החל מה-1 בספטמבר אל על עברה לתכנית מועדון הנוסע המתמיד החדשה שלה. כתבנו כאן כבר רבות על התכנית החדשה, שמהווה שינוי די משמעותי לעומת התכנית הקודמת. גם בהיבט של האפשרויות לשדרוג כרטיס טיסה עשתה אל על מספר שינויים, אז החלטנו לפרט עבורכם אילו שינויים נעשו ואיך תוכלו מעתה לשדרג את כרטיס הטיסה בטיסה הבאה שלכם.

מערכת השדרוגים החדשה של אל על
מערכת השדרוגים החדשה של אל על

בתכנית הישנה כל אפשרויות השדרוג היו במקומות נפרדים ולעיתים לא בצורה הכי שקופה לנוסע. החידוש הראשון שהוא משמעותי מאוד בעיניי הוא שמעתה אל על מציגה לנוסעים את כל אפשרויות השדרוג במקום אחד שקיבל את השם ״מרכז השדרוגים״. על מנת להגיע למרכז השדרוגים, יש להכנס להזמנה שלכם באתר אל על ומשם תופיע אפשרות לשדרוג מחלקה שתוביל למרכז השדרוגים.

במרכז השדרוגים יופיעו בפני הנוסעים 3 אפשרויות השדרוג הקיימות כיום בתכנית החדשה:

  1. שדרוג באמצעות נקודות
  2. שדרוג באמצעות מערכת המכרזים Plusgrade
  3. שדרוג באמצעות שוברי Extras

אפשרויות השדרוג שהיו עד היום – “שדרוג מראש” ו”שדרוג של הרגע האחרון״ בוטלו. בהמשך הכתבה נפרט על כל שיטת שדרוג שקיימת בתכנית החדשה.

שדרוג באמצעות נקודות

מערכת השדרוג באמצעות נקודות היא המערכת היחידה שהיא חדשה לחלוטין במסגרת תכנית המועדון החדשה. המערכת מאפשרת לשדרג את מחלקת ההושבה שלכם בטיסה באמצעות נקודות או שילוב של נקודות + מזומן. החידושים במערכת השדרוגים החדשה:

  • כל חברי הנוסע המתמיד (בכל מעמד) יוכלו לשדרג כמעט כל כרטיס טיסה
  • השדרוג יתאפשר באמצעות נקודות בלבד או באמצעות נקודות + מזומן
  • לקוחות ״פעילים יותר״ ייהנו מתיעדוף במערכת השדרוגים (פעילים – על בסיס מעמד או צבירת יהלומים בתקופה שלפני הטיסה)

ההרשמה לשדרוג תתאפשר מיד לאחר רכישת כרטיס הטיסה ועד 6 שעות לפני ההמראה. ניתן יהיה לשדרג מכל מחלקת רישום, למחלקת פרימיום או עסקים, בכפוף לזמינות. תיעדוף הנוסעים לשדרוג ישקלל פרמטרים כמו אחזקה בכרטיס FLY CARD PREMIUM, חברות Executive ומספר היהלומים שנצברו בשנה האחרונה לפני מועד הרישום לשדרוג.

לקוח המועדון שיגיש בקשה לשדרוג יקבל את המועד הצפוי לבחינת בקשתו, כאשר בעלי מעמד גבוה או לקוחות שרכשו כרטיס במחלקה גבוהה יותר, צפויים לקבל תשובות בשלב מוקדם יותר. בנוסף, הלקוח יוכל לצבור נקודות גם על רכיב המזומן המשולם על השדרוג.

היות ולא פורסם מחירון לשדרוגים באמצעות נקודות, ניתן להמחשה מקרה שלנו. עבור טיסה לכיוון אחד לליסבון דורשים באל על 20,000 נקודות (מקביל ל-400 נקודות בתכנית הישנה) + 250$. מחיר לא זול במיוחד, במיוחד התחשב בעובדה ששדרוג במכרז מתחיל במחיר של 260$, ללא תוספת נקודות. על פי מערכת השדרוגים, בחינת הבקשה תקרה יום לפני הטיסה.

החסרון שהיה בעבר ונותר הוא שרשימת השדרוגים עדיין שקופה ללקוח, כך שהוא לא יכול לדעת מה מיקומו ברשימה ובהתאם מה הסיכוי הריאלי שלו להשתדרג.

שדרוג באמצעות מערכת המכרזים Plusgrade

אפשרות השדרוג השנייה שכבר קיימת תקופה היא באמצעות מערכת Plusgrade שמאפשרת לנוסע להציע הצעת מחיר לשדרוג מקטע טיסה, בטווח מחירים מוגדר מראש. ככל שההצעה גבוהה יותר, סיכוייה לזכות גדולים יותר, כאשר קרוב למועד הטיסה אל על מודיעה לנוסע האם בקשתו לשדרוג אושרה. ההצעה היא לשדרוג מקטע טיסה למחלקה הבאה (כלומר מתיירים לפרימיום, או מפרימיום לעסקים או תיירים לעסקים במטוסים ללא מחלקת פרימיום).

שדרוג במזומן באמצעות מערכת Plusgrade
שדרוג במזומן באמצעות מערכת Plusgrade

ניתן גם להגיש הצעה לשדרוג מתיירים ישירות למחלקת עסקים במטוסים עם מחלקת פרימיום. לצורך כך יש להגיש קודם את ההצעה למחלקת עסקים, ולאחר מכן תפתח אופציה להגשת הצעה למחלקת פרימיום. התשלום עבור השדרוג מתבצע רק לאחר הזכייה במכרז.

שדרוג באמצעות שוברי Extras

הטבה חדשה יחסית במועדון הנוסע המתמיד, שהמשיכה גם לתכנית המועדון החדשה, היא שוברי Extras לשדרוג מחלקה עבור חברי מחלקות היוקרה. חברי מועדון במעמד זהב, פלטינה, טופ פלטינה, או חברי Executive ומחזיקי כרטיס האשראי FLY CARD במעמד כסף, זכאים לשוברי Extras.

שדרוג באמצעות שוברי Extras

שוברי ה-Extras הם הדרך היחידה לשדרג מושב בחינם (על בסיס מקום פנוי) ללא עלות במזומן או בנקודות. השדרוג נעשה ממחלקת תיירים למחלקת פרימיום או ממחלקת פרימיום לעסקים במטוסי ה-787 דרימליינר או מטוס ה-777 המשודרג. אפשר גם לשדרג ממחלקת תיירים למחלקת עסקים במטוסי 737 ו-777. השוברים מאפשרים לשדרג ללא תלות בכרטיס הטיסה שקניתם (כולל כרטיסי בונוס), מלבד טיסות במטוסים חכורים.

המימוש של שוברי ה-Extras פשוט למדי. נרשמים לשדרוג דרך מרכז השדרוגים בטווח של 72 שעות ועד 30 שעות לפני הטיסה, ובשער העלייה למטוס מקבלים עדכון על שדרוג המושב שלכם. חשוב לשים לב שכל שינוי בטיסה שלכם יביא למחיקת הרישום להטבה ויצריך מכם רישום מחדש באמצעות האתר.

כמות שוברי ה-Extras לשדרוג שמגיעים לכם לפי מעמד:

שדרוג באמצעות שוברי Extras
שדרוג באמצעות שוברי Extras

ההחלטה על שדרוג הנוסע היא על פי קדימות בהתאם לקריטריונים הבאים בסדר יורד:

  • מעמד החבר
  • מחלקת הרישום
  • החזקת FLYCARD
  • כמות היהלומים שנצברו במהלך 12 חודשים האחרונים.

רוצים לשדרג את המושב הטיסה הבאה שלכם? מוזמנים להתייעץ בקהילת חדשות תעופה.

תגובה
  1. כל הכבוד! מר אביטל. אכן באת לעבוד !! מאחלת לך ולחברה שנה טובה ! עלו והצליחו בעשייתכם… למען כולנו!

  2. עאלק תוכנית משופרת.
    עד עכשיו לקולות.יוקרה יכלו לשדרג ברגע האחרון על בסיס מקום פנוי ואפילו בטיסה עצמה בנקודות בלבד ובכמעט 70 אחוז הנחה.. אותה טיסה לליסבון שעכשיו מבקשים 20 אלף נקודות ועוד 260 דולר היתה ניתנת לשדרוג ברגע האחרון בעלות של 7500 נקודות בלבד וללא תוספת מזומן כלשהיא. (125 נקודות בתכנית הישנה). עכשיו גם ביטלו את זה וגם בגלל שפתחו את השדרוגים לכל אחד ללא קשר למעמד אז גם פחות סיכוי שבכלל יהיו מקומות פנויים.

    1. נו באמת, זה הכי מסורבל שיש… שכחת להוסיף שמחירי הביזנס עלו לשמים ובעצם נותנים לך היום פרימיום במחיר גבוה מביזנס של פעם , אז השדרוג טוב בעיקר לכאלו שנוסעים לא על חשבונם ( ע”ח המדינה החברה וכן)

  3. צריך I. Q גבוה במיוחד כדי להבין את ההסברים הפתלתלים. איכשהו, ואולי אני חשדנית, הלקוח אף פעם לא יוצא נשכר

  4. השדרוג היחיד הוא לטוס עם חברה אחרת. Etihad
    Royal Jord, לא משנה. רק לא עם אלעל.רק לא להרגיש “כמו בבית”= למה מי אתה?? ולהדחף עם החרדים שאלעל כל כך סוגדת להם.

  5. אחיזת עיניים במקום להרגיש בבית אנחנו עדין משלמים מחיר מאד יקר שלא נדבר כל המעמד במועדון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *