שלושה חודשים בלבד אחרי ההכרזה על קו הטיסות של אירופלוט מתל אביב לסוצ׳י בחודש אפריל, נראה כי החברה מפסיקה את קו טיסות זה. על פי הנתונים באתר flightradar24, כל הטיסות של חברת אירופלוט לסוצ׳י מתחילת חודש יוני בוטלו. אותן טיסות הופעלו ע״י חברת Rossiya, חברת הבת של חברת אירופלוט.

על פי המידע הקיים, כל טיסות החברה בין ה-31 במאי עד ה-6 ביוני בוטלו כשהטיסה האחרונה של החברה בין תל אביב לסוצ׳י התקיימה בתאריך ה-30 במאי. כמו כן, ניסיון להזמין טיסות עתידיות בקו זה מאתר אירופלוט העלה כי הטיסות לא זמינות במערכת לשום תאריך עתידי.

טיסות אירופלוט מתל אביב לסוצג׳י נעלמו ממערכת ההזמנות
טיסות אירופלוט מתל אביב לסוצג׳י נעלמו ממערכת ההזמנות

כזכור, הקו הושק רק בחודש אפריל השנה והוא היה אמור להיות הקו היחיד של החברה הרוסית מתל אביב מאז הפסקת הטיסות הבינ״ל של אירופלוט. על מנת להמנע מהחרמת מטוסים הקצתה החברה לקו מטוסי סופרג׳ט סוחוי 100 מתוצרת רוסית של חברת הבת Rossiya.

לאחר הפסקת קו טיסות זה נשארה אל על היחידה להפעיל טיסות סדירות בין תל אביב לרוסיה. אל על מפעילה בין טיסה אחת לשתיים כל יום, כאשר הטיסות מתמלאות במהירות והמחירים מאמירים כל הזמן. בדיקה במערכת ההזמנות מראה שטיסות אל על לחודשי הקיץ למוסקבה מתחילות במחיר של 1290$ לכרטיס הלוך ושוב.

לפני מספר ימים בוטל גם חזרתו לפעילות של קו הטיסות של חברת בלאביה מתל אביב למינסק בשל הסנקציות המערביות על בלארוס. זאת לאחר הודעה שקיבלו צוותי הקרקע על כך שטיפול בטיסות מבלארוס יחשפו את העובדים לסנקציות המערביות. יתכן וגם במקרה של אירופלוט מדובר במקרה דומה של חשש מהסנקציות המערביות שלא יאפשר לצוותי הקרקע בנתב״ג לטפל במטוסים הנוחתים/ממריאים.