אמש אישרו באופן רשמי הרשויות בסעודיה שייפתחו באופן גורף את המרחב האווירי של המדינה לטיסות מ/אל ישראל.  זאת, אחרי תקופה ארוכה שהאפשרות לטוס מעל הממלכה התאפשרה לחברות זרות או לחברות ישראליות אך ורק בדרך מ/אל איחוד האמירויות ובחריין.

הראשונה למנף את ההזדמנות היא אייר אינדיה שצפויה להגדיל את היקף היעדים אליהם טסה מתל אביב. כך, החברה הוסיפה ללוח הטיסות שלה החל מאוגוסט טיסות מתל אביב למומבאי ובנגלור, בנוסף לטיסות הקיימות שלה לדלהי. על פי לוח הטיסות החדש, קו הטיסות למומבאי צפוי להתחיל ב-1 באוגוסט ולבנגלור ביום למחרת. שני הקווים יופעלו במטוסי 787-8 של החברה. הטיסות ליעדים אלו טרם הופיעו במערכת ההזמנות.

כיום מפעילה חברת אייר אינדיה 3 טיסות שבועיות מתל אביב לניו דלהי, גם כן במטוסי ה-787 דרימליינר בתצורה של 2 מחלקות שירות: עסקים (18 מושבים) ותיירים (238 מושבים).

בהמשך להכרזה על פתיחת שמי סעודיה, יתכן שנראה גם חברות תעופה ישראליות מרחיבות את פעילותן בהודו. בתוך כך, יתכן ואל על תשקול להחזיר לשירות את הקו למומבאי שהופסק בשנת 2020. כמו כן, ארקיע הודיעה על כך שהאישור החדש יקצר את משך זמן הטיסה שלה לגואה לכ-5.5 שעות. ארקיע הוסיפה בצורה עמומה כי קיצור זמן הטיסה יוביל להוזלת המחירים ״בהמשך״, מבלי להתחייב קונקרטית לירידה, לציין מתי היא תקרה או באיזה אחוז הוזלה מדובר.

כזכור, לתאגיד טאטא, שהוא הבעלים החדש של אייר אינדיה, יש תוכניות גדולות עבור חברת התעופה ההודית. בין היעדים שהתאגיד שם לעצמו נמצאים חידוש צי המטוסים של החברה, שדרוג רמת השירות לרמה בינ״ל וכן פתיחה של מספר האבים בהודו שיהיו מבין מרכזי התעופה הגדולים באזור.

ייתכן וההכרזות האחרונות יזרזו גם את כניסתה של עוד שחקנית הודית משמעותית לתחום – חברת אינדיגו, חברת לואו קוסט וחברת התעופה הגדולה בהודו כיום. חברת התעופה ההודית שוקלת כבר זמן מה להפעיל טיסות לתל אביב, אך רק לאחר כניסת מטוסי ה-A321XLR שהזמינה לשירות בחברה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *