אתר TripAdvisor מצטרף לטרנד הבינה המלאכותית (AI) ומודיע על שירות חדש של תכנון מסלול טיול אוטומטי מותאם לכל נוסע.

השירות החדש של טריפ אדוייזר, שנמצא כרגע בניסוי שפתוח לציבור, מאפשר ליצור מסלול טיול מותאם אישית באמצעות טכנולוגייה הבינה המלאכותית של OpenAI. האלוגריתם החדש משתמש במעל למיליארד ממיליארד ביקורות וחוות דעת אנושיות על יותר משמונה מיליון עסקים הרשומים ב-Tripadvisor.

תכנון מסלול באמצעות בינה מלאכותית באתר TripAdvisor
תכנון מסלול באמצעות בינה מלאכותית באתר TripAdvisor

איך זה עובד? מטיילים יתבקשו להזין את היעד ואת תאריכי הנסיעה שלהם, עם מי הם נוסעים ומהם הפעילויות המועדפות עליהם. כמו כן, ניתן להזין מלל חופשי עם בקשות ספציפיות לתכנון הטיול. תוך מספר שניות, יוצג לנוסעים מסלול נסיעה מותאם אישית לפי יום, אותו הם יכולים לשמור, לערוך ולשתף עם שותפים לטיול.

ניסינו את הכלי החדש של טריפ אדווייזר וחזרנו עם רשמים. תהליך הזנת הנתונים קל מאוד ותוך פחות מדקה סיימנו להזין את נתוני הנסיעה שלנו וסוגי הפעילויות המועדפות עלינו. תוך מספר שניות מנוע החיפוש של האתר כבר החזיר לנו מסלול כפי שביקשנו לארבעה ימים באתונה. המסלול שקיבלנו הרגיש גנרי למדי. למרות שביקשנו מסלול שממוקד באוכל וחוויות אותנטיות, קיבלנו די הרבה המלצות ״גנריות״, כולל ביקור במרינה, גני הפרחים, קניון דובאי והמסגרת הגדולה במרכז העיר.

ביצענו חיפוש נוסף לארבעה ימים באתונה עם מיקוד באוכל, פנינים נסתרות בעיר וביקשנו המלצות לטיול באזורים פחות תיירותיים, בתי קפה הכי טובים בעיר, חיי לילה וספא. גם כן הבינה המלאכותית של טריפ אדווייזר התעקשה להכניס את כל האתרים הכי תיירותיים כמו האקרופוליס והמוזיאון המרכזי של אתונה. קיבלנו גם המלצה למקום מגניב לקוקטיילים, אך משום מה הוא הוכנס לבוקר של היום השני. מאידך, נראה שקיבלנו המלצות לבתי קפה מעולים שהיינו שמחים לבקר בהם.

לאחר שנוצר מסלול האפשרות היחידה היא לשמור אותו באתר טריפ אדווייזר, אך לצערנו לא ראינו אפשרות לייצא אותו לאפליקציית ניווט כמו גוגל מאפס. אמנם ניתן לראות את המסלול גם על גבי מפה, אך במפה שאינה נוחה לניווט בזמן אמת. על מנת לנווט למקומות המומלצים, הנוסעים ידרשו ככל הנראה להעתיק אותם ידנית אחד אחד לאפליקציית ניווט, תהליך פחות נוח ואינטואיטיבי.

בשורה התחתונה, נראה שמדובר בכלי שימושי לבניית בסיס למסלול טיול בחו״ל, עליו צריך לעשות התאמות אישיות. עם זאת, הנוסעים יתקלו באתגר השימושיות שכן מגוון האופציות של הנוסע לאחר יצירת המסלול (כמו ניווט לאטרקציות וכו׳) מוגבל מאוד. היתרון של השירות החדש נמצא כמובן בבסיס הנתונים הענק של טריפ אדוייזר שכולל מיליוני המלצות ממשתמשים, בהם ניתן להשתמש כדי לתפור עבורכם מסלול מותאם אישית, על בסיס המלצות של נוסעים דומים לכם.

מוזמנים להתרשם בעצמכם מהפיצ׳ר החדש באתר TripAdvisor.

תגובה
  1. זה כלי נהדר לטריפ אדוויזר. ככה הוא יודע לאן אתה רוצה לטוס ויכול להציע לך מוצרי תיירות מותאמים.
    מחד – חדירה לפרטיות (יש עדיין ??) ותירגוט המסלול שלך
    מאידך – לתת לעסקים “לריב” עליך ולהציע הטבות נקודתיות ולא הטבות שטוחות לכלל המשתמשים

    סה”כ נראה בסדר

Comments are closed.