חברת בואינג הודיעה אתמול שהיא עלולה להיאלץ להאט את אספקת מטוסי הדרימליינר 787 שלה לאחר שהחברה גילתה ליקוי ייצור חדש שיחייב אותה לבדוק את כל 90 המטוסים המצויים במלאי שלה. מדובר בכשל נוסף בסדרה של כשלים שמאטים את קצב המסירה של מטוסי הדרימליינר.

על פי דיווח של רויטרס, תקלת הייצור שנמצאה אמנם אינה מהווה איום לבטיחות הטיסה, אך היא מצטרפת לסדרה של עיכובים במסירות של מטוסי הדרימליינר. כעת תאלץ בואינג לבדוק את כל 90 מטוסי הדרימליינר במלאי שלה לפני שיסופקו, כאשר על פי בואינג ייקח כשבועיים לתקן כל מטוס.

על פי בואינג, הבעיה אינה משפיעה באופן מיידי על מטוסי 787 בשירות, אך בשלב זה החברה לא יודעת להעריך כמה מטוסי דרימליינר המופעלים כיום על ידי חברות תעופה יזדקקו לתיקון. מינהל התעופה הפדרלי של ארה”ב אישר כי אין בעיית בטיחות מיידית עבור מטוסי 787 שנמצאים בשירות טיסות נוסעים. אך עם זאת, במנהל הודיעו כי לא יונפקו תעודות כשירות עבור מטוסי 787 נוספים שייצורם הושלם עד שהנושא יטופל לשביעות רצון הארגון.

כזכור, בעקבות שרשרת הכשלים על מטוסי ה-737Max, ה-FAA שלל מבואינג את האפשרות להסמיך מטוסים בעצמה וכעת כל מטוס 787 שייצורו הושלם עובר להסמכה סופית על ידי מנהל התעופה הפדרלי.

בואינג, שהודיעה בשבוע שעבר כי הגדילה את ייצור ה-787 משלושה לארבעה מטוסים בחודש, אמרה כי הנושא לא גרם לעצירה בייצור ה-787.

בואינג עדכנה כי היא הודיעה ללקוחות שהתיקון צפוי להשפיע על מועד המסירה של מטוסי 787 בטווח הקרוב, אך הוסיפה כי היא מאמינה שהיא עדיין יכולה לספק 70 עד 80 מטוסי דרימליינר השנה. כזכור, אל על ממתינה גם היא למסירה של מטוס הדרימליינר ה-16 שרכשה ואמור להמסר עד סוף השנה – וכעת לא ברור האם תתעכב מסירתו שוב.

כזכור, רק בחודש אוגוסט האחרון המשיכה בואינג במסירה של מטוסי 787 לאחר תקופה של כשנה וחצי באישור של ה-FAA. מאז כבר נאלצה החברה ליזום עצירה נוספת באספקה של מטוסי 787 בפברואר האחרון לאחר שבואינג מצאה שגיאה בניתוח נתונים שביצעה בואינג במטוסי ה-787. במרץ האחרון אישרו ב-FAA לחדש את משלוחי ה-787.

הבעיה הטכנית במקרה האחרון קשורה למייצב האופקי של ה-787. הרכיב אינו מיוצר על ידי בואינג אלא על ידי ספק חיצוני, אך מותקן על המטוסים במתקן של בואינג בסולט לייק סיטי, יוטה. המייצב האופקי, הממוקם בבסיס זנבו של מטוס, מאפשר למטוס לשמור על איזון לאורך הטיסה.

תגובה
  1. לא ברור מדוע ממשיכים להזמין מטוסים מיצרנית ששיקרה ורימתה בפרשת המאקס וכתוצאה מכך אבדו שני מטוסים.
    היא קשורה בעקיפין גם לנפילת הג’מבו של אלעל ב92, לאחר נפילת מטוס סיני עם כשל דומה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *