בחודש מרץ האחרון השיקו באל על בהתרגשות רבה את קו הטיסות הישיר לטוקיו. אותו קו שתוכנן להתחיל לפעול לפני מגפת הקורונה החל לפעול לראשונה רק בחודש מרץ השנה. עם זאת, הקו יפסיק לפעול זמנית בעונת החורף הקרובה.

בשל הביקוש לקו הטיסות הישיר ליפן שהושק השנה הודיעה לאחרונה כי היא מרחיבה את תדירות הטיסות משתיים לשלוש טיסות שבועיות. עם זאת, בין החודשים דצמבר עד פברואר לא יופעלו טיסות ישירות של אל על לטוקיו. הטיסה האחרונה לעונה תצא ב-22 בנובמבר, ולאחר מכן טיסה ראשונה תמריא ב-6 במרץ. החל ממרץ אל על תחזור להפעיל 3 טיסות שבועיות מתל אביב בימים שני רביעי ושבת. כמו כן, על פי מערכת ההזמנות, בשבועות של ה-17/24 במרץ, לקראת עונת פריחת הדובדבן ביפן, אל על מציעה נכון לעכשיו למכירה 4 טיסות שבועיות.

ניתן להעריך שהסיבה היא ניהול מטוסים בין יעדים של אל על, שבוחרת להפסיק את הטיסות בעונה הפחות מבוקשת לטיסות ליפן, ולהסיט אותם לטיסות ליעדים מבוקשים יותר בעונת החורף. בהקשר זה הגיוני לראות חזרה של הטיסות במרץ, עונת פריחת הדובדבן שנחשבת מבוקשת מאוד בקרב הנוסעים ליפן. אל על ממתינה כזכור ל-3 מטוסי דרימליינר נוספים שאמורים להצטרף לצי המטוסים ולאפשר לה להפעיל קווים קיימים לצד קווים חדשים.

בעוד אל על היא חברת התעופה היחידה שמפעילה טיסות ישירות מתל אביב ליפן, התחרות על טיסות הקונקשן מתגברת ככל שממשיכה ההתאוששות ממגפת הקורונה. כיום מציעות מספר חברות תעופה טיסות קונקשן למספר יעדים ביפן. אמירייטס, איתיחאד וקתאי פאסיפיק מציעות את הקונקשנים הטובים ביותר ושירות איכותי, טורקיש איירליינס שמציעה טיסות קונקשן נוחות לשני שדות התעופה המרכזיים בטוקיו (נאריטה והנאדה) וגם לאוסקה בעוד אתיופיאן איירליינס ואייר אינדיה ממשיכות להציע טיסות עם קונקשנים ארוכים באדיס אבבה/דלהי במחירים אטרקטיביים. 

כזכור, אל על הודיעה לא מזמן כי חתמה על הסכם שותפות עם חברת התעופה היפנית All Nippon Airways. במסגרת ההסכם, שיחל באביב 2024, חברת אל על תוכל למכור כרטיסים עם הקוד שלה (LY) לטיסות המשך ליעדים נבחרים של ANA בתוך יפן. כמו כן, חברת ANA תוכל למכור כרטיסים עם קוד הטיסה שלה (NH) לטיסות אל על בקו תל-אביב-טוקיו (נריטה).

בנוסף, חברות התעופה צפויות לחתום על הסכמי מועדון נאמנות במטרה להעמיק את ההטבות לחברי המועדון של שתי החברות הטסים בין ישראל ויפן. החברים במועדונים צפויים בנוסף ליהנות משירותי פרמיום ומהטבות פרמיום הדדיות.

תמונה: אגנס אוירינגל

תגובה
  1. עם כל ה”התרגשות” והרעש, הקו לטוקיו הוא ככל הנראה לא הצלחה כבירה. בחודש יולי למשל, טסו הלוך ושוב ליפן 4,124 נוסעים, בחישוב של 3 טיסות הלוך ושוב בשבוע, שהן כ-24 בחודש – מגיעים לממוצע של כ-170 נוסעים בטיסה. כשהקיבולת של ה-787-8 היא כ-240 מושבים, הרי שתפוסה הממוצעת היא כ-70%. לא ממש מלהיב.

  2. נהדר,
    במקום להתחרות אחת בשנייה,
    ANA ואלעל משתפות פעולה.
    והצרכן ישלם…
    יש לאסור קרטלים כאלה, במקום שבו החברה שולטת ב100% מהשוק (שוק הטיסות הישירות לטוקיו)

    1. מה זה “לאסור”, לא מדובר על מוצר חיוני כמו לחם או מים או דלק, בסך הכל זה קו טיסה לטוקיו, יעד די שולי מבחינת הישראלים, בטיסה שמופעלת על ידי גוף מסחרי לגמרי. בינתיים, בעולם החופשי, זכותם לגבות כל מחיר שמתחשק להם, או לחתום על חוזה לחלוקת הקו עם מי שמתחשק להם. זכותך לא לטוס איתם, אלא עם אחת מעשרות חברות תעופה אחרות שמגיעות לטוקיו דרך עשרות נמלי תעופה אחרים בעולם. ייקח אולי שעתיים-שלוש יותר אבל יעלה לך פחות. אגב, יש לפחות 2 חברות תעופה ישראליות אחרות, ואם הקו הזה היה משתלם כל כך הן יכלו להציע טיסות ישירות זולות יותר, כמו שיש תחרות על יעדים פופולריים כמו ברלין, פריז, לונדון, רומא, אתונה, דובאיי ועוד ועוד. אבל נראה, שלא מדובר באיזו בוננזה מדהימה. תאסור על שיתופי פעולה? לא יהיו בכלל טיסות ישירות למקומות כאלה, זה פשוט לא ישתלם לאף אחד.

  3. אל אל חברת פח האשפה מי טס איתם?ליפן אכי טוב korean air גם טסים שישי בלילה פחות אנשים בנתבייג גם אפשר לעשות טיול לקוראה. ביפן נוחתים ב haneda שזה 20 דקות מטוקיו ולא שעה פלוס כמו Narita

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *