ועד עובדי עמ״י (עובד מקומי ישראלי) ביטחון של אל על פותחים בעיצומים ראשונים לפני הכרזה על סכסוך עבודה. בהודעה של ועד העובדים נמסר כי במסגרת העיצומים יפסיקו העובדים לקבל/להוציא שיחות טלפון מהמכשירים האישיים שלהם אלא במקרים דחופים. ועד העובדים מציין כי המהלך נעשה בגיבוי הסתדרות העובדים.

נציגי ועד העובדים מוסרים כי מדובר בצעד שהם היו רוצים להמנע ממנו, אך גם כי הם דורשים להתאים את חוזי העבודה שלהם לשנת 2022 ולמציאות הנוכחית. עובדי הביטחון של אל על מלינים כבר תקופה ארוכה על פגיעה מתמשכת בתנאי העסקה שלהם. בתוך כך טוענים כי בעוד לוח הטיסות מתמלא במהירות ומתקרב לרמות של לפני הקורונה, מצבת כח האדם עדיין עומדת על פחות מ-50%, מה שיוצר שחיקה מתמשכת אצל העובדים שמתארים מצב של ״קריסה״.

עובדי הביטחון של אל על אחראים על בטיחות הטיסות הישראליות ליעדים השונים בחו״ל. חשוב לציין כי היקף כח האדם המצומצם משפיע כמובן גם על הנוסעים שכן הוא מוביל לכך שטיסות יוצאות באיחור, ללא חלק מהמזוודות, לאחר שהנוסעים עמדו בתורים זמן ארוך מהרגיל.

למקרה שבו עובדי הביטחון יסלימו את הצעדים שלהם ויתקדמו לעבר סכסוך עבודה יכולה להיות השפעה משמעותית על פעילות הטיסות הישראליות ליעדים השונים. צמצום במספר העובדים בתחנה מסויימת יכול להוביל לצמצום מספר הטיסות שניתן להפעיל לאותו יעד ובהתאם להיקף העיצומים גם לביטול טיסות.

העיצומים של עובדי הביטחון יצטרפו לשיבושים בתקופת המו״מ של חברת אל על עם טייסיה ולגל עיצומים ושביתות של עובדי ענף התעופה בכל העולם.