בהמשך לפרסום בחדשות תעופה, אל על מודיעה היום באופן רשמי על כניסתו לשירות של מטוס הבואינג 777 הראשון שעבר שדרוג תצורה פנימי. קיבלנו סיור בתוך המטוס המשודרג וחזרנו עם רשמים.
בחודשים האחרונים פעלה אל על לשדרג את תצורת הפנים של מטוס בואינג 777-200 ראשון (מספר רישום 4X-ECE, ״שדרות״) מתוך שישה שברשותה לתצורת פנים חדשה שדומה לזו של מטוסי הבואינג 787 דרימליינר. לאחר כניסתו לשירות אל על צפויה להפעיל סה״כ ארבעה מטוסי 777 בשירות טיסות נוסעים. מטוס ה-777 המדובר נושא כיום את הצביעה הישנה של אל על ולהבנתנו צפוי להצבע בעתיד בצביעה החדשה, כמו זו של מטוסי הדרימליינר.
על פי אל על, השדרוג ארך כ-5 חודשים ו-47,000 שעות עבודה וכעת לאחר השלמתו החברה נערכת לטיסת הבכורה של המטוס בתצורה המשודרגת. אל על לא הודיעה עדיין מתי תהיה טיסת הבכורה, אך מבדיקה שלנו עולה כי המטוס צפוי לפעול לראשונה בטיסה לשדה התעופה פריז שארל דה גול כבר ב-1.8.
בתצורה החדשה יכיל המטוס 313 מושבים ב-3 מחלקות שירות: עסקים (28 מושבים), תיירים פרימיום (32 מושבים) ותיירים (253 מושבים). בעבר הייתה במטוס מחלקה ראשונה שהוסרה, ובמקביל כל שאר המחלקות שודרגו למוצרים עדכניים שדומים לאלו שמותקנים במטוסי הדרימליינר, אך עם מספר שיפורים.
במחלקת עסקים הותקנו מושבים דומים לאלו של הדרימליינר עם מספר שדרוגים. בין מושבי האמצע בשורות האי זוגיות תהיה מחיצה נגללת חשמלית שתאפשר פרטיות והפרדה בין המושבים. הנוסעים בזוג יוכלו לגלול את המחיצה מטה ובכך נוצר חלל משותף. כל מושב יהיה רחב יותר ב-5 אינצ׳ (13 ס״מ) וה״קופסא״ שמשמשת כמקום לרגליים הוגדלה גם היא כדי להציע מעט יותר מרחב לרגליים בשכיבה.
החידושים המשמעותיים ביותר נעשו במחלקת תיירים. תחילה, נוסף מושב אחד בכל שורה לסה״כ עשרה מושבים. כלומר, המחלקה שונתה מתצורה של 3-3-3 שהייתה עד כה לקונפיגורציית 3-4-3, קונפיגורצייה סטנדרטית בתעשייה למטוסי ה-777 שנחשבים למטוסים גדולים. על פי אל על, מדובר במושבים ארגונומיים המצוידים בכרית ראש מתכווננת הניתנת להתאמה אישית (לגובה ולצדדים).
בהיבט של המרווח האישי לכל נוסע, לאחר השינוי לכל נוסע במחלקת תיירים צפוי להיות מרווח לרגליים של כ-79 ס״מ. מדובר בנתון שהוא שהוא סטנדרטי בתעשייה, אך נמוך בכ-2 ס״מ מהנתון לפני השדרוג שעמד על כ-81 ס״מ. עם זאת, באל על מציינים שיהיו במחלקה 60 מושבים עם מרווח מועדף של כ-83 ס״מ שנחשב גבוה מהממוצע בתעשייה.
שלושת השורות הראשונות במחלקת תיירים יהיו מושבי ״אל על SPACE״, מושבים עם מרווח מועדף בתוספת תשלום. עוד חידוש מעניין יהיה בדמות ארבע שורות בסוף מחלקת תיירים בהם בשני צדי המטוס יהיו מושבים זוגיים, במקום שלושה מושבים. אמנם מדובר במושבים שנמצאים בסוף המטוס, אך מדובר בהושבה שנחשבת נוחה מאוד לטסים בזוג.
גם מערכת הבידור בכל המחלקות עברה שדרוג עם מסכים גדולים יותר עם מסך מגע אישי בטכנולוגית HD. כמו כן, באל על החליטו להתקין את אותה מערכת WiFi של Viasat שנחשבת מוגבלת למדי שכן אינה פעילה בקווים למזרח (בנגקוק וטוקיו) ולאפריקה אלא לאירופה וארה״ב בלבד. לכל נוסע יהיה חיבור USB רגיל אך גם שקעי USB type C, שיאפשרו טעינה מהירה.
4X-ECE הוא מטוס 777-200 בן 16 שנים שנכנס לשירות בשנת 2007. מטוסי בואינג 777 נמצאים כיום בעולם בשירות פעיל בחברות מערביות גם 20-25 שנה, כך שמדובר במטוס ״צעיר״ למדי. השילוב של האמינות של מטוסי ה-777 ותצורת הפנים החדשה אמורים לאפשר לאל על להמשיך להפעיל את המטוס עוד שנים ארוכות. נכון לעכשיו מטוס ה-777 המשודרג לא יוצב בקווים לארה״ב, אשר מופעלים כיום באופן בלעדי על ידי מטוסי הדרימליינר.
תגובה
מצחיק – החברה שמחה להציג שדרוג שיוריד את הנוחות לרוב הנוסעים. חברה פתטית.
מתי ישדרגו את היחס של הצוותים במטוס. יוצא לי לטוס הרבה בחברות שונות ואת אל על אני שם לצערי בסוף הרשימה. לדעתי החברה רוכבת על הגל של “חברת התעופה הלאומית” וזה מה שמחזיק אותה. המחיר יקר יותר והתמורה קטנה יותר מטוס משודרג זה לא מה שיפתור את הבעיה שלהם
מדהים שלאחר השדרוג, במטוס שמיועד (וכבר משובץ) לטוס למזרח הרחוק לא תפעל הרשת האלחוטית… הלו? אל על? מנותקי קשר…
Comments are closed.