חברת התעופה קטאר איירוויס חוגגת 25 שנה וברוח הנוסטלגיה מציגה צביעת רטרו חדשה למטוס בואינג 777-300 (מספר רישום A7-BAC). מדובר בצביעה שהופיעה על מטוסי החברה בשנותיה הראשונות מעת הקמתה בשנת 1993. את טיסת הבכורה המסחרית שלו ביצע המטוס אתמול בבוקר בטיסה מנמל התעופה דוחא לפריז. החברה תפעיל את המטוס בצבעי הרטרו במהלך השנה הקרובה.

מטוס 777 בצביעת רטרו של קטאר איירווייז
מטוס 777 בצביעת רטרו של קטאר איירווייז. תמונה: Clément Alloing

המטוס נצבע במפעל בעיר טולוז בצרפת בה נמצא המטה של יצרנית המטוסים אירבוס, עימה יש לקטאר איירוויס סכסוך מתוקשר. לא נופתע אם המהלך הזה נעשה בכוונת תחילה שכן לאחרונה לא מפספסת החברה הקטארית אף הזדמנות לעקוץ את יצרנית המטוסים בפומבי.

מנכ”ל קבוצת קטאר איירווייז, אכבר אל בייקר, אמר: “אנו נרגשים מאוד לחגוג את יום השנה ה-25 שלנו על ידי הצגת המטוס הייחודי הזה ומקווים שעיצוב הרטרו יביא זיכרונות רבים של נסיעות לנוסעים שלנו, במיוחד אלה שזכו לטוס איתנו בשנותינו הראשונות. העיצוב  הזה מסמן כמה רחוק הגענו כחברת התעופה הלאומית שזכתה שש פעמים בתואר של חברת התעופה הטובה בעולם.” לדבריו, חברת קטאר איירוויס היא כיום אחת מחברות התעופה הגלובליות הצומחות בעולם עם אחד מציי המטוסים הצעירים והמתקדמים מבחינה טכנולוגית. החברה מחברת כיום את דוחא ליותר מ-140 יעדים ברחבי העולם.

כזכור, לפני כחודש הגישה חברת התעופה הקטארית תביעה נגד חברת אירבוס בבית משפט בלונדון בשל כשלים במטוס הדגל אירבוס A350. לטענת הקטארים הצבע מתקלף מהמטוסים וכאשר החברה לא הצליחה להגיע לפתרון מעשי עם חברת אירבוס היא אף נאלצה לקרקע כ-20 מטוסים מהדגם הזה. בעקבות כך נאלצה אף להחזיר את מטוסי ה-A380 לשירות ואף לחכור מטוסי 777 ו-A330 כדי לתמוך בכל קוי החברה. בשבועות האחרונים יצאה החברה הקטארית במסע יחסי ציבור נגד אירבוס שכלל סרטונים המדגימים את סוגיית קילוף הצבע על מטוס ה-A350 ואף פרסום ״עקיצות״ ברשתות החברתיות כנגד יצרנית המטוסים ובעד המתחרה המרכזית שלה בואינג.

העדכונים האחרונה מהפרשייה כוללים הוראה של בית המשפט בלונדון להשהות סנקציות שהטילה יצרנית המטוסים איירבוס על קטאר בדוגמת ביטול עסקת מכירת מטוסים. במקביל, נראה כי איירבוס מנסה להתפייס עם חברת התעופה כאשר מנכ״ל יצרנית המטוסים ציין כי הם שואפים לפתור את הסוגיה בדרכים ״ידידותיות״.

בתחילת החודש אף חתמה חברת התעופה של קטאר על עסקה עם חברת בואינג שמהווה סוג של ״פרידה״ של החברת הקטארית מיצרנית המטוסים איירבוס. במסגרת ההבנות קטאר איירוויס תרכוש כ-50 מטוסי מטען בואינג 777-8, מטוס המטען הדו מנועי הגדול בעולם עם קיבולת כמעט זהה לזו של מטוס 747-400. בנוסף, חתמה על מזכר הבנות  לרכישה של עד 50 מטוסי בואינג 737-10 שהינו הגרסא הגדולה ביותר בסדרת ה-737Max.

אהבת את צביעת הרטרו של מטוס ה-777 של קטאר איירווייז? שתפו בתגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *