אל על מפעילה את מטוסי הבואינג 787 דרימליינר במספר קווים באופן קבוע, בין היתר בכל הקווים לארה״ב וכן לפריז, לונדון ובנגקוק. בקווים בהם המטוס לא פועל באופן קבוע, מצאנו דרך להזמין כרטיס טיסה במחלקת תיירים, אך לקבל בפועל הושבה במחלקת הפרימיום.

מושבי מחלקת תיירים פרימיום במטוסי ה-787 של אל על (ובקרוב גם ב-777)
מושבי מחלקת פרימיום במטוסי ה-787 של אל על

במטוסי ה-787 דרימליינר של אל על 3 מחלקות שירות: עסקים, פרימיום ותיירים. זאת לעומת מטוסי ה-737 הקטנים יותר בהם רק שתי מחלקות: עסקים ותיירים. בקווים שבהם מטוס ה-787 פועל באופן קבוע מוכרת אל על מושבים בכל שלושת המחלקות.

עם זאת, מטוסי הדרימליינר מתגברים על פי ביקוש טיסות ספציפיות בקווים שבהם הם לא פועלים בהם באופן קבוע כמו למשל אתונה, אמסטרדם, רומא וברצלונה. היות ובשגרה הטיסות ליעדים אלו מופעלות במטוסי ה-737 שאין בהם מחלקת פרימיום, גם בטיסות שמבוצעות על ידי 787 לאותם יעדים, מחלקת פרימיום נמכרת כחלק ממחלקת תיירים.

מחלקת תיירים פרימיום במטוסי אל על
מחלקת פרימיום במטוס ה-777 המשודרג של אל על

למי שעדיין לא מכיר את מחלקת פרימיום, מדובר במחלקה עם מושבים משודרגים, רחבים ונוחים יותר ועם מרחב אישי גדול יותר לכל נוסע. בנוסף מקבלים הנוסעים במחלקת פרימיום ארוחה משודרגת של מחלקת עסקים, ערכת נוחות לכל נוסע ושירות משודרג.

בטח כבר ניחשתם שאל על לא משאירה את מושבי הפרימיום ריקים, אז בדקנו איך בכל זאת ניתן ״לשדרג״ את עצמכם ממושב תיירים רגיל למושבי הפרימיום המשודרגים באותן טיסות ספציפיות. הדרך הראשונה היא הזמנת כרטיס במחלקת תיירים בתעריף היקר יותר שנקרא FLEX. לאחר הבחירה בתעריף פלקס באתר אל על תועברו למסך לבחירת מושבים, שם תוכלו לבחור מושב במחלקת פרימיום ללא עלות.

האופציה השנייה היא הזמנת כרטיס במחלקת תיירים אבל בתעריף הזול ביותר Lite, שכולל טרולי בלבד. גם במקרה הזה תוכלו לבחור במושב במחלקת פרימיום, למרות שהזמנתם כרטיס במחלקת תיירים. במקרה הזה תשלמו רק עבור ההושבה סכום שנע למשל בין 70$ בטיסות לאתונה ועד 150$ לכיוון ליעדי אירופה הרחוקים יותר. מבדיקה שלנו נראה שהאופציה הזו יוצאת יקרה יותר בחלק מהמקרים.

הושבה בחינם בתיירים פרימיום בתעריף FLEX
הושבה בחינם במחלקת פרימיום בתעריף FLEX

נקח לדוגמא טיסה עם אל על לאמסטרדם בתאריך ה-11 בספטמבר שנכון לעכשיו מופעלת על ידי מטוס 787. עלות הטיסה לכיוון אחד במחלקת תיירים בתעריף הזול יותר עולה 176$ ובתעריף היקר יותר (FLEX) עולה 281$. כלומר, בעבור 105$ נוספים תוכלו לבחור מושב במחלקת פרימיום. בנוסף תהיו זכאים לכל ההטבות של תעריף FLEX כולל 2 מזוודות טרולי ושינוי כרטיס ללא דמי שינוי.

הושבה בחינם במושב תיירים פרימיום בתעריף FLEX
הושבה בחינם במושב פרימיום בתעריף FLEX

מי שייבחר בתעריף היקר יותר יוכל לבחור מושב פרימיום ללא עלות כפי שמופיע בתמונה (״הוסף בחינם״). עם זאת, במקרים האלו שמחלקת פרימיום נמכרת למעשה כחלק ממחלקת התיירים, ככל הנראה לא יסופק פרופיל שירות מלא של מחלקת פרימיום (ארוחה משודרגת, ערכת נוחות ושירות), אלא רק מושב משודרג.

עוד חידוד חשוב – כל מה שכתבנו מעלה תקף גם על מטוס ה-777 היחיד מתוך ארבעה של אל על שעבר שדרוג וכולל מחלקת פרימיום. בשאר מטוסי ה-777 אין מחלקת פרימיום, כך שהטיפ הזה לא תקף לגביהם מלכתחילה. כמו כן חשוב לקחת בחשבון שעל פי שיקולים מבצעיים אל על עלולה לשנות את סוג המטוס לכזה שאין בו מושבי פרימיום.

תגובה
  1. מה הקשר בין הכותרת לתוכן הכתבה?
    בכל דרך שצוינה בכתבה צריך להוסיף כסף אתם עושים צחוק

  2. יותם, ישנה טעות בכתבה שלך… השדרוג בכרטיס פלקס הוא לאקונומי פלוס ולא לפרימיום!, כרטיס פרימיום נמכר כפי שכרטיס במחלקת עסקים נמכרת….

  3. תזמין ותשלם במחיר אלעל ובסוף תקבל מהם מייל שהטיסה שלך תופעל על ידי חברת לאו קוסט…
    אל על…זוועה של שירות אחלה בעוקץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *