מי מאיתנו לא התלבט לפחות פעם אחת האם כדאי לו להמתין לפני הזמנת כרטיס טיסה, למקרה שבו המחירים ירדו. עכשיו גוגל מנסה לפתור את הבעיה עם פיצ׳ר חדש שיינסה לחזות עבורכם מתי יהיה הזמן הכי טוב לקנות את הכרטיס.

גוגל פיתחה אלגוריתם שמנתח את כל כמות המידע הענקית שברשותה ועל בסיסו יודעת להמליץ, לפחות בחלק מהטיסות, האם המחיר צפוי לרדת בשלב מאוחר יותר. עד כה הציגה גוגל מידע קצת יותר בסיסי ביחס לכל טיסה – סרגל מחירים עם הערכה האם המחיר כרגע הוא נמוך, ממוצע או גבוה ביחס למחירים ב-12 החודשים הקודמים. מעתה גוגל מציגה המלצה יותר חד משמעית שמציינת האם להערכתם יש סבירות שהמחיר ירד.

גוגל תמליץ מתי לרכוש טיסה
״המחיר הזה לא צפוי לרדת מתחת ל-555$״. גוגל תמליץ מתי לרכוש כרטיס טיסה

מהבדיקה שלנו נראה כי השירות החדש עדיין לא פעיל ביחס לכל הטיסות שזמינות בגוגל טיסות, אלא כנראה רק לטיסות שלגביהן גוגל יודעת להעריך באופן יותר חד משמעי את הסיכויים לירידה או עלייה של המחיר. נכון לעכשיו ישנן 3 סוגי המלצות:

  1. המחירים לא צפויים לרדת לפני ההזמנה: המלצה זו מוצגת כשגוגל מעריכה בסבירות גבוהה שהמחירים לא ירדו מרגע החיפוש ועד מועד. הטיסה
  • מחירים נמוכים מהרגיל: ההמלצה הזו תוצג כשהמחירים לטיסה משמעותית נמוכים מהצפוי ע״ב ניתוח של מחירי עבר
  • המחירים צפויים לעלות: יוצג כאשר גוגל מעריכה בסבירות גבוהה שהמחירים יעלו בימים הקרובים

בגוגל אגב מאוד בטוחים בהערכות שלהם לגבי תחזית המחירים. כמה הם בטוחים? בארה״ב גוגל מציעה החזר על הפרש המחירים במידה והאלגוריתם טעה והמחיר ירד בניגוד להערכה, לפחות עבור מי שמזמין טיסה ישירות דרך גוגל. הפיצ׳ר הזה לא זמין בישראל ולמעשה כאן לא ניתן בכלל להזמין ישירות מגוגל, אלא מופנים להזמנה דרך אתר חברת התעופה או סוכנויות חיצוניות.

במידה והפיצ׳ר הזה לא זמין לטיסה הספציפית שחיפשתם, אנחנו מזכירים שישנו פיצ׳ר נוסף של גוגל טיסות שמאפשר לכם למצוא את הטיסות הכי זולות שקיימות ליעד מסויים. גוגל מאפשרת לכם להפעיל התראה על ירידת מחירים ליעד מסויים ללא הגבלת תאריכים. לדוגמא – תוכלו להפעיל התראה על טיסות לפריז, ולקבל התראה למייל כל פעם שתהיה ירידה משמעותית במחיר של טיסות ליעד זה. ואיך זה עובד? גוגל אוספת כל הזמן ברקע מחירים של טיסות לכל התאריכים האפשריים. אם גוגל תזהה תעריפים ״נמוכים מהרגיל״ כהגדרתה ב-3-6 החודשים הבאים תקבלו על כך התראה במייל.

יש לכם שאלות בנושא? מוזמנים לשאול בקהילת חדשות תעופה.

תגובה
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *