חברת סאן דור, חברת בת של אל על הודיעה בצהרים על תחילת הפעלת טיסות ישירות לשארם א-שייח החל מיום ראשון הקרוב (17.4) והודיעה כי מחיר כרטיסי הטיסה יהיה החל מ-269 דולרים לטיסה הלוך ושוב. במקביל נערכות גם שאר חברות התעופה הישראליות להפעיל טיסות ליעד.

אנחנו, שממש רוצים לטוס לשארם א-שייח, התלהבנו מהמחיר ה׳זול׳, במיוחד לאחר שבחברה ישראלית אחרת הציעו לנו אתמול כרטיס ב-831 דולרים לאדם לאותם ימים. לכן, נכנסנו לאתר של חברת אל על וביקשנו לרכוש כרטיסים לטיסה הראשונה של החברה וגילינו כמה הפתעות:

הראשונה, המחיר הזול ביותר שהוצע לנו לטיסת הלוך ושוב היה 296 דולרים ולא 269. אבל זה בסדר. כי אולי עד שנכנסנו כבר נרכשו כל הכרטיסים הזולים יותר. תוך כדי ביצוע ההזמנה ובדיקת כל ה׳מותר ואסור׳ והמגבלות שמוטלות על רוכשי הכרטיסים קפצה לנו חלונית שבה נכתב: ״רגע, הביקוש עולה והמחיר עלול להשתנות, כדאי לסיים את ההזמנה ולשמור על המחיר״.

אחר כך ביקשנו לדעת מה כולל המחיר לטיסה. החברה מציעה שלושה סוגי כרטיסים. ״לייט״, קלאסיק וכרטיס גמיש. זאת כאשר בעמודה של כרטיס ה״לייט״ מצוין כי לא ניתן לקבל החזר, כי שינוי כרטיס ללא תשלום דמי שינוי וכי המחיר כולל כיבוד קל ותיק יד אחד.

אלא שבהרחבת פרטי הטיסה, היכן שכתוב סוג המטוס (בואינג 737 – ראו בתמונה), מצוין עוד ״כיבוד קל (בתשלום)״ , מה שסותר את מה שנכתב בעת בחירת הכרטיס המוזל. זאת ועוד. לפני סיום ההזמנה, כשביקשתי לראות את כל המגבלות של ההזמנה גיליתי כי שינוי דמי הכרטיס, שבתחילת ההזמנה נכתב שהוא ללא תשלום, הוא בתשלום ועוד איך. כי במגבלות ההזמנה כתוב במפורש שעל כרטיס ״לייט״ חלים תנאי הביטול והשינוי המחמירים יותר מבין סוגי הכרטיסי השונים המרכיבים אותו וכי ״במקרה של שינוי כרטיס ייגבו דמי טיפול והנפקת כרטיס חדש בסך 50 דולר לנוסע,  ו-15 דולר לתינוק. וזאת בנוסף לדמי השינוי , הפרשים אפשריים במחיר או במחלקת הרישום.״  כלומר, שינוי הכרטיס הוא ללא תשלום, או כן בתשלום של 50 דולר והפרשים.  נו, באמת. אתם שם עושים צחוק?

טוב. בינתיים, תוך כדי ההזמנה, בעודי קורא את כל תנאי הכרטיס והטיסה, קפץ לי עוד חלון שבו נכתב כי המחיר שראיתי בתחילת ההזמנה כבר אינו בתוקף, כי עלי לצאת מההזמנה ולהיכנס שוב רק  כדי לגלות שהמחיר הוכפל, כמעט, והוא עתה 375.64 דולרים. יפה לכם. תודה. אנחנו נשארים בארץ.

תגובה
  1. אמן שיחזירו את חברת הלוקוסט מספר אחד – אפ – UP
    מוכרים כרטיסים במחירי ביזנס עם שירות של מחלקת תיירים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *