חברת אל על ממשיכה להפעיל בימים אלה טיסה יומית אחת בין תל אביב למוסקבה. מבדיקה במערכת ההזמנות עולה אף כי הטיסות בין תל אביב ומוסקבה מלאות לחלוטין בשבועות הקרובים. הטיסה הראשונה שמופיעה במערכת ההזמנות של אל על היא ליציאה מישראל ב-1 ביוני. כשמנסים לחפש טיסות לתאריך מוקדם יותר באתר אל על קופצת ההערה:״לא מצאנו טיסות בתאריך שבחרת! או שכל הכרטיסים כבר נמכרו, או שהם כבר לא זמינים באותו המסלול. רוצה לשנות את התאריך ולנסות מחדש?״ 

סוכן נסיעות מרכזי בענף בישראל מסר לנו גם כן כי כל הטיסות של אל על עד סוף חודש מאי מלאות לחלוטין. החברה מבצעת טיסה יומית באמצע השבוע והכל מכור. עוד ציין כי הכרטיסים נמכרים בין היתר לנוסעים ממדינות שחברות התעופה שלהן הפסיקו לטוס לרוסיה והם באים לישראל על מנת לתפוס טיסת המשך לרוסיה.

במקביל, מי שמסתכל על לוח הטיסות בנמל התעופה דומודדובו במוסקבה, עלול לטעות ולחשוב שחברת אל על היא חברת התעופה הזרה הפעילה ביותר בנמל זה  בימים אלה, לצד חברת התעופה אמירייטס. זאת משום שלחברת אל על יש קוד משותף עם חברת התעופה S7 ולכן כמעט בכל הטיסות של החברה הסיבירית מופיע גם שמה של חברת אל על עם טיסת הקוד המשותף.

לוח הטיסות בשדה התעופה דומודדובו במוסקבה
לוח הטיסות בשדה התעופה דומודדובו במוסקבה

וכך, בעיון חטוף על טווח של כשעתיים בלוח הטיסות מתברר כי השם של אלעל מופיע על טיסות לנובוסיבירסק, סן פטרסבורג, סאמארה, קאזאן, יקטרינבורג, פארם, אומסק, נובוקוזנצק ועוד יעדים רבים אחרים ברוסיה.

חברות תעופה רבות בעולם, בעיקר כל החברות האמריקאיות ומרבית החברות האירופאיות, הפסיקו את הטיסות לרוסיה. זאת בזמן שאל על ממשיכה להפעיל טיסות באופן שוטף, מה שהוביל ללא מעט ביקורת על מדיניות הבדלנות של חברת אל על, או בעצם של מדינת ישראל. זאת כאשר מאז החלה התקיפה הרוסית ישראל שמרה רוב הזמן על שתיקה רועמת  כדי לשמור על יחסים טובים עם רוסיה שמאפשרות לה לפעול בסוריה.

כמו כן, השבוע ״הושעתה בהסכמה״ חברת התעופה הסיבירית S7 מברית התעופה הגדולה ONEWORLD, בה חברות בין השאר אמריקן איירליינס ובריטיש איירווייס, ובשעה שחברות כמו דלתא וק.ל.מ ביטלו את הקוד המשותף שלהן עם חברת אירופלוט, חברת אל על ממשיכה גם לטוס לרוסיה וגם לשמור על היחסים העסקיים עם חברת התעופה הסיבירית S7. היו כבר מי שאמרו שלכסף אין ריח.

תגובה
  1. יש ביקוש אדיר לטיסות לרוסיה, מפני שברוסיה יש קהילה יהודית/ישראלית גדולה ומצד שני בישראל, יש מאות אלפי אנשים שנדרשים לטוס לרוסיה, בעיקר בשל צורך וקרבה משפחתית.
    אירופלוט ביטלה טיסות.
    יש טיסות למינרלני וודי אבל במטוס קטנטן. לכן, האופציה היחידה היא אל על.
    מצופה שהיו מוסיפים טיסות לשם.

Comments are closed.