בית משפט השלום ברמלה פסק כי וויז אייר תשלם פיצויים בגובה של 53,000 ש״ח לקבוצה של 21 תובעים שהזמינו כרטיסי טיסה של החברה לאבו דאבי וטיסתם בוטלה בזמן שהם בשדה התעופה.

21 התובעים בתיק המדובר רכשו מחברת וויזאייר כרטיסים לטיסה שאמורה הייתה להמריא מאבו-דאבי לישראל, ביום ה-23.8.22 בשעה 18:55. ביום הטיסה הגיעו התובעים אל שדה התעופה באבו-דאבי, השלימו את הליכי הרישום ומסירת המזוודות (צ’ק-אין), הבידוק הביטחוני וביקורת הדרכונים, והמתינו להעלאתם למטוס (בורדינג).

כשעה בלבד לפני מועד ההמראה הצפוי, הודיעה חברת וויזאייר לתובעים שטיסתם נדחתה לשעה 21:00. בשעה 21:00 לערך החל הליך הבורדינג והתובעים תפסו את מקומותיהם במטוס. רק לאחר כשעתיים של המתנה על המטוס הודיעה חברת וויזאייר לנוסעים כי טיסתם כבר לא תמריא באותו הערב, וכי היא דוחה אותה ליום המחרת.
אלא שגם ביום המחרת (24.8.22) הודיעה חברת וויז אייר לנוסעים על ביטול טיסתם, גם הפעם רק לאחר שכבר הגיעו לשדה התעופה.

על פי הנטען בכתב התביעה, חברת וויז אייר לא פעלה כמתחייב על פי חוק שירותי תעופה, כלומר לא דאגה עבורם לחלופת טיסה לישראל, לא דאגה לספק להם לינה בבית מלון עד שימצאו טיסה חלופית חזרה ארצה, וגם לא דאגה להם למזון ומשקאות למשך השהייה באבו-דאבי. בשלב הזה נאלצו חלק מהנוסעים למצוא לעצמם חלופות להגעה לישראל, חלקם בטיסות קונקשן דרך בחריין או ירדן.

בעקבות האירועים המתוארים הגישו 21 נוסעים תביעה, באמצעות עו”ד אייל אבידן, ובמסגרתה תבעו פיצוי כחוק בגין ביטול שתי הטיסות, וכן החזר של הכספים שנאלצו להוציא עקב ביטול הטיסות. במסגרת הדיון בתביעה נציגי חברת וויז אייר הודו כי הנוסעים זכאים לפיצוי על פי החוק, וכן גם החזר הוצאות כנגד קבלות, וטענו כי הודו בכך כבר בכתב ההגנה. עם זאת, טענו כי הנתבעת סיפקה לנוסעים שירותי סיוע לרבות אירוח בבית מלון ״רדיסון בלו אבו דאבי״ רק ללילה אחד וכן טוענים כי התובעים לא זכאים ל״פיצוי לדוגמא״, פיצויים אשר תכליתם לעודד את קהל הצרכנים לעמוד על זכויותיהם אל מול הפרות של עוסקים באמצעות הגשת תביעות.

בפסק דין חלקי שניתן ביום 10.9.23 קבע בית המשפט כי התובעים זכאיים בשלב זה לפיצוי המגיע להם על פי חוק בסכום של כ-53,000 ש”ח בגין ביטול הטיסה הראשונה, ובעבור חלק מהנוסעים גם עבור טיסת ההלוך לאבו דאבי.

סה״כ תבעו קבוצת התובעים מוויז אייר 222,390 ש״ח ועל כן הסכום שנפסק עבור הנוסעים בשלב הזה הוא חלקי, כאשר דיון המשך בתיק באשר ליתר הסכומים שתבעו התובעים נקבע לחודש מאי 2024. כרגע עומדת בליבת המחלוקת בין הצדדים האם למעשה בוטלה טיסה אחת או שתי טיסות והאם זכאים הנוסעים ל״פיצוי לדוגמא״.

תגובה
  1. יש הבדל בין “בית משפט פסק פיצויים” לבין וויז תשלם את מה שפסק בעת המשפט.
    אל תשאלו אותי איך אני יודע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *