חברת התעופה הלאומית של רוסיה, אירופלוט תפסיק החל ממחר (8.3) את כל טיסותיה הבינלאומיות. כמו כן, מאתמול (6.3) היא אינה מעלה לטיסות נוסעים שיש ברשותם כרטיס הלוך ושוב שמועד החזרה שלו הוא לאחר ה-8 במרץ.

ההחלטה של חברות התעופה הרוסיות להפסיק את הטיסות מגיעה לאחר שהן קיבלו המלצה (או יש שיפרשו זאת כהנחיה) מהרגולטור ברוסיה להפסיק את פעילות מטוסי הנוסעים והמטען בקוים בינ״ל. מדובר בחשש מכך שהמטוסים שהן מפעילות, אשר רובם חכורים, יעוכבו במדינות שונות על פי דרישת החברות שמטוסים אלה בבעלותן. אותן חברות אמורות, על פי הסנקציות האירופאיות, להפסיק את ההתקשרת עם החברות הרוסיות עד לתאריך ה-28 במרץ. כזכור, הממשל הרוסי שקל בתגובה הלאמה של המטוסים החכורים.

רק ביום שישי האחרון חזרה על עקבותיה טיסת U6889 של חברת URAL Airlines מסוצ׳י לתל אביב, ככל הראה בשל אותו חשש מעיכוב של מטוסים רוסים במדינות זרות.

טיסת Y6689 של חברת URAL Airlines מסוצ׳י לתל אביב חוזרת על עקבותיה.
טיסת Y6889 של חברת URAL Airlines מסוצ׳י לתל אביב חוזרת על עקבותיה.

בהודעתה מסרה אירופלוט כי היא מבצעת השעייה זמנית של טיסותיה בשל נסיבות שמונעות את הפעלת הטיסות. הפסקת הטיסות כוללת גם את חברתות הבת שלה רוסייה (Rossiya), אורורה (Aurora) וחברת הלוקוסט פובדה (Pobeda). על פי הודעת חברת אירופלוט מטוסיה ימשיכו לטוס למינסק, בירת בלארוס וכן יבצעו טיסות פנים ברוסיה אולם, כאמור, הטיסות הבינלאומיות יופסקו.

לאחר ההודעה האמירו מחירי כרטיסי הטיסה ממוסקבה למחירי עתק. בבדיקה של חדשות תעופה מצאנו כי טיסה למשל לאיסטנבול (4 שעות טיסה) לכיוון אחד בשבועות הקרובים תעלה לא פחות מ-2000$ במחלקת תיירים. טיסה לקזחסטאן השכנה (4 שעות) תעלה מחיר דומה וטיסה לדובאי (5 שעות) תעלה החל מ-700$. ובזמן שהיקף הטיסות למוסקבה מצטמצם במהירות, היום ביצעה אירופלוט שתי טיסות בקו מוסקבה תל אביב במטוסי A330. מבדיקה שלנו עולה כי שני המטוסים הם מבין מיעוט המטוסים שבבעלות חברת התעופה ולא חכורים.

חברת אירופלוט הוסיפה כי נוסעים שביצעו הזמנה אצל סוכנים מתבקשים לפנות לסוכנים כדי לקבל החזרים ונוסעים שביצעו הזמנה ישירה דרך החברה יכולים לבקש החזר או דחיית הטיסה שלהם.