בתקופת הקורונה חסמו חברות תעופה רבות את האפשרות להנפיק בורדינג פס (״כרטיס עלייה למטוס״) בתום תהליך הצ׳ק אין הדיגיטלי המוקדם. המניע של חברות התעופה היה לוודא שכל הנוסעים עוברים בדלפקי הצ׳ק אין בשדה בכדי להציג את ״מסמכי קורונה״ שלהם טרם הנפקת הכרטיס שמאפשר להם לעלות על הטיסה. מאז כבר חברות רבות כמו איתיחאד ונוספות פיתחו מערכות אוטומטיות באתר שלהם שמאפשר להעלות ולאשר את המסמכים מראש ובכך למנוע את המעבר המיותר בדלפקי הצ׳ק אין בשדה ולגשת ישר לביטחון.

גם ברשות שדות התעופה נרתמו למשימת קיצור התורים והקצו בנמל התעופה בן גוריון מגזר ביטחון ייעודי לנוסעים בעלי כבודת יד שמחזיקים בכרטיס עלייה למטוס שהונפק במהלך הצ׳ק אין הדיגיטלי.

לאחרונה מתלוננים נוסעים של חברת הלואו קוסט ריינאייר על כך שלמרות שהיא מאפשרת לעלות מראש מסמכים לאתר, עדיין היא אינה מנפיקה כרטיס עלייה למטוס בתום תהליך הצ׳ק אין. וכך הנוסעים (גם אלה שאינם צריכים לשלוח כבודה לבטן המטוס) נאלצים לעמוד בתורי הצ׳ק אין. הנושא הופך משמעותי יותר עם תורי ענק בשדה התעופה שצפויים רק להתארך ככל שתתקרב חופשת הקיץ.

חבילת גלישה לחו״ל עם airalo

נוסעת של ריינאייר שביצעה צ׳ק אין כתבה: ״עשיתי צק אין וכתוב שזה לא כרטיס עליה (למטוס) ושצריך לגשת לדלפק. האם במקרה זה אפשר לגשת ישירות לדלפק w?״ התשובה היא כמובן שלא. רק מחזיקי כרטיס עלייה למטוס יכולים לעבור בתורים הביטחון המקוצרים במגזר W.

כזכור, חברת התעופה האירית ריינאייר מסכמת השנה חמש שנות פעילות בנתב״ג וניצבת, זו השנה השניה, במקום הראשון בפעילות בין חברות התעופה הזרות. ועל כן לחברת ריינאייר השפעה מהותית על התורים בשדה התעופה. 

שאלנו את חברת ריינאייר מדוע חלק מהנוסעים מישראל עדיין לא מקבלים כרטיס עלייה למטוס וקיבלנו את התשובה הבאה: ״נכון לתאריך ה-28 באפריל 2022, אזרחים ישראליים ממריאים מישראל יכולים לבצע צ׳ק אין ולקבל כרטיס עלייה למטוס דרך אתר ריינאייר. ישראלים שממריאים מישראל ובחרו לבצע צ׳ק אין דרך אפליקציית ריינאייר מתבקשים לגשת לדלפקי הצ׳ק אין בשדה התעופה על מנת לקבל את כרטיס העלייה למטוס שלהם שכן כרגע אפליקציית ריינאייר לא יכולה להנפיק את כרטיס העלייה למטוס כנדרש. חברת ריינאייר עובדת על מנת להתאים את האפליקציה כך שתוכל להנפיק כרטיס עלייה למטוס לאזרחים ישראליים הממריאים מישראל במטרה להפחית את התורים בשדה ולשפר את חוויית הנוסע.״

לאור האמור לעיל, עבור ישראלים הטסים עם חברת ריינאייר עם כבודת יד בלבד מומלץ לבצע צ׳ק אין באתר ולא באפליקציה. עם כרטיס העלייה למטוס שתקבלו בסוף התהליך תוכלו לגשת למגזר הביטחון W באולם הנוסעים היוצאים על מנת לעבור בידוק מקוצר.

כזכור, זו לא התקלה הראשונה של חברת ריינאייר ובחודש מרץ השנה שדרוג באתר ובאפליקציה הובילו להיעלמות הזמנות של נוסעים.

חיפוש טיסות:
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

You May Also Like