סאן דור חונכת קו חדש לפאפוס וזו הזדמנות מצוינת לטוס לקפריסין. טיילנו מחופי פאפוס במערב ועד חופי פרוטראס במזרח. בדרך עברנו בהרי הטרודוס, שאפנו אוויר הרים, שתינו יין ואכלנו אוכל קפריסאי טעים.

את הטיול שלנו התחלנו בפאפוס, ששוכנת בחוף הדרום מערבי של קפריסין. העיר מחולקת לעיר התחתית שלחוף הים, שם נמצאים כל המלונות, כ-100 במספר. בין המלונות מחברת טיילת נעימה. אפשר לטייל כאן ולדמיין איך אפרודיטה, ילידת העיר, עולה מן המים. בעיר העילית נמצאים כל השאר: בנייני מגורים, חנויות, מסעדות ואתרים היסטורים.

במעלה העיר תמצאו גם עיר עתיקה, עם חנויות ומסעדות. כשאנחנו ביקרנו כאן חלק מהן היה בתהליך שיפוץ, וחלק היו סגורות כי היה יום ראשון, אבל עדיין היה מאד נעים להסתובב פה. מקום מתוק, תרתי משמע, שנמצא כאן הוא Stephany Rose – ורדים ושושנים, גלידה ושאר מתוקים.

Louis Imperial Beach - ורדים ומתוקים

עוד מקום שגילינו במעלה העיר היא מסעדת  MUSE. נראה מקום מושלם לשבת בו ולצפות על כל העיר מלמעלה. קחו בחשבון שבסופ”ש חובה להזמין מקום.

MUSE - להשקיף על העיר מלמעלה

המלון שישנו בו בפאפוס הוא Louis Imperial Beach שממוקם על הטיילת. המלון מתאים במיוחד לנופש משפחתי בזכות מגוון פעילויות לילדים ולמבוגרים שמוצעות כאן. תוכלו לשחק במגרשי הטניס  והסקווש  או לנסות את מזלכם במטווח חץ וקשת. חוץ מזה יש פה סרטים והופעות לילדים ומבוגרים. יש בריכה מיוחדת לילדים קטנים עם מתקני מים שמותאמים להם, ועל הדשא גן משחקים קטן. החדרים מעט מיושנים אבל מרווחים מאד ונוחים. עוד משהו מעניין לגבי הילדים – רשת המלונות מתכננת להעסיק כאן ישראלים שיוכלו לתקשר עם הילדים בעברית ולהקל עליהם את ההשתלבות בפעילויות.

Louis Imperial Beach - לשבת על הדשא מול הים

ביום השני הגענו לחלק האהוב עלי באי – הרי הטרודוס. אני אוהבת את הכפרים הקטנים עם הסמטאות הצרות והאוויר הקריר והצלול. התחלנו בביקור ב-Tzelefos Bridge, גשר אבן יפה שנבנה בתקופה הוניציאנית, במאה ה 16, ושימש למעבר בין לימסול לפאפוס. המקום נעים ומוצל עם רעש פכפוך מים. אנחנו היינו לזמן קצר, אבל לדעתי זה מקום מושלם לפיקניק.

Tzelefos Bridge - מקום קסום

המשכנו אל הר האולימפוס – ביום שבו היינו, ראשו של האולימפוס היה גבוה מגובה העננים, כך שהראות היתה מוגבלת. ביום בהיר אפשר לראות מכאן כמעט את כל האי, ואפילו מעט מהחלק שבשליטה טורקית.

עוד באותו איזור תמצאו את הכפר אומודוס – כפר תיירותי אבל עדיין יש בו קסם. בכניסה תראו מאפיה שמוכרת לחם מיוחד שנשות הכפר מכינות עם שמרים מיוחדים. יש פה גם עוד כל מיני מתוקים קפריסאים, כמו לוקום, דבש חרובים ועוד. ברחובות הקטנים תמצאו חנויות של מזכרות, עבודות יד, תכשיטים, עבודות זכוכית, וכמובן מסעדות. אנחנו אכלנו במסעדה מצוינת בשם KATOI. בין השאר מגישים כאן את הלחם הטעים, עם הטעם המיוחד, שקשה לשים את האצבע מה הוא בדיוק.

Katoi הלחם המעולה במסעדת

בדרך למטה לכיוון לימסול נמצא מחוז היין של לימסול. יש בו 70 יקבים שעושים יין ממעל 100 סוגי ענבים שמגדלים כאן.

אנחנו ביקרנו ביקב Ktima Gerolemo. אפשר לטעום כאן יינות וכמובן גם לקנות. תוכלו להשלים את הרכישה עם זיתים, לוקום, ריבות ועוד. המקום מאד מזמין, עם גינת ורדים יפה שמשקיפה אל הנוף.

Ktima Gerolemo - גינת ורדים מעל הכרמים

לימסול

לימסול Limassol, או כמו שהמקומיים קוראים לה – למסוס – העיר השניה בגודלה, נמצאת לחופה הדרומי של קפריסין, באמצע הדרך בין פאפוס ללרנקה.

הפעם אני אתחיל דווקא  מהמלון. ישנו כאן במלון Royal Apollonia מלון יוקרתי ומפנק, על חוף הים. חדרים גדולים עם כל מה שצריך. שווה להשקיע פה בחדר שפונה לים. רואים אותו מכל מקום בחדר והכחול הזה פשוט מהפנט.

Royal Apollonia

את ארוחת הערב אכלנו ב-Akakiko – המסעדה האסיאתית של המלון. התפריט היה מגוון והאוכל היה פשוט מעולה.

אם תרצו לשרוף את הקלוריות שצברתם במסעדה, תוכלו לנצל את אחד משני מגרשי הטניס של המלון או לרדת אל חדר הכושר הנמצא בסמוך לספא. אני עשיתי פה מסאג’ שהיה מצוין.

יש פה בריכה משגעת בחוץ, כולל בר במרכז הבריכה. יש גם בריכה פנימית ועוד בריכה קטנה לילדים. החל מנובמבר הבריכה של הקטנטנים כבר לא תהיה כי המלון יהפוך למלון למבוגרים בלבד. עד אז בקיץ הקרוב הם עדיין מוזמנים.

Royal Apollonia הבריכה של מלון

מהמלון ועד למרינה החדשה, לכיוון מערב, משתרעת טיילת ארוכה, שמשתנה לאורך הדרך. זה מתחיל בחורשה עם שבילי הליכה שמוארים גם בלילה. אפשר להצטייד בדרך בקפה, ואפשר גם לשכור אפניים. החורשה נפתחת לאזור שאליו אפשר להגיע ברכב עם סירות פרטיות ולהוריד אותן למים. בהמשך תמצאו מתקני משחקים ואחריהם את קפה קולומביה שבנוי חציו בתוך מים. כך נמשכת הטיילת עד הנמל הישן והטירה, כשאליו מתחברת המרינה החדשה, עם יאכטות, מסעדות וחנויות.

פרוטראס

מלימסול המשכנו אל פרוטראס (Protaras) – עיר נופש שפעילה ממאי עד אוקטובר ובשאר השנה די ריקה. היא מתאימה במיוחד למשפחות, עם הרבה מלונות שכוללים פארק מים, ומלונות על בסיס הכל כלול, שהוא מאד נח למשפחותיש פה ים עם מפרצונים קטנים שיתאימו לילדים, כמו למשל במפרץ עלה התאנה. אפשר גם לקחת שיט קצר ללגונות הכחולות ולעשות שם שנורקלינג.

החוף בפרוטראס

בערב הרחוב הראשי שוקק חיים ומאד נעים להסתובב בו. החנויות והמסעדות פתוחות עד שעה מאוחרת, ויש גם לונה פארק קטן לילדים.

את הלילה שלנו בפרוטראס עשינו בוילה במתחם Althea Kalamies Luxury Villas. המתחם בנוי כשכונת וילות קטנה עם 18 וילות בנות 2 קומות. בכל וילה 3 או 4 חדרי שינה ו 2 מקלחות. המטבח מאובזר בכל מה שצריך (יש בו אפילו מכונת כביסה) והכי חשוב – בריכה פרטית לכל וילה!

צמוד למתחם הוילות ישנו עוד מלון של הרשת  Louis Althea Beach. המלון מארח על בסיס הכל כלול ונותן שירותים בתשלום לדיירי הוילות שמעוניינים בכך (ארוחות, חדר כושר, מסאג’). אולי תרצו לישון במלון, שחדריו מעט מיושנים אבל אני אהבתי את העובדה שהם בנויים מסביב לבריכה. אפשר לשבת במרפסת בקומת הקרקע, במרחק של מטרים בודדים מהבריכה ולראות את הילדים.

את ארוחת הערב אכלנו במלון נוסף של הרשת שנמצא כאן – The King Jason Protaras. המלון שייך לקטגוריית האלגנט של הרשת, (כמו רויאל אפולוניה) ומיועד למבוגרים בלבד. מתחם הבריכות במלון משגע, עם מקומות ישיבה מסוגים שונים בתוך הבריכות, ויש פה אפילו אופני כושר בתוך המים!

מתחם בריכות חלומי - The King Jason Protaras

את הבוקר שלפני הטיסה חזרה ארצה העברנו בנסיעה ללרנקה, ובילוי בקניון מטרופוליס שבעיר. שתי המלצות בקניון: חנות בשם KIABI, עם בגדים מתוקים וזולים לילדים, ומסעדה איטלקית בשם Aldente, עם אוכל טוב ועיצוב חמוד.

אל דנטה - מסעדה מוצלחת בקניון מטרופוליס בלרנקה

לסיכום, קפריסין היא לא רק בטן גב, ואם תצאו מהמלון תגיעו למקומות נפלאים, עם נופים, יין ואוכל מעולה.

הכותבת היתה אורחת של חברת התעופה סאן דור, של לשכת התיירות הקפריסאית ושל רשת מלנות Louis.

תגובה

Comments are closed.