המטוס המדובר תוכנן להיכנס לשירות כבר השנה בחברת Rossiya, חברת הבת של נושאת הדגל אירופלוט. זאת לאחר שהשקת המטוס תוכננה במקור ל-2016 אך נדחתה בין היתר לאור סנקציות שהוטלו על תעשיית התעופה הרוסית עוד לפני הלחימה בואקראינה. עד כה הוזמנו 175 יחידות מהמטוס, כולם מחברות תעופה רוסיות. המטוס מפותח ע״י חברת Irkut שהיא בבעלות ממשלתית רוסית.

וכאילו שלא היו מספיק צרות בתהליך פיתוח המטוס, עתה ספקיות אירופאיות של מרכיבים שונים במטוס עוצרות את אספקת אותם חלקים לחברה הרוסית בשל הסנקציות האירופאיות. אותן סנקציות שהוטלו מונעות מכירה של כל חלק באשר הוא לתעשיית התעופה הרוסית ואף דורשת הפסקת התקשרויות קיימות.

המגבלות החדשות מטילות צל ענק על הפרוייקט. ע״פי אנליסטים בתחום התעופה, ידרשו אפילו מספר שנים לפתח באופן עצמאי את אותם רכיבים שיצרנית המטוס הרוסית תכננה לרכוש מחברות מערביות. כל שכן, על פי ההערכות התוצאה תהיה נחותה יותר ותגרום להתייקרות משמעותית של הפרוייקט.

אמנם המטוס עשוי ברובו מרכיבים שפותחו ברוסיה, אך מספר רכיבים מהותיים היו אמורים להגיע מתעשיות מערביות. לדוגמא, תאגיד ריית׳און האמריקאי אמור לספק את אחת משתי הקוניפגורציות האפשריות של מנועים למטוס (השנייה היא עם מנועים מפיתוח עצמי רוסי). חברת התעופה הבריטית מגיט הייתה אמורה לספק גלגלים ובלמים לפרוייקט וכבר הודיעה שעצרה כל ייבוא וייצוא של רכיבים מרוסיה. חברת סניור, בריטית גם כן, הייתה צפויה לספק את מערכת אספקת האוויר לקבינה, וגם היא כבר לא תוכל לספק את הרכיב תחת המגבלות הקיימות. רכיבים נוספים שאספקתם בסכנה כוללים את מערכות הניווט ורכיבי שונים לתא הטייס.