לקראת הקיץ הקרוב, חברות התעופה צופות עומסים בשדות התעופה כנגזרת מהביקושים הגוברים. אמנם אנחנו מקווים שלא נראה את התמונות ה״קשות״ שנראו לאחר הקורונה עם שעות ארוכות של המתנה של נגמרת, אבל בהחלט יתכנו עומסים בשדות התעופה השונים.

כמעט כולם יודעים שנוסעי מחלקת עסקים זכאים לעמוד בתורים מקוצרים בשדות תעופה רבים בעולם. כולם גם זכו להכיר מקרוב את שירותי ה-VIP שמלווים אתכם דרך התורים בשדות התעופה.

מה שלא הרבה אנשים יודעים, זה שבמספר שדות תעופה בעולם גם נוסעים במחלקת תיירים יכולים להזמין באופן עצמאי מראש תור למסלול אבטחה מקוצר, ולקצר כך משמעותית את זמן ההמתנה לביטחון בשדה. השירות הזה מוצע לרוב בחינם או בתשלום סמלי והוא מאפשר להזמין תור לביטחון בשדה התעופה בשעה מסויימת ובשעה זו לעבור במסלולי בידוק מהירים. מספר התורים המוצע בכל שעה מוגבל על מנת לוודא שבאמת מדובר בתור מקוצר.

שירותי Fast Track בשדה התעופה במנצ׳סטר
שירותי Fast Track באתר של שדה התעופה של מנצ׳סטר

מספר שדות תעופה בעולם מציעים שירות דומה ביניהם לונדון הית׳רו (LHR), שדה התעופה החדש בברלין (BER) וכעת גם שדה התעופה אמסטרדם סכיפהול (AMS). דוגמא אישית שלנו – לפני כחודש חזרנו בטיסה משדה התעופה החדש של ברלין (BER) לתל אביב. בעוד התור לביטחון כבודת היד הרגיל עמד על כ-30 דקות להערכתנו, היה תור ביטחון נפרד לאנשים שהזמינו תור מראש שהיה כמעט וריק לחלוטין.

בשדה התעופה הבין לאומי בברלין מדובר בשירות ללא עלות וכך גם יהיה באמסטרדם, אך בחלק משדות התעופה כמו אלו בבריטניה מציעים את השירות בעלות נוספת. לדוגמא, בשדה התעופה במנצ׳סטר ניתן להזמין מקום בתור המהיר של הביטחון ו/או ביקורת דרכונים בעלות של 5 פאונד לכל אחד.

אם אתם יודעים כי אתם טסים בשעות עמוסות במיוחד, מומלץ לשקול להזמין תור מקוצר. כמובן שיש להזמין כמה שיותר זמן מראש שכן כאמור, התורים המוצעים מצומצמים על מנת שאכן יהיו מקוצרים. בהתאם, בחלק מהשדות התורים נתפרסים מהר למדי, במיוחד בשדות תעופה עמוסים בשעות עמוסות. כמו כן, לעיתים שדות התעופה עצמם עוצרים את השירות בתקופות מסויימות.

איך להזמין מקום בתור האבטחה המקוצר בשדות תעופה בעולם?

תהליך ההזמנה מראש של משבצת זמן לאבטחה משתנה משדה תעופה לשדה תעופה. שדות תעופה לרוב דורשים מהנוסעים להירשם לשירות מראש באתר האינטרנט של שדה התעופה. כדי להזמין מראש משבצת לאבטחה, בצע את השלבים הפשוטים הבאים:

  1. בדוק באתר האינטרנט של שדה התעופה ממנו אתם ממריאים האם קיים שירות “Fast Track״. חשוב – אנחנו ממליצים לבדוק באתר הרשמי של שדה התעופה. באתרים שונים יציעו לכם את השירות אך זה כנראה יהיה יקר יותר ואמין פחות.
  2. ודאו את תנאי השירות ושהטיסה שלכם עומדת בתנאים. למשל, בחלק מהשדות השירות מוצע לטיסות ליעדים מסויימים בלבד, למשל רק בטיסות בתוך אירופה.
  3. אם שדה התעופה מציע את השירות, עקוב אחר ההוראות כדי להירשם או להזמין את השעה לביטחון שמתאימה לשעת ההמראה שלכם.
  4. הגיעו לשדה התעופה במשבצת הזמן המיועדת לבדיקה הביטחונית שלכם. חשוב לנסות לדייק לזמן שהזמנתם מראש
תגובה
  1. מרגיש שהזמן שנבלה בללמוד את התקנות של השדה ולהירשם, שווה לזמן שהתור הזה אולי יחסוך… מה אומרים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *