסי הטריפל סבן ותצורת הפנים החדשה אמור לאפשר לאל על להמשיך להפעיל את המטוס עוד שנים ארוכות. זאת, תוך הצעת מוצר עדכני ללקוחות, בדומה למה שמציעות חברות התעופה האמריקאיות, כמו למשל חברת אמריקן איירליינס בטיסות שלה מתל אביב לניו יורק. בהקשר זה, יהיה מעניין לראות האם לאחר השדרוג אל על תשקול להציב את מטוסי ה-777 בקווים לניו יורק. אותם קווים מופעלים כיום בלעדית על ידי מטוסי הדרימליינר. בכך תוכל אל על להציע מספר מושבים גדול יותר בכל טיסה בקווים המבוקשים לארה״ב.

תמונה: אגנס אוירינגל

תגובה
  1. חשבתי שמטוס בואינג 777-200 של אל על בעל רישום 4x-ecc יחזור לטוס מאחד מהארבעה, כי יש לו צביעה כמו של הדרימליינרים (787) שיש באל על

  2. טסנו היום לאיטליה עם אחד מה 777, לא יודע איזה, והיה נוראי.גם דיליי, גם תקלות שהיו במטוס כמו בדלת ושירותים…נורא.

  3. התצורה של הדריימלינר לא נוחה. לא במחלקת תיירים ולא בעסקים. היתרון המשמעותי של הדרימליימר הוא באיכות האוויר. זו הסיבה היחידה לטוס איתו. התצורה של הטריפל במתכונת הישנה נוחה אז אם לוקחים את יתרון הנוחות, לדעתי אין סיבה לטוס בו שאפשר לקבל חווית טיסה בריאה יותר בחברות עם ציוד חדש יותר.

  4. השאלה היא האם ישתלם לאל על להעביר את המטוס בדק D-check בעוד כמה שנים או לגרוט או למכור אותם לפני כן. אני מניח ששני המטוסים שאל על לא מחזירים לשירות קרובים ל D-Check שלהם ולכן הם ישארו מקורקעים.

  5. כנראה שהכותב לא טס בדגם זה. פשוט עובדים על הלקוח הישראלי המטומטם. כשטסתי לבנגקוק הדיילת התפארה בחווית הסטרימר. מן הסתם,הנייד שלך הוא המסך ה”ענק” שמתיש אחרי כמה דקות ,ואם המצבר נגמר אין אפילו usb. עדיך להתרחק מהם

  6. שלום
    איך יכול להיות שבימים אלו משפצים אותו והם [כל השלושה] כל הזמן טסים

  7. קודם כל תודה על המידע החשוב שחיפשתי כבר כמה ימים ואסביר למה. אני טס במסגרת העבודה פעם בחודש לבנגקוק ולרוב במחלקת עסקים. בהזמנת הטיסה האחרונה שלי וכשהסתכלתי על החודשים הקרובים ראיתי שה-777 משתלט אט-אט על הקו… כאשר המחיר נותר בעינו וזו חוצפה, כי אין מה להשוות מבחינת נוחות ופרטיות לדרימליינר.

Comments are closed.