היום (24.5) פרסמה אל על את הדו״חות הכספיים לרבעון הראשון של 2023. במסגרת הדו״ח הודיעה אל על כי היא האריכה הסכם הכולל אופציה לחכירת שני מטוסי דרימליינר נוספים.

במהלך שנת 2017 חתמה אל על מול מחכיר זר על הסכם המקנה לה אופציה לחכירת שני מטוסי 787. עד כה טרם מומשה האופציה של החברה אך היא הוארכה מעת לעת. כעת מודיעה אל על כי בחודש אפריל 2023, חתמה החברה על הארכה נוספת של האופציה לחכירה של עד שני מטוסי 787-9. על פי ההסכם, אל על תוכל לממש את האופציה עד סוף הרבעון השני של 2023. במידה והאופציה תמומש, אחד המטוסים צפוי להימסר לחברה ברבעון הרביעי לשנת 2025 והאחר ברבעון הראשון לשנת 2026 והם יהיו מטוסי הדרימליינר ה-18 וה-19 של אל על.

כזכור, בתכנית ההצטיידות המקורית הזמינה אל על 16 מטוסי דרימליינר, 15 מתוכם כבר נמסרו לחברה ונמצאים בשירות פעיל. המטוס ה-16 מדגם 787-8 שקיבל את השם ״נוף הגליל״ ממתין למסירה לאל על בארה״ב וצפוי להמסר ברבעון השלישי של 2023. בנוסף, בסוף שנת 2022 חתמה אל על עם יצרנית המטוסים בואינג על מסמך הצעה לרכישת מטוס חדש מדגם בואינג 787-9 מצוייד בשני מנועי רולס רויס. מדובר במטוס הדרימליינר מספר ה-17 של אל על והוא צפוי להמסר ברבעון השני של 2024. המטוס ייוצר במקור עבור לקוח אחר שזהותו לא נחשפה.

במידה וההסכם ימומש, מדובר בצעד נוסף לעבר מימוש התכנית האסטרטגית של אל על לחמש השנים הקרובות. במסגרת התכנית התכנית צפתה אל על גידול של 6 מטוסים בצי הדרימליינר, אחד מהם בשנת 2024 וחמישה נוספים עד 2028. כמו כן, במסגרת התכנית צפוי תהליך חידוש של צי המטוסים צרי הגוף וגם תהליך בחינת מחליפים למטוסי ה-777 אשר עוברים בימים אלו תהליך חידוש.

במסגרת הדו״ח מודיעה אל על כי מטוס 777 ראשון בקונפיגורציית דרימליינר צפוי לפעול כבר ברבעון השלישי של 2023. כזכור, מטוסי ה-777 צפויים לעבור תהליך חידוש (retrofitting) כך שיותקנו בהם המחלקות הקיימות במטוסי ה-787 דרימליינר של אל על לחווייה משודרגת.

תמונה: אגנס אוירינגל

תגובה
  1. טעות חמורה!
    המטוס הנכון לאלעל הוא 787-10!!!
    המטוס הכי יעיל ורווחי בעולם.
    נכון שאינו מגיע עם מטען מלא ל LAX ול SFO, וגם לאוסטרליה לא יגיע – אבל לרוב היעדים, ובמיוחד לניו-יורק, מיאמי, שיקגו, טורנטו, בייג’ין וכו’ – הוא הדבר הכי יעיל שיכול להיות לאל-על.
    עם המטוס הזה, שבע”ה יוצע בקרוב גם בגרסת ER שתגיע לכל יעדי אלעל – אין לאל-על צורך גם ב 777.
    היא יכולה להתמקד ב 787 בלבד, לחסוך מערך שלם ולהיות רווחית גם כשהמחירים יחזרו לרדת.
    787-8 הוא כנראה המטוס הנכון ללונדון, אמסטרדם, פריס, מדריד וברצלונה. הטיסה קצרה יותר בחצי שעה, הנוחיות ברמה אחרת, אין ממילא מספיק סלוטים להוסיף טיסות וגם לא טייסים, כך שזו הדרך להטיס במכה אחת 280 איש במקום 180.

    1. אני מעריך שהוא יעלה כאופציה בבחינת החלופות של ה-777. הגידול בביקוש אמור להצדיק מטוסים עם קיבולת נוסעים מוגדלת.

    2. בקו לניו יורק דווקא ה-777X כנראה הכי מתאים לאל על רק שהוא לא נמכר עם מנועי רולס רויס וכמובן שלב הפיתוח הבעייתי שלו שעוד לא נגמר.

Comments are closed.