אתר חדשות התעופה המוביל simpleflying, עם 11 מיליון כניסות בחודש, פרסם אתמול סקירת של חוויית טיסה של אל על מתל אביב לרומא. הכתב סיכם את החוויה: ״למרות שהמטוס היה מהמבוגרים יותר בצי המטוסים, הניקיון והאדיבות של הצוות חיפו על כך.״

בלוגר התעופה האמריקאי Joshua Kupietzky טס בטיסת אל על מתל אביב לרומא במחלקת תיירים ולאחר מכן פרסם כתבה אודות חוויית הטיסה שלו באתר simpleflying. בתחילת הכתבה מתאר הנוסע את העובדה שאל על ממשיכה לשמר את הקווים האוויריים של ישראל בזמן שחברות התעופה הזרות הפסיקו לפעול כאן, מה שהוביל לכך שהוא בחר לטוס עם אל על. מאז נזכיר כבר הודיעו מספר חברות תעופה זרות כי יחזרו לטוס לישראל.

מלבד התור שהיה לצ׳ק אין של אל על, הכתב מתאר תהליך הנוסע היוצא בנתב״ג כיעיל וקצר יחסית עם תהליך בידוק מהירים בבידוק הביטחוני ובביקורת הגבולות . טיסתו של הכתב הייתה LY383 מתל אביב לרומא שהתבצעה במטוס בואינג 737-800 בגיל של 15.1 שנים שנמצא בשימוש של אל על מאז 2008. 

הכתב טס כאמור במחלקת תיירים, וכך הוא תיאר את את פנים המטוס, ביחס לגילו: ״בניגוד למטוס, המושבים נראו חדשים והיו די יציבים ובד המושב הרגיש עמיד ונוח. עם זאת, תאי האחסון העיליים היו קטנים מכיוון שזה היה דגם 737 ישן יותר.״ בנוסף מציין הכותב מרווח רגליים מעט מצומצם עבור הגובה שלו, אבל מספיק ביחס לזמן הטיסה הקצר.

הכתב התייחס גם לארוחת הערב שהוגשה, שהייתה בדמות הסנדוויצ׳ים ה״מפורסמים״ שהושקו במסגרת השת״פ של אל על עם אסף גרניט. הכותב בחר סנדוויץ בקר וציין כי הוא לא התאכזב מהמנה שהגיעה עם אריזה קטנה שהופכת למגש והכילה מפית ומגבון רענון.

באשר לצוות הטיסה, שהוא כידוע חלק משמעותי מחוויית הטיסה, מתאר הכותב כי הצוות בטיסה שלו היה אדיב למדי והשיב במהירות לכל בקשות הנוסעים במהלך הטיסה, אך מצד שני ציין כי הם מעט ״נעדרו״ לאחר הגשת הארוחה. .

לסיכום מציין הכותב כי לא היו חסרונות משמעותיים בחוויית הטיסה שלו עם אל על וכי הטיסה עברה בנעימים ובמהרה. כמו מדגיש כי למרות שהמטוס היה מהמבוגרים יותר בצי, הניקיון ואדיבות הצוות פיצו על כך וכי הוא מצפה לטוס שוב במטוס 737 של אל על. אחרי הביקורת של בלוגר התעופה ג׳וש כחיל שתיאר ״צוות לא ידידותי ואוכל דוחה״ מדובר בהחלט בביקורת מאוזנת יותר וחיובית לאל על.

האם החוויה שלכם עם אל על דומה לחוויה של הכתב? בואו לשתף בקהילת חדשות תעופה.

תמונה: דוד דניאל