חברת אל על הודיעה היום לבורסה על התקדמות במשא ומתן לקראת הקמת חברת תיירות משותפת עם איסתא. שני הצדדים חתמו היום על מזכר הבנות לקראת הקמת המיזם המשותף.
המיזם המשותף יוקם בהמשך לתכנית האסטרטגית של אל על אשר הוצגה במרץ האחרון ויתמקד בפיתוח שיווק ומכירה של מוצרים נלווים בתחום התיירות. על פי ההסכם בין הצדדים, כל צד יתרום מיכולותיו מהידע והמומחיות שלו לטובת המיזם, בדגש על חדשנות ומיצוי המידע הקיים אצל שני הגופים. מזכר ההבנות כולל הבנות ראשוניות בעניינים שונים, הנוגעים לחברת התיירות ופעילותה.
בכפוף להגעה להסכם בין הצדדים ולאישורים רגולטוריים, תחזיק אל על ב-40% מחברת התיירות, איסתא תחזיק גם היא נתח דומה בשיעור של 40% וקני רוזנברג, בעל השליטה באל על או חברה מטעמו יחזיק ב- 20%.
על פי מזכר ההבנות, תוך 60 ימים ממועד חתימה על ההסכם המחייב, תרכוש איסתא מניות של אל על, בשיעור של 4.9% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה, במסגרת הקצאה פרטית במחיר של 4.2 ש”ח למניה, בהתאם לתנאים שיוסכמו בהסכם המחייב.
הצדדים יעשו מאמצים להשלים את המשא ומתן בתוך 90 ימים ממועד החתימה על מזכר ההבנות, או במועד מאוחר יותר שיוסכם על ידי הצדדים. במהלך התקופה הנ”ל הצדדים התחייבו שלא לקיים משא ומתן עם צדדים שלישיים להקמת מיזם תיירות מקביל.
באל על מציינים כי המהלך מבוצע כחלק מהתכנית האסטרטגית שהציגה החברה ב-1/3 שם הציבה כיעד הגדלת הכנסות ממכירת מוצרים נלווים וכניסה לעולם התיירות, זאת בהתבסס על חדשנות ושימוש חכם בנתונים ובדאטה.
כעת עולה השאלה כיצד ישתלב המיזם החדש עם תחייתו מחדש של מותג סאן דור שחזר לפעילות לאחר תקופת הקורונה. במאי 2022 פרסמנו כי סאן דור צפויה להציע בעתיד חבילות נופש מה שהערכנו בזמנו שיוביל לכך שסאן דור תוביל את הפעילות התיירותיות של אל על. זאת לאחר תקופת משא ומתן של אל על עם ארקיע על מיזוג, עם יעד להפוך את ארקיע לזרוע התיירותיות של החברה. כעת עולה השאלה מה יהיה חלקה של סאן דור באותו מיזם משותף.
תגובה
נו באמת, “אל על” כבר הייתה בסיפור הזה של “מוצרים נילווים” כמה וכמה פעמים, למשל עם חברת “תש”ת” – שעסקה בייצור מזון לנוסעים במטוסים דרך אחזקת בתי מלון וגם סוכניות לנסיעות באירופה) והכי בולטת – רשת “מלונות לרום”, שהחברה הקימה וניהלה במשך שנים ורק הסבה לה הפסדים. הסיפור הזה של שילוב מלונאות ועסקי תיירות ותעופה לא עובד, כל עסק צריך להתמקד במה שהוא מתמחה בו. גם חברות התעופה הגדולות בעולם משכו ידיים מהקטע הזה מזמן. מנהלי “אל על” הולכים לשרוף הרבה מזומנים בעסק הזה.
Comments are closed.