לאחר שמועות של מספר שבועות, אמש נחתמה באופן רשמי עסקה בין קטאר איירווייז לחברת בואינג אשר מהווה סוג של ״פרידה״ של החברת הקטארית מחברת המטוסים איירבוס. זאת כשברקע סכסוך בין קטאר לאיירבוס בשל סוגיית קילופי צבע במטוסי אירבוס A350 מהם מפעילה החברה לא פחות מ-53 מטוסים עד כה.

החברה הקטארית חתמה על הסכם לרכישתם של עד 50 מטוסי בגרסאת מטען של בואינג 777-8, מטוס המטען הדו מנועי הגדול בעולם עם קיבולת כמעט זהה לזו של מטוס 747-400. לעומת הג׳מבו, המטוס החדש מציג שיפור של 25% בתצרוכת הדלק ועלויות התפעול. כחלק מההכרזה על הרכישה הוכרז גם באופן רשמי על ייצורו של המטוס אשר החברה הקטארית תהיה לקוחת ההשקה שלו. כמו כן חתמו הצדדים על מזכר הבנות לרכישה של עד 50 מטוסי בואינג 737-10 שהינו הגרסא הגדולה ביותר בסדרת ה-737Max.

ההזמנה של 34 מתוך העסקה הכוללת של 50 מטוסי המטען היא הזמנה מוצקה ולגבי 16 המטוסים האחרים מדובר באופציה. היקף הרכישה נאמד במעל 20 מיליארד דולר. חברת בואינג מסרה כי  מדובר בהזמנה שתספק תמיכה למאות ספקים אמריקאים ותיתן תעסוקה למעל 35 מקומות עבודה.

כזכור, לפני כחודש הגישה חברת התעופה הקטארית תביעה נגד חברת אירבוס בבית משפט בלונדון בשל כשלים במטוס הדגל אירבוס A350. לטענת הקטארים הצבע מתקלף מהמטוסים וכאשר החברה לא הצליחה להגיע לפתרון מעשי עם חברת אירבוס היא אף נאלצה לקרקע כ-20 מטוסים מהדגם הזה.

בעקבות כך נאלצה אף להחזיר את מטוסי ה-A380 לשירות וגם לחכור מטוסי 777 ו-A330 כדי לתמוך בכל קוי החברה. בשבועות האחרונים יצאה החברה הקטארית במסע יחסי ציבור נגד איירבאס שכלל סרטונים המדגימים את סוגיית קילוף הצבע על מטוס ה-A350 ואף לפרסם ״עקיצות״ ברשתות החברתיות כנגד יצרנית המטוסים ובעד המתחרה המרכזית שלה בואינג.

 הסרטון שמציג את הנזק שנגרם למטוסים לטענת חברת קטאר איירווייז: