במסגרת התערוכה האווירית שמתקיימת בפרנבורו שבאנגליה בימים אלו, מודיעה בואינג על מספר עסקאות מכירה משמעותיות. מדובר במספר עסקאות שנסגרו אחרי רצף של הפסדים משמעותיים של יצרנית המטוסים האמריקאית לחברת איירבוס. בתוך כך, עסקאות הענק של חברת קוואנטס האוסטרלית ושל חברות התעופה הגדולות בסין עם איירבוס.
העסקה הראשונה שנחתמה במסגרת הכנס היא של חברת דלתא. חברת התעופה האמריקאית סיכמה עם בואינג על הזמנה ראשונה של מטוסים ממשפחת מטוסי 737MAX. החברה תזמין 100 מטוסים מדגמי 737-10, שהוא הדגם הגדול ביותר במשפחת מטוסי המקס, עם אופציה להזמנה של 30 מטוסים נוספים. סה״כ תחזיק החברה 300 מטוסים בצי מטוסי ה-737 שלה, שיהיה שני בגודלו רק לצי משפחת האיירבוס A320.
בהצהרה שלה מסרה חברת דלתא כי המטוסים החדשים יחסכו בכ-20-30% בפליטות המזהים בהשוואה למטוסים שהם יחליפו. כמו כן, ציינו כי הוא יוכל לכסות את 99% מהנתיבים הרלוונטיים עם טווח של עד 6,110 ק״מ. המטוס צפוי לפעול בקווים הקצרים/בינוניים של החברה משדות התעופה בניו יורק, בוסטון, אטלטנה, דטרויט, מיניאפוליס, סיאטל ולוס אנג׳לס.
דלתא הודיעה כי המטוסים יהיו בתצורה של 3 מחלקות: מחלקה ראשונה (20 מושבים), דלתא קומפורט+ (33) ותיירים (129). לכל מושב יהיה מערכת מולטימדיה אישית ושקע חשמל. כמו כן תהיה מערכת Wi-Fi לגלישה בזמן הטיסה.
ועם כל האופטימיות שבהצהרות של שני הצדדים, חשוב להגיד שמטוסי ה-737Max10 טרם קיבלו את ההסמכה הסופית מרשות התעופה האמריקאית שצפויה ע״פ דלתא להתקבל בשנת 2023. ועם כל הצרות של חברת בואינג, יתכן ונראה דחייה בתאריכי ההסמכה. רק לאחרונה התבטא מנכ״ל בואינג בחריפות וציין כי אם תהליכי הסמכה מסויימים ידחו, יתכן והוא יאלץ לבטל את פרויקט הפיתוח של המטוס מדגם ה-737-10, מהלך שיש לו השלכות כלכליות נרחבות על חברת בואינג.
גם חברת התעופה היפנית ANA הודיעה על עסקה קטנה יותר עם בואינג. החברה הודיעה על רכישה של 20 מטוסים מדגמי 737-8, המטוס הקטן יותר במשפחת מטוסי המקס, עם אופציה לרכישת 10 מטוסים נוספים. כמו כן, הסבה החברה הזמנה של שני מטוסי נוסעים מדגם 777-9 לגרסאת המטען של משפחת ה-777X.