חברת בואינג רושמת מספר עסקאות מוצלחות בשבוע האחרון עבור מטוסי הבואינג 737Max עם הזמנות של 75 מטוסים ממשפחה זו.

אתמול הודיעה חברת בואינג כי חברת וייטנאם איירליינס בחרה במשפחת מטוסי ה-737MAX להיות מטוסי הדור הבא צרי הגוף של החברה. חברת התעופה הלאומית של וויטנאם התחייבה להזמין 50 מטוסי 737-8. ההתחייבות על ההזמנה הוכרזה במהלך טקס חתימה עם הנשיא ג’ו ביידן, מזכיר המדינה אנטוני בלינקן, בכירי הבית הלבן ומנהיגי ממשלת וייטנאם ביום שני האחרון (11 בספטמבר).

כיום מפעילה וייטנאם איירליינס בגזרת צרי הגוף מטוסים מתוצרת איירבוס בלבד, עם 65 מטוסים מדגמים שונים ממשפחה מטוסי ה-A321. על כן מדובר בהחלטה אסטרטגית של החברה לגוון את צי המטוסים צרי הגוף של החברה עם מטוסים מתוצרת בואינג. התזמון של ההכרזה במעמד נשיא ארה״ב, מעיד על כך שייתכן והעסקה היא חלק ממהלך פוליטי כולל בין המדינות.

על פי ההודעה של בואינג וויטנאם איירליינס, צי ה-737MAX העתידי של החברה יתמוך במטרה של המדינה להפוך למרכז תעופה מוביל. בגזרת המטוסים רחבי הגוף כבר מפעילה החברה שילוב של 14 מטוסי איירבוס A350, לצד 15 מטוסי בואינג 787.

משפחת מטוסי ה-737MAX שהוזמנו תאפשר לווייטנאם איירליינס לטוס עד 3,500 מיילים ימיים (6,480 ק”מ) עם 162-210 מושבים בהתאם לתצורה, כך שהם יוכלו לפעול בקווים אזוריים ובינלאומיים.

“דרום מזרח אסיה היא אחד משווקי התעופה הצומחים ביותר בעולם, וה-737 MAX הוא המטוס המושלם עבור וייטנאם איירליינס כדי לענות ביעילות על הביקוש האזורי הזה”, אמר בראד מקמולן, סגן נשיא בכיר למכירות ושיווק מסחריות בבואינג. “אנו מעריכים את השותפות ההיסטורית שלנו עם וייטנאם איירליינס, שראשיתה בשנת 1995 כאשר חברת התעופה שכרה לראשונה מטוסי 767”.

במקביל הודיעה חברת בואינג כי חברת SMBC Aviation Capital הזמינה 25 מטוסי בואינג 737MAX מדגמי 737-8, כך שצי המטוסים מדגם זה שבבעלותם ייגדל ל-81 מטוסים.  חברת SMBC היא אחת מחברות חכירת המטוסים הגדולות בעולם, עם לקוחות בכל היבשות שביניהן חברות כמו וויז אייר, טורקיש איירליינס, אייר פראנס ועוד רבות.

על פי בואינג, מאז  השקת המטוס, יותר מ-100 לקוחות ברחבי העולם ביצעו הזמנות של יותר מ-5,600 מטוסי 737 MAX. ה-737MAX מפחית את צריכת הדלק ואת פליטת הפחמן ב-20% כמו גם הפחתת רעשים ביחס למטוסי הדור הקודם.

תגובה
  1. איירבס A321neo LR שם את כל ה-MAX האלה בכיס הקטן, בואינג לעולם לא יגיעו לרמת הנוחות של איירבס. לטוס ב-737 זה כמו לשבת בארגז של טיולית מאחור.

    1. מילא נוחות הטיסה, על זה עוד אפשר להתווכח. מה שמפחיד זה שאף אחד לא מדבר על זה שהמקס’ הוא מלכודת מוות מפחידה.
      חברת בואינג משתמשת בממשל המושחת של ארה”ב וכוחה הפוליטי של ארה”ב כדי לקדם מכירותיה בעולם ע”ח בטיחות הנוסעים. המטוס הזה חובה שייגנז, המהנדסים של בואינג ניסו לקצר תהליכים וכרגע מה שמונע מהמטוס להזדקר עקב מיקום המנועים זו תוכנת מחשב שכבר ריסקה שני מטוסים אל הקרקע.
      עכשיו זה שחזירי חברות התעופה מוכנים לסגן את בטיחות הנוסעים עבור בצענכסף אני מבין אבל איך אנשים מוכנים לעלות על מטוס שהוכח שהוא מלכודת מוות ולא נעשה בנידון כלום חוץ מלעדכן את התוכנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *