חברות האולטרה לואו קוסט ידועות בתעריפים הזולים שלהן, כשעל מחיר הבסיס נדרשים הנוסעים להוסיף תשלום עבור כל דבר אפשרי. עם זאת, ישנה עמלה אחת מוזרה במיוחד שגם אם תחפשו ממש טוב באתר וויז לא תוכלו לדעת מה המשמעות שלה. בכתבה הזו נפרט מהי אותה עמלה ואיך להימנע ממנה.

10 יורו בעבור עמלת ״System Surcharge Fee״
10 יורו בעבור עמלת ״System Surcharge Fee״

נאהב את זה או לא, בעבור רוב התוספות שאנחנו משלמים בחברות הלואו קוסט כמו כבודה, ארוחה, עלייה מוקדמת למטוס, ברור לנוסע בדיוק מה הוא אמור לקבל. עם זאת, חלק מהנוסעים של וויז אייר נתקלים במהלך ההזמנה בתוספת בשם ״System Surcharge Fee״. כבר השם של העמלה מעלה תהיות שכן לא ניתן להבין ממנו בבירור על מה התשלום הנוסף. גם חיפוש באתר וויז לא ממש יעזור לכם להבין שכן ההסבר לגבי העמלה הזו מעורפל למדי וכולל את התיאור הלקוני: ״חל על הזמנות שנעשו על ידי מערכות אוטומטיות״.

כמו כן, למרות ההסבר הנ״ל,  גם משתמשים רגילים שניסו להזמין ״ידנית״ בעצמם טיסה דרך אתר וויז אייר נתקלו בעמלה המסתורית. יותר מזה, לזמן קצר בשנת 2022 בעקבות באג טכני העמלה השנויה במחלוקת נוספה לכל ההזמנות באתר. על פי המחירון של וויז אייר העמלה עומדת על סך של 10 יורו (או 42 ש״ח בישראל) לאדם פר טיסה. כלומר, עבור טיסת הלוך חזור ל-2 נוסעים תאלצו לשלם תוספת של 168 ש״ח.

דובר מטעם חברת וויז אייר הסביר בעבר: ״האתר שלנו, ומערכות טכנולוגיית המידע כוללות כלי אבטחה המגינים עלינו מפני התקפות של בוטים. ההגנות הללו חיוניות לאבטחת נתוני הלקוח, העסק שלנו ויציבות המערכת. השימוש באוטומציות להזמנות (בוטים) דורש משאבים נוספים ועבור פעילויות כאלה, וויז אייר מחילה עמלת תוספת מערכת”.

כלומר, העמלה הנוספת אמורה לחול על כלים אוטומטיים, כמו בוטים, שנכנסות לאתר וויז אייר באופן אוטומטי ופועלות לאסוף מידע על מחירי החברה או לבצע הזמנות באופן אוטומטי. עם זאת, כאמור גם גולשים רגילים שמנסים לבצע הזמנה לפעמים נתקלים בעמלה החריגה. בעבר עלו סברות ששימוש בתוספי חסימת פרסומות בדפדפן גורמים לאתר וויז לחשוב שמדובר בפעילות חשודה ועל כן להחיל על המשתמשים באותו תוסף את העמלה הנוספת.

ברשתות החברתיות ניתן למצוא תלונות של נוסעים מבולבלים מהעמלה המסתורית שלא ניתן למצוא לה הסבר אמיתי באתר החברה.

חשוב לומר כי העמלה לא נוספת בכל מקרה של שימוש בחוסם פרסומות. בניסיון שלנו לבצע הזמנה מדפדפן עם חוסם פרסומות, לא נוספה לנו אותה עמלה. עם זאת, במקרים המעטים בהם היא נוספת היא יכולה להוות תוספת משמעותית למחיר הטיסה המקורי. מרגיז במיוחד בהתחשב בעובדה שמדובר תוספת ״סתמית״ שאין לה שום ערך מוסף עבור הנוסע.

בהקשר זה ציינו בוויז אייר: “חוסמי פרסומות אינם אסורים במפורש, ואינם גורמים להגנה שלנו לזהות אתכם כבוטים. אבל במצב נדיר מאוד, בגלל באגים בחוסמי פרסומות, הם יכולים לגרום לדפדפן לפעול באופן בלתי צפוי, ולסמן אותנו על ידי כלי האבטחה שלנו כחשוד. אז, רק ליתר ביטחון, אנו ממליצים לכבות את חוסמי הפרסומות במקרה של בעיות כלשהן.”

איך להימנע מהתשלום החריג?

  1. היו ערניים – ודאו האם במהלך ההזמנה צצות תוספות מחיר כלשהן שלא הוספת בעצמכם
  2. הרשמו לאתר וויז אייר – בצעו הזמנה לאחר שנרשמתם לאתר וויז אייר ונכנסתם למשתמש שלכם. זה אמור ״להוכיח״ לוויז אייר שאתם משתמש אמיתי
  3. נטרול חוסמי פרסומות – נסו לבצע הזמנה מאתר וויז אייר לאחר נטרול תוספים חוסמי פרסומות כאלה ואחרים כמו Adblock, Ghostery וכו׳.
  4. נסו להזמין באמצעות אפליקציית המובייל – נוסעים מדווחים שביצוע ההזמנה מחדש באמצעות אפליקציית המובייל של החברה הסירה את העמלה הנוספת

למרות העמלה המוזרה, אנחנו מדגישים את ההמלצה שלנו לבצע הזמנה ישירות מול חברת התעופה וויז אייר ולא באמצעות מגוון אתרי צד שלישי שמציעים את אותם כרטיסים ברשת.

יש לכם שאלות בנושא? מוזמנים לשאול בקהילת חדשות תעופה.

תגובה
    1. מצטרף לאומרים
      פשוט לא לטוס עם החברה
      מתחיל בזול ונגמר סופר יקר
      ראו סעיף כבודה 70-100 דולר לטרולי לכיוון
      זהירות

Comments are closed.