בעקבות המתיחות מול איראן ביטלו מספר חברות תעופה זרות את טיסותיהן לישראל בימים ראשון ושני. כדי לפצות על הפערים שנוצרו לקראת חג הפסח, חלק מחברות התעופה הוסיפו טיסות מיוחדות מתל אביב אתמול. חברות אחרות כמו אוסטריאן, איתיחאד ו-ITA שלחו לישראל מטוסים רחבי גוף כדי להגדיל את קיבולת הנוסעים שיוכלו לטוס מישראל, כולל נוסעים שטיסתם נדחתה.

מטוס בואינג 777-200 של אוסטריאן בנתב״ג. תמונה: יעקב משה
מטוס בואינג 777-200 של אוסטריאן בנתב״ג. תמונה: יעקב משה

אחד האורחים המיוחד והנדירים יותר במחוזותינו הוא מטוס בואינג 777-200 של חברת אוסטריאן איירליינס שנחת בנתב״ג לפנות בוקר בשעה 03:35 בטיסה OS859 מוינה לתל אביב. בשגרה מפעילה אוסטריאן לישראל עד 2 טיסות יומיות כולן במטוסי איירבוס צרי גוף ממשפחת מטוסי ה-A320. ככלל, נדיר למדי לראות בישראל מטוסי נוסעים רחבי גוף של החברות בקבוצת לופטהנזה, מלבד חברת סוויס ששולחת לישראל באופן עונתי מטוסי איירבוס A330.

מטוס ה-777 שהגיע ארצה הוא הצעיר ביותר בצי של אוסטריאן, בגיל של 17.2 שנים. המטוס קיבל את השם המסחרי “Spirit of Austria״ והוא נמצא בשימוש של חברת אוסטריאן מאז הייצור שלו, כשב-2017 נוספה לו מדבקת ״Sound of Music״. במטוס סה״כ 330 מושבים ב-3 מחלקות שירות (32 בעסקים, 40 בתיירים פרימיום -258 בתיירים).

אוסטריאן מחזיקה בצי מיושן יחסית של מטוסים רחבי גוף שמבוסס על מטוסי בואינג, כולל 3 מטוסי בואינג 767-300 בגיל ממוצע של 24.6 שנים ושישה מטוסי 777-200 בגיל ממוצע של 23.4 שנים. המטוסים רחבי הגוף של החברה מפעילים בעיקר את הקווים ארוכי הטווח של החברה מוינה ליעדים בארה״ב ובמזרח.

כפי שפרסמנו כאן, לאחרונה קיבלה אוסטריאן את המטוס רחב הגוף המודרני הראשון שלה מדגם בואינג 787-9, כחלק מעסקה כוללת לרכישה של 10 מטוסי דרימליינר. מטוס הדרימליינר הראשון של אוסטריאן צפוי להכנס לשירות לראשונה באמצע חודש יוני בקו הטיסות של החברה בין וינה לניו יורק (JFK) והחל מה-1 ביולי גם בטיסות מוינה לשיקאגו (ORD). עוד קודם לכן תפעיל אוסטריאן במהלך חודש יוני מספר ״טיסות היכרות״ של המטוס החודש בין וינה לברלין ודיסלדורף.