רשות שדות התעופה (רש״ת) הודיעה השבוע כי חברת Gett זכתה במכרז של רשות שדות התעופה להפעלת שירות המוניות מנמל התעופה בן גוריון לכל חלקי הארץ.

רשות שדות התעופה הודיעה על זכייתה של חברת “ג’י טי גטאקסי סרוויסס ישראל בע”מ”, הפועלת תחת המותג Gett, במכרז להפעלת שירות המוניות מנתב”ג לכל חלקי הארץ. תקופת ההתקשרות הינה לתקופה של ארבע שנים ולרש”ת שמורה אופציה להאריך את ההתקשרות לתקופה של ארבע שנים נוספות. בכך שואפים ברשות להציע לנוסעים שירות זמין, אמין ומפוקח.

על פי נתוני רש”ת, בשנת 2022 עמד סך היקף הנסיעות מנתב”ג (מזדמנות, מוזמנות, שירות ועוד) על כ- 1.3 מיליון נסיעות. בשנת 2019, שהיתה שנת השיא האחרונה ערב הקורונה, היקף הפעילות עמד על למעלה מ 1.7 מיליון נסיעות.

על פי תנאי המכרז, חברת Gett תפעיל, תנהל ותפקח על מערך שירות המוניות בשדה. במסגרת זו Gett תצטרך לספק פתרון טכנולוגי לרישום המוניות, ניהול התורים, שילוח המוניות. באחריות החברה יהיה לדאוג להיצע מוניות זמינות בהתאם לביקוש ובכלל זה בתקופות עומס. כמו כן עליה יהיה לנהל מאגר נתונים ממוחשב מלא, מעודכן, מפורט ומדויק על כל פעילות המוניות שיבצעו נסיעות מיוחדות מנתב”ג. עליה יהיה גם לדאוג לאחזקה ולניקיון המבנה אשר מיועד לנהגי המוניות הממוקם סמוך לטרמינל 3.

בחודש דצמבר 2022 יצא לדרך מכרז המוניות בנתב״ג לאחר תקופה ארוכה של היעדר ספק. על פי רש״ת, כחלק מהמכרז כל הנסיעות מנתב”ג יחוייבו בפיקוח על הפעלת מונה בנסיעה כפי שנקבע בצו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחירי נסיעה במונית). זאת למרות שחובת הפעלת מונה כבר מוגדרת בחוק, אך כמעט ולא נאכפת על ידי משרד התחבורה.

הזכייה של Gett מגיעה אחרי תקופה ארוכה של כאוס בגזרת המוניות בנתב״ג, ואחרי לא מעט סיפורים של עוקץ תיירים בסכומים הזויים. הזכיין הקודם שהפעיל בצורה סדורה את שירותי המוניות בנתב”ג הוא מוניות הדר ומאז ובעקבות כשל של מכרזים קודמים, נוצר מצב שבו שדה התעופה פתוח לכלל נהגי המוניות. במאי השנה פורסם שחברות המוניות השונות לא ניגשו למכרז בטענות להיעדר כדאיות כלכלית לאור תנאי המכרז.

תגובה
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *