על פי דו״ח של רשות שדות התעופה שמתפרסם היום, חלה ירידה משמעותית בהיקף הפעילות של רוב חברות התעופה שפועלות בנתב״ג. עם זאת, יש מספר חברות תעופה זרות שרשמו עלייה משמעותית בהיקף הפעילות. 

רוב חברות התעופה הזרות רשמו ירידה משמעותית בנפח הפעילות שלהן בנתב״ג בחודש אוקטובר. הירידה היא בהרבה מקרים היא נגזרת של היעד שאליו טסים והנקודה בזמן בו החליטה החברה להפסיק לטוס מישראל. בעוד חלק מהחברות החליטו להפסיק לטוס לישראל ממש בתחילת המלחמה, חלקן המשיכו להפעיל טיסות לזמן מה. למעשה, מבין 20 חברות התעופה הכי פעילות בנתב״ג, אל על הייתה החברה היחידה שראתה גידול בהיקף הפעילות שלה לעומת החודש במקביל ב-2022.

את הירידה הגדולה ביותר בנפח הפעילות בנתב״ג רשמה אמריקן איירליינס עם ירידה של כ-86% בנפח הפעילות לעומת שנה שעברה (3,280 נוסעים לעומת 24,102). את הירידה הקטנה ביותר רשמה אמירייטס, שהחליטה להפסיק לטוס מישראל בשלוב מאוחר יחסית, עם ירידה של 3.36% בלבד בהיקף הנוסעים (20,732 לעומת 21,453).

לעומתן, חברות תעופה שהמשיכו באופן עקבי להפעיל טיסות לישראל חוו עלייה, לעיתים מהותית, במספר הנוסעים שלהן לעומת שנה שעברה. זאת כאשר סה״כ, מבין כל חברות התעופה הפעילות בנתב״ג, 7 חברות חוו עלייה בהיקף הנוסעים שלהן לעומת שנה שעברה.

את הקפיצה הגדולה ביותר בהיקף הפעילות רשמו באופן מפתיע חברות התעופה הרוסיות – חברת רד ווינגס, שסביב הטיסה שלה התפתח ניסיון הלינץ׳ ביהודים רשמה עלייה של כ-125% במספר הנוסעים שטסו עמה לעומת שנה שעברה (6,465 נוסעים לעומת 2,862). גם חברת אזימוט שמפעילה טיסות ישירות מתל אביב לסוצ׳י רשמה עלייה של 115.03% במספר הנוסעים (6,023 נוסעים לעומת 2,801). אפשר להעריך שהעלייה היא תוצאה של ירידה בהיצע טיסות הקונקשן לרוסיה עם חברות תעופה זרות וזאת למרות שאל על ממשיכה להפעיל טיסות ישירות למוסקבה בעת הנוכחית.

עוד חברות שראו עלייה במספר הנוסעים לעומת שנה שעברה היו HiSky, שממשיכה גם היום להפעיל טיסות מתל אביב למולדבה, עם גידול של כ-45% בהיקף הנוסעים (6,837 לעומת 4,692). כמו כן גם אוזבקיסטאן איירוייז, שגם היא ממשיכה לטוס לישראל, ראתה גידול של 15.97% בהיקף הנוסעים