לאחר דחייה קטנה, החל חברת איסלנד אייר להפעיל טיסות ישירות מתל אביב החל מה-21 ביוני. כזכור, איסלנד אייר תפעיל 3 טיסות שבועיות ישירות מתל אביב לנמל התעופה קפלוויק (הסמוך לעיר רייקיאוויק). הטיסות מאיסלנד יתקיימו בימים ראשון, רביעי ושישי וזמן הטיסה מאיסלנד לתל אביב יהיה כשבע שעות.
מבדיקה במערכת ההזמנות נראה כי ישנו ביקוש רב לטיסות הישירות לאיסלנד ובהתאם מאמירים מחירי כרטיסי הטיסה. נכון לעכשיו המחירים לחודשי הקיץ עם איסלנד אייר מתחילים בכ-900$ לטיסת הלוך ושוב במחלקת תיירים ומגיעים בשיא עונת הקיץ גם לכ-1,500$. זאת כאשר בחלק מהטיסות כבר לא נמכרים מושבים במחלקת תיירים, אלא במחלקת עסקים בלבד.
במקביל הודיעה היום יצרנית המטוסים איירבוס כי איסלנד אייר הזמינה 13 מטוסי איירבוס A321XLR (קיצור של Xtra Long Range), בנוסף לחכירה של ארבעה מטוסי A321LR (קיצור של Long Range). מטוסים אלו מיועדים להחליף את צי מטוסי הבואינג 757 המתיישן של החברה והם צפויים להכנס לשירות עד קיץ 2025, בין היתר בקווים טראנסאטלנטיים.
מטוסי ה-A321XLR הם מטוסים צרי גוף בעלי טווח ארוך במיוחד של כ-8,700 ק״מ ובהתאם איסלנד אייר שואפת שהם יפתחו בפניה שווקים חדשים. יצוין כי דגם מטוס זה טרם הוסמך סופית לשימוש מסחרי והם עדיין נמצאים בשלבי טיסות ניסוי והסמכה. בהתאם, המסירה של המטוסים הראשונים נקבעה לשנת 2029.
מדובר בשינוי כיוון משמעותי עבור חברת איסלנד אייר שהפעילות הבינלאומית שלה כיום מתבססת על מטוסי בואינג מדגמים שונים, כולל 737Max,757,767. המהלך האחרון יגוון את הצי של איסלנד אייר ויוסיף אליו מטוסי איירבוס צרי גוף בעלי טווח מוגדל.
לקבוצת איסלנדאייר יש צי של 48 מטוסים בהם מטוסי בואינג 767, בואינג 757, בואינג 737MAX וכן מטוסים קטנים יותר. הגיל הממוצע של המטוסים בחברה עומד על כ-17.2 שנים כשצעדי הרכש האחרונים נועדו בין היתר לחדש את הצי והם צפויים להוריד במעט את הגיל הממוצע של המטוסים.
ה-A321XLR הוא המטוס האחרון במשפחת מטוסי ה-A320neo, אשר נועד להעניק לחברות התעופה גמישות מבצעית גבוהה יותר באמצעות טווח וקיבולת ומטען מוגדלים. למטוס ה-Xtra Long Range כאמור טווח של כ-8,700 ק״מ, כ-15% יותר מהטווח של מטוסי ה-A321LR ועם צריכת דלק פר מושב נמוכה ב-30% בהשוואה למטוסי הדור הקודם. נכון לסוף חודש מאי 2023, מטוסים ממשפחת ה-A320neo צברו יותר מ-8,750 הזמנות מ-136 לקוחות ברחבי העולם.