הבוקר באופן רשמי הודיעו דוברות השב״כ כי במסגרת השיח שקיים הארגון מול מקביליו האמירתים, הושגו הבנות שיאפשרו לחברות הישראליות לטוס לדובאי כסדרן. זאת בהמשך לסבב פגישות של ראש השב״כ וראש אגף האבטחה עם מקביליהם האמירתים. כזכור, משבר הטיסות עם דובאי צף בעקבות שינוי צפוי של הסדרי האבטחה של הטיסות הישראליות בדובאי שלא היה מקובל על אגף האבטחה בשב״כ האמון על אבטחת הטיסות הישראליות.

כתוצאה מרצף פגישות בכירי השב״כ, הושגו הסכמות שיאפשרו סידורי אבטחה המתאימים לשתי הצדדים. סידורי האבטחה החדשים יאפשרו לחברות התעופה הישראליות לחזור לקיבולת מלאה בטיסות לדובאי, כאשר מדובר בכ3-4 טיסות יומיות לכל חברה. זאת, לעומת פתרון הביניים שקיים כרגע שמאפשר 3 טיסות יומיות סה״כ לכל החברות.

כפי שניתן לראות בלוח הטיסות, כבר ליום ראשון הקרוב מתוכננות 10 טיסות בין ישראל ודובאי. הבוקר כבר קיבלנו עדכונים מנוסעים אשר החלו לקבל הודעות על שינוי בטיסתם ככל הנראה לאור התאמת חברות התעופה הישראליות ללוח הטיסות החדש.

לוח הטיסות לדובאי ליום א׳ הקרוב, 10 טיסות ביום
לוח הטיסות לדובאי ליום א׳ הקרוב, 10 טיסות ביום

אל על כבר עדכנה כי היא מברכת על פתרון משבר התעופה בדובאי ותחזור מיידית לפעול במתכונת רגילה הכוללת שלוש עד ארבע טיסות יומיות ליעד זה. מנכ״ל אל על אביגל שורק מסר: ״ נאלצנו לבטל בכל יום מספר טיסות ולמצוא לנוסעים פתרון חלופי וכעת נוכל להעניק שירות יציב וברמה הגבוהה שלקוחות אל על מצפים לקבל״ .

ישראייר גם כן עדכנה כי היא שמחה על חזרתה לפעילות מלאה של החברה בקו תל אביב דובאי ותפעיל 3-4 טיסות ביום כמו לפני המשבר. בנוסף ישראייר מסרה כי היא מברכת על
הצהרתו של ראש הממשלה כי בקרוב החברה תחל לטוס גם לבחריין פעמיים בשבוע במסגרת הסכמי אברהם.

אנו צופים כי גם חברת flydubai תשוב להפעיל 4 טיסות יומיות בקו, ואולי אף יותר לאור הביקוש. זאת, לאחר שהורידה את מספר הטיסות היומיות ל-3 לאור דרישה ל״הדדיות״ מצד חברות התעופה הישראליות. כמו כן, אנחנו מקווים כי פתרון המשבר יעודד את חברת אמירייטס להשיק את הקו המצופה לדובאי שנדחה כבר אין ספור פעמים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח”כ מרב מיכאלי גם הצטרפה למברכים על פתרון משבר התעופה עם דובאי: ״‏בעבודה מאומצת מאחורי הקלעים, הצלחנו להביא לפתרון משבר התעופה עם דובאי והטיסות הישראליות ימשכו. היחסים של ישראל ואיחוד האמירויות קריטיים וחשובים לבטחון הלאומי של מדינת ישראל. אני מברכת על כך שמאמצי השב”כ ובני השיח האמירתים שחתרו ללא לאות להסכמות, שמרו את הקשר התעופתי בין המדינות.״

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *