תמונה בכותרת: דני שדה

בשנה האחרונה פרץ לחיינו בסערה יעד חדש לטיול – איחוד האמירויות הערביות. נראה כי מרגע פתיחת היעד החדש הקהל הישראלי הביע סקרנות רבה והצביע ברגליו. כבר כיום (נובמבר 2021), שנה אחרי השקת קווי התעופה הראשונים לאמירויות, אנחנו עומדים על לא פחות מ-70 טיסות בשבוע (!) בין תל אביב לדובאי ואבו דאבי בשבוע החולף. איחוד האמירויות מקום שני רק לתורכיה עם 76 טיסות בשבוע.

עם 14 טיסות ביום אחד לאיחוד האמירויות, אין ספק כי הישראלים מביעים עניין רב ביעד. ולא קשה להבין למה. בזמן שהטמפרטורות ביעדים ממערב לישראל צונחות וגל נוסף של סגרים מגיע, איחוד האמירויות מציעות יעד נופש קיצי עם מנעד אטרקציות שיכולות להתאים כמעט לכל אחד החל מקולינריה מפותחת ועד לפארקי שעשועים.

לוח הטיסות בין תל אביב לדובאי, 14 טיסות יומיות בשיא

לאור העניין הרב של הקהל הישראלי באיחוד האמירויות החלטנו לנתח את היצע הטיסות הקיים בחודשי החורף הקרובים. המסקנות מעניינות. נראה שכרגע הדרך הכי טובה להגיע לדובאי, היא דווקא דרך אבו דאבי! נכון לשעה הטיסות הכי זולות לאמירויות הינן של חברת Wizz לאבו דאבי. כמו כן, הטיסות הכי איכותיות גם כן מגיעות לאבו דאבי במטוסי דרימליינר חדשים ומפנקים של חברת Etihad.  

מטוס A380 של חברת אמירייטס שתתחיל לפעול מישראל בחודש דצמבר
מטוס A380 של חברת אמירייטס שתתחיל לפעול מישראל בחודש דצמבר. תמונה: חדשות תעופה

מפת חברות התעופה הטסות לאמירויות ומה הן מציעות

[wptb id=875]

כפי שדיווחנו בחדשות תעופה, בחודש דצמבר תצטרף לחגיגה גם חברת Emirates, אחת משתי החברות הלאומיות, עם טיסה טיומית בין תל אביב לדובאי במחירים שיחלו ב-427$. משיחה שערכתי עם מנכ״ל קבוצת Emirates, Ahmed bin Saeed Al Maktoum, עלה כי החברה תרחיב בהמשך את היקף הטיסות היומיות בין תל אביב לדובאי בהתאם לביקוש ואולי אף תגיע ארצה עם מטוס ה-A380 האגדי! (עוד על זה בראיון שלנו לכתבת התעופה של גלובס כאן).

אז על אילו טיסות לדובאי אנחנו ממליצים?

הטיסות הכי זולות

בדקנו עבורכם מה המחיר הזול ביותר שניתן לקבל מכל חברת תעופה בכל אחד מהחודשים שבין דצמבר למרץ עבור טיסה של 5 ימים (4 לילות) באמצע שבוע.

היות וחיפשנו את המחיר הזול ביותר, התאריכים משתנים בין חברה לחברה אך המחירים מייצגים את היצע המחירים הקיים בכל חברת תעופה. גם כאן, כמו תמיד בעולם התעופה – מומלץ להקדים להזמין כרטיסים. על פי שיטות העבודה של חברות התעופה, מחיר כרטיסי הטיסה רק מאמיר לקראת מועד הטיסה עצמה. 

[wptb id=878]

כפי שניתן לראות בטבלה, למי שמעדיף לטוס לדובאי, ארקיע מציעה כרגע את הטיסות הזולות ביותר לחודשים הקרובים בתנאים שחיפשנו, במחיר שמתחיל ב-252$. ראינו גם טיסות זולות יותר אך לשהייה קצרה מדי (3 ימים) או ארוכה (7-10 ימים).

למרות היצע נמוך יותר, בתקופה הזו יעלה זול גם לטוס לאבו דאבי. בין אם בטיסת לואו קוסט עם חברת Wizz אך גם באמצעות חברה סדירה (ומעולה) כמו Etihad. אבו דאבי, בירת האמירויות נמצאת רק 45 דקות נסיעה מדובאי ברכב ונחשבת לאחות יפה ומוצלחת לא פחות של דובאי. לאור המחירים כרגע, שווה לשקול טיול באבו דאבי.

לחילופין, ניתן לעשות טיול המשלב את 2 האמירויות עם רכב (מחירי הדלק במדינה זולים מאוד וניתן למצוא מציאות גם בהשכרת רכב). כך תוכלו להנות ממחירי הטיסות זולים יחסית לאבו דאבי, מרמת השירות הגבוהה של חברת Etihad (כפי שניתן לקרוא בסקירת הטיסה שלנו) וגם מטיול ייחודי באבו דאבי.

טיפ חשוב! – שימו לב שחברות התעופה הלאומיות האמירתיות (אמירייטס, אתיחד ופליי דובאי) מציעות כרטיס כניסה יומי מתנה ל-Expo2020 לכל רוכש כרטיס טיסה (בעלות של כ-30$ לאדם). למי שגם כך מתכנן ללכת, שווה לשקלל את ההטבה הזו במחיר הכרטיס. על מנת לקבל את הכרטיס יש להכנס להזמנה שלכם באתר חברת התעופה ולחפש את האייקון שמציע כרטיס כניסה לתערוכה ללא עלות.

תערכות Expo2020. כרטיס כניסה מתנה לכל רוכש כרטיס טיסה בחברה אמירתית
תערכות Expo2020. כרטיס כניסה מתנה לכל רוכש כרטיס טיסה בחברה אמירתית

טיסות קונקשן לדובאי – משתלם?

באשר לטיסות המשך לדובאי – מבדיקה שערכנו, ישנה אפשרות גם לטוס בטיסות המשך לדובאי באמצעות החברות רויאל ג׳ורדניאן הירדנית או גאלף אייר הבחריינית. עם זאת, לא מצאנו טיסות עם עצירה קצרה ונוחה או לחלופין במחיר מציאה ולכן לא נרחיב על טיסות אלו. טיסות עם החברה הלאומית הירדנית יכולה להתאים אולי לאנשים בעלי מועדון נוסע מתמיד של אחת מחברות התעופה באיחוד One World אשר מעוניין לממש נקודות נוסע מתמיד לרכישה הטיסה (ועוד על מימוש מיילים בטיסות בכתבות נוספות בהמשך).

אילו מטוסים טסים על הקו לדובאי?

החברה היחידה המציעה טיסה במטוס רחב גוף באופן קבוע הינה אתיחד עם צי מטוסי ה-787-9 דרימליינר בתצורה שתי מחלקות (תיירים ועסקים). החל מדצמבר תצטרף אליה חברת אמירייטס עם צי חדיש ומפואר של מטוסי 777-300 רחבי גוף ענקיים בתצורת 3 מחלקות (תיירים, עסקים וראשונה). אל על גם כן מפעילה על הקו לסירוגין מטוסי 787 דרימליינר לצד מטוסי 737 קטנים יותר. טיסה במטוסים רחבי גוף לעיתים תציע חוויה עדיפה, נוחות משופרת ומערכת בידור אישית לכל נוסע.

מטוס 787 של חברת Etihad
מטוס 787 של חברת Etihad. תמונה: חדשות תעופה

מטוסים רחבי גוף, דוגמת ה-787 דרימליינר החדיש של בואינג מציעים לרוב נוחות עדיפה שכן אותם מטוסים משמשים גם לטיסות ארוכות טווח. כמו כן, ישנם אלמנטים אשר נסתרים מהעין של הנוסע דוגמת מערכת סינון אוויר מתקדמת במטוסי הדרימליינר אשר אמורה בתיאוריה לשפר את איכות האוויר בקבינה.

לצד חברות אלה מציעה חברת פליי דובאי טיסה במטוסי 737Max צעירים וחדשים. החברה גם מציעה מחלקת עסקים מתקדמת מאוד יחסית למטוסים צרי גוף ולכן תהיה גם כן בחירה חכמה.

מחלקת עסקים במטוסי 737 Max של חברת Fly Dubai
מחלקת עסקים במטוסי 737 Max של חברת Fly Dubai

תגובה
  1. יש בלבול בחברות תעופה, גולף אייר לא מירדן, ורויאל ג’ורדניאן בחריינית..פעם הבאה תבדקו הגהה ופרטים, משער שזה אמור להיות אתר רציני שאנשים מסתמכים עליו :).

  2. יש בלבול בחברות תעופה, גולף אייר לא מירדן, ורויאל ג’ורדניאן לא בחריינית..פעם הבאה תבדקו הגהה ופרטים, משער שזה אמור להיות אתר רציני שאנשים מסתמכים עליו :).

Comments are closed.