חברותה של חברת התעופה הרוסית S7 בברית התעופה ONEWORLD הושעתה זמנית החל מהיום. זאת בשל המלחמה באוקראינה וההשפעה שלה על מערכת התחבורה האווירית ברוסיה. על פי הודעת החברה, השעייתה מהחברות בברית התעופה נעשתה בהסכמה. החברה הוסיפה כי  ההשעייה היא זמנית בשל הסנקציות המתמשכות שהוטלו על חברות התעופה ברוסיה.

יוזכר כי לחברת אל על הסכם שיתוף קוד עם חברת S7 והיא עצמה ממשיכה להפעיל טיסות לרוסיה גם בשיאן של הסנקציות האירופאיות על התעופה מ/אל רוסיה.

S7 הינה חברת תעופה סיבירית שבסיס האם שלה הוא במחוז נובוסיבירסק ובעבר נחשבה לחברת התעופה הפנימית הגדולה ביותר ברוסיה. לחברה צי של 105 מטוסים והיא טסה ל-150 יעדים.

ברית התעופה בה היא חברה, ONEWORLD היא הקטנה מבין שלושת בריתות התעופה המובילות בעולם. חברות בה אמריקן איירליינס, בריטיש איירווייז, איבריה, פינאייר, קתאי פסיפיק, JAL, חברת התעופה של מלזיה ועוד.

יצוין כי בניגוד להחלטת ברית התעופה הזו (אף שמדובר בהחלטה בהסכמה) הרי ברית התעופה הגדולה SKYTEAM, טרם החליטה להשעות את חברותה של חברת התעופה הלאומית של רוסיה, אירופלוט ולמעשה היא שומרת על שתיקה רועמת.

עם פלישת רוסיה לאוקראינה והפרסומים על מה שקורה שם החליטו שתי החברות הבכירות ב-SKYTEAM חברת דלתא וחברת ק.ל.מ לבטל את שיתוף הקוד שלהן עם חברת התעופה הרוסית. אולם הנהלת הברית עצמה לא הגיבה בנושא וגם לא התייחסה לאלפי תגובות זועמות של גולשים ברשתות החברתיות והסתפקה בפוסט עם תגובה רפה בחודש פברואר.

תגובה

Comments are closed.