אחרי שלוש שנים ארוכות בהן עמדו ללא שימוש, חברת Etihad הציבה את מטוסי ה-A350 החדשים שלה בלוח הטיסות של החברה לפריז, איסטנבול, מומבאי, דלהי, קהיר וג׳דה. כזכור, לחברת התעופה האמירתית חמישה מטוסים מדגם A350-1000 שהוא הגרסא הגדולה יותר של המטוס החדיש. החברה קיבלה את המטוסים מהיצרנית איירבוס בשנת 2019, ממש רגע לפני פרוץ מגפת הקורונה ומאז הם עומדים ללא שימוש וממתינים להתאוששות עולם התעופה העולמית.

טיסת הבכורה של המטוס בשירות החברה תקרה בתאריך ה-31 במרץ 2022 בטיסת EY37 מאבו דאבי לפריז. לשאר היעדים המצויינים מעלה יחל לטוס בין החודשים אפריל ליוני.

מטוס A350 של אתיחד בתערוכה האווירית בדובאי. תמונה: חדשות תעופה
מטוס A350 של אתיחד בתערוכה האווירית בדובאי. תמונה: חדשות תעופה

במטוסים החדשים 3 מחלקות: תיירים (292 מושבים), תיירים Space (45 מושבים) ועסקים (44 מושבים). בולטת בהיעדרה המחלקה הראשונה המפורסמת של חברת אתיחד, שהיא מבין המחלקות המפוארות ביותר הקיימות בעולם התעופה. עם זאת, מנכ״ל החברה, טוני דאגלס, מדגיש כי החברה עוד לא נפרדת רשמית מהמחלקת היוקרתית שתמשיך לשרת את החברה בחלק ממטוסי ה-787 ו-777. אותה מחלקה מותקנת גם מטוסי ה-A380, אך טרם ברור האם אלו יחזרו אי פעם לשירות בחברה.

במטוסי ה-A350 החדשים מותקנת גם מחלקת העסקים החדשים של החברה, שתכלול סוייטה פרטית. עד כה החברה נמנעה מלפרסם פרטים על המחלקה החדשה בפומבי כמו גם לחשוף אותה לעיתונאים. עם זאת, במהלך התערוכה האווירית בדובאי, נחשפו ציוצים בטוויטר עם צילומים מתוך המטוס מהם ניתן לראות את המחלקה החדשה. ולהבין שמדובר במוצר איכותי למדי עם דלת הזזה לכל מושב. שיפור גם ביחס למחלקה הקיימת במטוסי ה-787 (ועוד על זה בסקירת הטיסה שלנו לאבו דאבי).

מטוס ה-A350 הוא אחד המטוסים הנוחים ביותר לנוסע והוא יאפשר לאתיחד להמשיך לספק את חווית הטיסה מהטובות בעולם. אנחנו לא יכולים לחכות לנסות לעלות על טיסה של אתיחד במטוס זה.

כעת אתיחד רק צריכה לקוות שלא תאלץ להתמודד עם הצרות של קטאר איירווייז עם מטוסי ה-A350. אם גם אתיחד תתמודד עם בעיה דומה, זו תהיה מכה קשה למדי ליצרנית המטוסים איירבוס שמתמודדת כיום עם קטאר איירוויז בבית המשפט באנגליה.