האחריות של צוות תא הנוסעים בטיסה שלכם חורגת הרבה מעבר לשירות עם חיוך בלבד. הדיילים שאתם פוגשים במהלך העלייה למטוס ולאורך הטיסה אחראים לשמור על הבטיחות והנוחות שלכם במהלך הטיסה.

מרגע עליית הנוסעים ועד לירידה, הצוות מוודא שכל פרוטוקולי הבטיחות מתקיימים, לרבות שימוש נכון בחגורות בטיחות, מכשירים אלקטרוניים והקפדה על תקנות אחרות בטיסה. הם ערוכים למענה למקרי חירום ומאומנים בעזרה ראשונה כדי לסייע לנוסעים במגוון מקרים. התפקיד הרב-גוני של צוות הקבינה חיוני להגעתה של הטיסה הבאה שלכם בזמן ובבטחה ליעד.

ועכשיו דיילים משתפים אתכם מהניסיון האישי שלהם מהם הדברים שנוסעים עושים אבל צריכים להמנע מהם.

כלל ראשון שתמיד נכון – תהיו נחמדים. צוות הדיילים עושה הרבה מעבר למה שאתם רואים במהלך הטיסה ובסופו של יום הם אחראים על הבטיחות ושביעות הרצון שלכם. וברמה היותר בסיסית, הם מיותר לציין אנשים עם רגשות ותמיד מעריכים חיוך והפגנת כבוד כלפיהם.

ומה עוד? הנה כמה פעולות פוגעניות שכדאי להימנע מהן:

1. נגיעה בחבר צוות ללא הסכמתו

כמו שאסור לגעת באדם זר על הקרקע, כך גם אין לגעת באיש צוות בטיסה. “אל תיגעו בנו. אל תדחפו אותי או תקישו עם האצבעות שלכם על הזרוע שלי. יש לי תג שם. גם ‘גברת’ ו’סליחה’ עובדים ממש טוב”, אמרה אחת הדיילות.

“אנחנו מעריכים את זה כשאנשים משתמשים במילים שלהם, ולחטט ולנער פריטים כמו אשפה בפנים שלנו זה מעבר למעצבן, זו ממש גסות רוח”, הוסיפה אחרת. דייל נוסף שיתף, “לפעמים ממש נוגעים בי בכל חלק בגופי בניסיון למשוך את תשומת לבי – אל תעשו זאת. בבקשה אל”.

2. נסו לא לבקש מים מיד עם העלייה למטוס

העלייה למטוס היא סיטואציה לחוצה גם לכם וגם לדיילים. לאנשי הצוות יש כמה משימות בטיחות חשובות לטפל בהן, לכן הימנעו מלבקש כוס מים בדקות אלו. “אנשים מבקשים מים כדי לקחת כדור במהלך העלייה למטוס”, שיתף אחד מחברי הצוות, “למה לא לקחתם את הכדור בזמן שהמתנתם באזור השער? יש מספיק ברזיות ובבקבוקי מים לקניה בשדה התעופה”.

דיילות מגישות ארוחה
עדיף להצטייד בבקבוק מים לפני העלייה למטוס

תהלייך עליית הנוסעים למטוס (״בורדינג״) הוא שלב חשוב במהלך הטיסה ולצוות הטיסה תפקיד מרכזי בשלב כזה כדי להבטיח שהטיסה תצא בזמן ובבטחה. בזמן הזה צוות הטיסה יוודא כי תיקי הנוסעים ממוקמים בצורה נכונה ובטיחותית. כמו כן, יספק סיוע למשפחות עם ילדים קטנים או אנשים עם צרכי ניידות ייחודיים. לאחר שכל הנוסעים יעלו על הטיסה יחלו הצוות בתהליך הכנת הקבינה לטיסה, עד לסגירת הדלתות והגעה למסלול ההמראה.

דייל אחר הוסיף, “אם אתם צריכים לקחת תרופות, דאגו שיהיה אתכם בקבוק או פשוט עשו זאת לפני העליה למטוס. אנשים לא מבינים שיש לנו רק כמה דקות להושיב את כולם ולוודא שכולם חגורים כדי שנוכל לסגור את דלת המטוס, ולהתחיל בהמראה.”

3. שימוש בחדר השירותים בזמן לא מתאים

אנחנו מבינים, לפעמים פשוט צריך ללכת. אבל אם אתם יכולים, נסו להתאים את השימוש בשירותים כך שזה לא יהיה בזמן הארוחות כשהצוות נמצא במעברים עם העגלות. “אני לא יכול לסבול כשנוסעים קמים ללכת לשירותים ברגע שאנחנו בחוץ ומחלקים משקאות”, אומר אחד מהדיילים. “גם ככה קשה לסחוב את העגלה, שלא לדבר על לאזן את המגש מעל ראשו של מישהו בזמן שהם מנסים להידחק לידי כדי לחזור למושב”.

4. לחיצה על הפעמון כל שתי דקות

אתם מכירים את כפתור הקריאה לדייל מעל המושב שלכם? השתמש בו בתבונה. אם זה עתה המראנו ושלט חגורת הבטיחות עדיין דולק, רק תחזיקו מעמד חמש דקות, ואנחנו נצא אליכם”, הצהיר איש צוות. “ואם זה עתה סיימנו את השירות, או אפשר אפילו לראות שאנחנו כמה שורות מאחוריך, רק חכו דקה, אנחנו נגיע.”

5. אל תצפו שהדייל יהיה איש המודיעין שלכם בנושא טיסת ההמשך

להבטיח שתגיעו לטיסת המשך היא, ללא ספק, משימה חשובה, אך אל תצפו שהצוות ידע כל פרט על כל טיסה המגיעה והיוצאת משדה התעופה. “קורה שהטיסה מתעכבת ומיד הנוסעים מצפים מהדיילים שיעדכנו לגבי טיסות ההמשך שלהם”, שיתף איש הצוות. “אנחנו מודעים לעיכוב באותו זמן יחד עם הנוסעים, ואנחנו לא יכולים לשלוט בטיסות בהמשך”.

דיילת אחרת הוסיפה: “אנחנו לא יודעים יותר ממך על טיסת הקונקשיין שלך. ולא, הם לא יעכבו עבורך את הטיסה הבאה”.

6. אל תבקשו לקבל ארוחה לאחר שהשירות הסתיים

אם ישנתם במהלך הארוחה או שלא התחשק לכם לאכול באותו רגע מסוים, שימו לב שייתכן שלא תוכלו לקבל את האוכל שלכם מאוחר יותר. “יש לנו כאן כ-300 נוסעים. למה לא להתנהג כמו כולם?” חבר צוות אחד שיתף.

7. זקוקים לסיוע עם תיק כבד מדי, אל תצפו לעזרה מהדיילים

זו לא משהו פשוט, אלא פעולה מסוכנת באמת עבור חברי הצוות. “אנחנו לא מקבלים שכר כשאנו לא בעבודה, אז אם אנחנו נפצעים בעודנו מנסים לעזור לכם עם התיקים הכבדים, אנחנו לא מכוסים כי מבחינה טכנית עדיין לא המראנו”, ציין אחד מחברי הצוות. “כמו כן, הרבה דיילות סובלות מקרע בכתף ובעיות אחרות מהרמות כבדות חוזרות ונשנות”.

חבר צוות אחר הוסיף, “קורה הרבה שאנשים יודעים שהם לא יכולים להרים את התיקים שלהם בגלל פציעה או כל סיבה אישית אחרת ומצפים מהדיילים לשים אותם בתא העילי עבורם – במקרה כזה פשוט שלחו את התיק לבטן המטוס. הדיילים יכולים רק לעזור, לא להרים.”

8. לא לעשות מתיחות באמצע המעבר

מתיחות הן חשובות, בעיקר בטיסות ארוכות, רק וודאו שאתם עושים זאת במקום מתאים. “כשאני עוברת במעברים ועושה את עבודתי, ונוסע עומד שם ועושה תרגילים או מתיחות, אל תתנהג כאילו אני זו שמפריעה לך”, אמרה אחת הדיילות. “אני עושה את העבודה שלי בסביבת העבודה שלי.”

@jenselter

#travel #plane #stretch

♬ Hypnotize (Instrumental) [2014 Remaster] – The Notorious B.I.G.

9. שיוף ציפורניים

זה מפריע הן לדיילים והן לנוסעים האחרים: “גזירה או שיוף של ציפורניים אינו מתאים לטיסה, ומדורג גבוה ברשימת המיטרדים.

10.לא אומרים תודה

בפעם הבאה שאתם יוצאים מהמטוס, קחו רגע ותחשבו על כל מה שהצוות עשה עבורכם – מהבאת מים ומזון ועד שמירה על בטיחותכם באוויר – ותגידו פשוט “תודה”. “להודות לטייס תוך כדי יציאה מהמטוס והתעלמות ממני או אפילו לא להסתכל עליי – זה מאד מעליב”, שיתפה דיילת.

חבר צוות אחר הוסיף: “רבים מהנוסעים פשוט לא מכירים בנו, לא מסתכלים לנו בעיניים, לא אומרים בבקשה ותודה. גם אנחנו אנשים. אנא התייחסו אלינו בכבוד”.

אלונה לזרוביץ היא מומחית תיירות ומנהלת עמוד ״חו״ל זה כאן״, לעוד תכנים עקבו אחריה באינסטגרם.

תגובה
  1. אה, ואתם משלמים לנו בסוף הטיסה או בהתחלה, כי נראה שאנחנו הנוסעים (הלקוחות) עובדים אצלכם ולא ההיפך. ואי, כמה חוצפה!

    1. את שילמת על טיסה לא שילמת על מלון פינוקים שיפנק אותך 24/7 נכון? הדיילים נותנים שירות אבל מן הראוי שתגידי תודה על העבודה הקשה שהם עושים אז מה אם את משלמת להם אם זה היה הפוך לא היית רוצה שיתייחסו אלייך בכבוד גם אם משלמים לך? קצת כבוד אנשים עובדים קשה בשבילכם הרגש הרבה יותר חזק מכסף המילה ‘תודה’ הרבה יותר חזקה מכל כסף שיש בעולם

    2. לא,החוצפה היא של פקאצות כמוך שחושבות שהשמש זורחת מהישבן שלה שיצא עכשיו ממכונת שיזוף מסרטנת.

  2. אני מצטער, לא מקבל – דחסתם את המושבים עד שהפכנו אסירים במקום בו הושבנו. מה ציפיתם שיקרה?

  3. אם אתם טסים אלעל,יש כללים שונים כי האוכלוסיה שטסה איתכם היא…כמו בבית. תודה ובבקשה?? למה מה קרה??? תשתדלו לא להכנס לשירותים ( טיסה 11ש לבנגקוק התאפקתי כי הצוות לא ניקה את השירותים! למה מה קרה, הם עובדים אצלכם??). בחברות מהמפרץ הצוות אדיב וחייכן, האוכל טוב,ואין דוסים!! טיסות לניו יורק בעיקר כדאי מאד סמוך לשבת אם אלעל או בשבת אם חברה נורמלית, מאותה סיבה: סביבה נקייה מחרדים. בלי להעליב, הריח וההתנהגות פשוט מזעזעים.טיסה נעימה.

  4. מלבד לומר תודה ושיוף/גזיזת ציפורניים…כל השאר זה פשוט מביש ואף מעליב לקרוא את הטרוגניות הקטנוניות ואף חצופות מתוך התנשאות ובטלה !
    להזכיר לכם….באתם לעבודה ולא לחופשה בניגוד לנוסעים ששילמו מימטב כספם ! אגב ישנם מקומות עבודה ללא לקוחות כלל..אולי תעשו הסבת מקצוע ! חצופים !

  5. אולי כדאי שאתם תתחילו לחייך לנוסעים ולהיות אדיבים ואז אולי יגלו אדיבות כלפיכם חזרה. משום מה יש לכם תחושה שהעבודה שלשמה אתך מקבלים כסף, היא להתעלם בהפגנתיות ולדבר גועל לנוסעים. ( אל על כמובן )

  6. וואו כמה חוצפה יש בכתבה הזו. ויש גם דברים לחלוטין לא נכונים. זכותכם המלאה לשאול את הדיילת כל שאלה לגבי הטיסה או טיסת ההמשך. מקסימום הם לא ידעו. אני אישית קיבלתי מידע מדיילים לגבי טיסות המשך, והם עוד פנו אולי מיוזמתם, הסבירו לי באיזה גייט ואיך להגיע אליו. גם עיכוב טיסת המשך זה דבר שקורה כל הזמן. עיכבו טיסה בשבילי [כלומר בשביל כל הנוסעים בקונקשן] ואני המתנתי בטיסה אחרת 40 דקות לקונקשן שאחר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *