בשורות טובות לחובבי התיירות במצרים. החל מה-2 באפריל ייפתח קו טיסות בין תל אביב לשארם א-שייח. עד כה הודיעו רשמית ארקיע וישראייר כי יפעילו טיסות בקו זה. על פי התכנון ארקיע תבצע 14 טיסות שבועיות וישראייר תבצע 15 טיסות שבועיות. לפי דיווחים קודמים, ייתכן ובעתיד גם חברת הלואו קוסט המצרית ״קאירו אייר״ תצטרף לרשימת החברות שמפעילות טיסות לשארם א-שייח׳.

מנכ״ל ארקיע אינטרנשיונל, עוז ברלוביץ אמר ל׳חדשות תעופה׳ כי בחברה בוחנים את היעד מזה זמן ועל פי כל הסימנים הוא יהיה תחליף לחופשות הכל כלול ברביירה הטורקית.

״הרומן שלנו עם שארם התחיל לפני כמה חודשים וראינו שיש לזה היתכנות. סוכנים שאנחנו עובדים איתם ושמעו שאנחנו מתכוונים לטוס לשם הביעו רצון למכור לשם חבילות נופש משום שמדובר ביעד מאד אטרקטיבי, עם מלונות הכל כלול, עם מרכזי ספא ועם עלות זולה. הטיסה לשם אורכת כשעה ויש מגוון של מלונות ברמה טובה מאד,״ אמר והוסיף כי היעד החדש בהחלט מביא בשורה לישראלים המעונינים בחופשה יוקרתית במזג אויר נפלא במחירים נוחים וזאת כשעה בלבד  ממרכז הארץ.

לשאלה האם יש מספיק נוסעים כדי לבצע כל כך הרבה טיסות ליעד זה, אמר ברלוביץ כי על פי כל הבדיקות היעד הזה יהיה להיט. ״יש ציבור גדול, הן במגזר הלא יהודי והן במגזר היהודי, שרוצה לנסוע לשם ואנחנו משוכנעים שזו תהיה הצלחה,״ אמר.

על פי התכנית הטיסות  של ארקיע יופעלו במטוסי אמבראר 195 ואירבוס 321 של החברה והמחירים לטיסות יהיו מ-129 דולר לכיוון ו-מ-249 דולר לטיסה הלוך ושוב. מחירי חבילות לשלושה לילות על בסיס לינה וארוחת בוקר, כולל טיסה, במלון 4 כוכבים יהיו מ-359 דולר, לאדם בחדר זוגי.

במקביל להודעתה של ארקיע מסרה חברת ישראייר כי היא מברכת את הודעת ראש הממשלה, נפתלי בנט, על תחילת הטיסות הישירות לשארם א-שייח. ״עם קבלת כל האישורים הנדרשים נפעיל 15 טיסות שבועיות, שלוש ביום. מחיר הטיסה יהיה מ-800 שקלים ומחיר חבילה לשלוש לילות במלון 5 כוכבים יהיה מ-349 דולר.

סמנכ״ל השיווק של ישראייר, הילה הרמולין רונן, מסרה כי החברה בטוחה ששארם יהיה יעד מבוקש בקרב הישראלים הן בשל הטיסה הקצרה, הטיסות והחבילות במחירים הנוחים, מגוון המלונות וחופים מרהיבים.

כזכור, בחודש אוקטובר 2021 החלה לטוס לישראל באופן רשמי חברת התעופה הלאומית של מצרים Egypt Air.