בעקבות הסנקציות המערביות הפסיקו חברות התעופה הרוסיות לטוס לישראל. גם אירופלוט, שתכננה להמשיך להפעיל טיסות באופן מצומצם מתל אביב לסוצ׳י הפסיקה את הטיסות כעבור חודשיים ובלי התרעה מוקדמת. גם חברת התעופה הבלארוסית שתכננה לעקוף את הסנקציות באמצעות ״עצירה טכנית״ בבאקו נאלצה לבטל את הקו מתל אביב למינסק בשל הסנקציות.

כך יצא שאל על נשארה כשחקנית היחידה שמחברת בין תל אביב למוסקבה ולרוסיה ככלל. אך מסתבר שלא באמת כך. בדיקת לוח הטיסות מעלה שיש עדיין חברת תעופה זרה שמפעילה טיסות בין תל אביב לרוסיה. מדובר בחברת רד ווינגס איירליינס (Red Wings Airlines), חברת תעופה רוסית שממוקמת בנמל התעופה הבינלאומי דומודדובו שבמוסקבה. על פי אתר החברה היא מפעילה טיסות לטורקיה, ארמניה, מצרים, עיראק, קזחסטאן ואוזבקיסטאן וישראל.

טיסות של רד ווינגס מתל אביב למוסקבה
טיסות של רד ווינגס מתל אביב למוסקבה

מלוח הטיסות עולה כי החברה מפעילה 5 טיסות שבועיות בין תל אביב למוסקה. הטיסות מתבצעות עם ״עצירה טכנית״ של 35 דקות במינרלין וודי, עיר במחוז סטברופול שבדרום רוסיה. אחרי העצירה הקצרה ממשיכים המטוסים לשדה התעופה ז’וקובסקי (ZIA) שסמוך למוסקבה. מבדיקה שלנו עולה שלא ניתן להזמין טיסות מתל אביב לשדה התעופה במינרלין וודי שם עוצרת הטיסה.

מסלול הטיסה של רד ווינגס מתל אביב למינרלנייה וודי
מסלול הטיסה של רד ווינגס מתל אביב למינרלנייה וודי

בדיקה במערכת ההזמנות העלתה שלא מדובר בעסק זול, בהתאם לביקוש הגדול והיעדר ההיצע. טיסה לכיוון אחד מתל אביב למוסקבה מתחילה במחיר של כ-29 אלף רובל, שהם כ-1760 ש״ח או 508$. במחיר זה יוכלו הנוסעים להביא מזוודה אחת במשקל של עד 15 ק״ג, כבודת יד של עד 5 ק״ג. בחירת מושב ושינוי תאריכים יהיו בעלות נוספת.

כמו שאר הטיסות שבוצעו עד כה ע״י חברות רוסיות, גם הטיסות של חברת רד ווינגס מבוצעות על ידי מטוסי סוחוי 100 מתוצרת רוסית, על מנת לנסות ולהמנע מהחרמה שלהם מחוץ לרוסיה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *