היום פרסמה אל על את הדו״חות הכספיים שלה לרבעון השני של שנת 2022. אל על מדווחת על רווח תפעולי חיובי לראשונה מזה שנתיים, שהתאפשר בעיקר בזכות מכירת מועדון הנוסע המתמיד. אבל מעבר לכך, החברה מדווחת לראשונה מאז משבר הקורונה על כוונות להרחבת צי המטוסים שלה בכל הגזרות – רחבי גוף, צרי גוף ומטוסי מטען. כמו כן, מדווחת לראשונה על מועדים לחידוש צי מטוסי ה-777 שחזר לאחרונה לשירות בטיסות נוסעים.

בגזרת רחבי הגוף, אל על מדווחת לראשונה על כוונה לבחון את האפשרות לצרף דרימליינר נוסף, 17 במספר, לשורות החברה. כרגע החברה לא חושפת האם מדובר בעסקת רכישה במימון או חכירה. מטרתו של המטוס הנוסף יהיה לתמוך כמובן בביקוש הגובר עליו מדווחת אל על כמו גם ביעדי הטיסה החדשים שאל על שואפת להוסיף לרשת הקווים שלה ביניהם יפן ואוסטרליה.

כמו כן מדווחת אל על בדו״ח על צפי לקבלת מטוס ה-787 דרימליינר ה-16 והאחרון שהזמינה בחציון הראשון של שנת 2023. בשיחת עיתונאים עם מנכ״לית אל על העלנו את השאלה כיצד ישפיע העיכוב של בואינג במסירות של מטוסי הדרימליינר שחודשה רק אתמול. מנכ״לית אל על השיבה כי יש לאל על קשרים טובים עם בואינג וכי הם יפעלו להגעת המטוס כך שיוכל להכנס לשירות לקראת עונת הקיץ הבאה. מהתשובה אפשר להניח שבחברה מבינים שהתור למסירת מטוסים בבואינג ארוך וכי לא בטוח שהמטוס אכן יימסר בחציון הראשון אלא מאוחר יותר בשנה הבאה.

מטוס 777 שני של אל על חוזר לשירות
מטוס 777 שני של אל על חוזר לשירות

במסגרת הדו״ח מעדכנת אל על גם כי צי מטוסי ה-777 של החברה שחוזרים לשירות בימים אלו יעברו את תהליך השדרוג הצפוי שלהם בשנת 2023. הקונפיגורציה שנבחרה למטוסים אלו היא זו של מטוסי הדרימליינר, מה שיביא להגדלת מספר המושבים המוצע במטוסים. כזכור, 2 מטוסים מצי ה-777 כבר חזרו לשירות בטיסות נוסעים מתוך 4 שצפויים לחזור בסה״כ.

בגזרת המטוסים צרי גוף, אל על עדכנה כי היא תבחן את ״האפשרות לחכירה רטובה של מספר מטוסים בהתאם לביקושים״ עבור אל על וסאן דור. כזכור, כפי שדיווחנו בחדשות תעופה, הנהלת אל על הגיעה להסכמה עם הטייסים על 3 חכירות רטובות של מטוסים צרי גוף בלבד (737) לטווחים קצרים. במקביל לפעילות זו שואפת החברה להאיץ את השמשת מטוסי ה-737 שטרם הוחזרו לשירות. מדובר ב-5 מטוסים מתוך 24 שטרם הוכשרו לשירות טיסות נוסעים.

באשר למטוסי מטען, אל על עדכנה כי היא בוחנת הצטיידות במטוס מטען נוסף, מדגם צר גוף. כיום מפעילה החברה מטוס יחיד בשירות טיסות מטען בלבד. מדובר במטוס איירבוס A300 בחכירה רטובה מחברת San Marino Executive Aviation שלפי לוח הטיסות פועל בעיקר בקווים ללייז׳, דובאי ואיסטנבול. גם כאן לא ציינה החברה פרטים נוספים כמו דגמי המטוסים המדוייקים שאותם היא שוקלת לחכור והקווים שבהם ייפעלו.