אתמול פירסמה חברת ישראייר מצגת לשוק ההון לקראת ההנפקה הצפויה של החברה בבורסה בתל אביב החודש, עם מטרה לגייס 7 מיליון דולר מהציבור ובעקבות כך להלוואה של 11 מילון דולר מהאוצר בצורת הלוואה. במצגת עולים מספר נתונים מעניינים על התכניות העתידיות של החברה

כזכור, ישראייר הפסיקה את פעילותה בשבת לפני כשנה וכארבעה חודשים בלבד לאחר רכישתה על ידי רמי לוי. ועכשיו, כחלק מהמצגת למשקיעים מודיעה החברה על כוונתה לרכוש רישיון מפעיל אירופאי שייאפשר לה לדבריה ״ניצול טוב יותר של המטוסים בסופי שבוע״. מדובר ככל הנראה בניסיון של החברה להחזיר את מטוסי האיירבוס שברשותה לפעילות בסופי שבוע, תחת רישיון טיסה אירופאי. עוד מציינת החברה כי הרישיון האירופאי יאפשר לה התפתחות עתידית בתוך אירופה כאשר לא ברור האם מדובר ברצון של החברה להפעיל טיסות פנים ברחבי אירופה.

במסגרת המצגת מנסה מדגישה החברה את המיצוב החדשה שלה כחברת תיירות ולא כחברת תעופה, בדגש על יעדים המרוחקים בטווח של עד ארבע שעות טיסה מנמל התעופה בן גוריון. ייתכן ובקרוב תאלץ החברה להתמודד עם תחרות חדשה בתחום מכיוונה של סאן דור (אל על) ששואפת לחזור לשווק חבילות נופש לצד הטיסות.

בצעד אופטימי מציגה החברה את יעדי החורף החדשים והחזקים שלה ביניהם דובאין, בחריין, מרוקו ושארם א-שייח׳ וגם מתייחסת כבר לאפשרות שתטוס בקרוב לטורקיה. זאת בהתייחסות לסיכום שר החוץ עם מקבילו הטורקי על חידוש השיח בנוגע לאבטחת הטיסות הישראליות בטורקיה, מה שמנע עד כה מהחברות הישראליות להפעיל טיסות לאיסטנבול.

שואפת לטוס לטורקיה. מצגת משקיעים של חברת ישראייר
שואפת לטוס לטורקיה. מצגת משקיעים של חברת ישראייר

החברה מציגה במצגת שלה קפיצה של 5 שנים בקצב המעבר לדיגיטל, מה שלא ניכר בחוויה שלנו עם חברת ישראייר. כמו כן ממידע שברשותנו עולה כי החברה מתכננת להגדיל את מספר המושבים בחלק ממטוסי האיירבוס A320 שלה מה שיצמצם את המרווח האישי של כל נוסע, נושא שגם לא מצויין במצגת.

תגובה
  1. כבר היום הם מוכרים טיסות בשבת. שימו לב ללוח טיסות הקיץ שלהם.

Comments are closed.