על פי דיווחים שונים מסוף שבוע האחרון, מנהל התעופה האמריקאי (FAA) אישר את התכנית של יצרנית המטוסים האמריקאית בואינג לשינוי מבניים ובדיקות איכות של מטוסי ה-787 דרימליינר. אישור התכנית של יצרנית המטוסים האמריקאית הוא שלב ראשון בדרך לחידוש האספקה של מטוסי 787 דרימליינר ללקוחות לאחר כמעט שנה וחצי שלא נמסר אף מטוס.

בעוד לא התקבל אישור רשמי או תאריך סופי, ע״פ דיווח של אתר בלומברג, בואינג נערכת להשלים טיסה ראשונה של מטוס דרימליינר בשבוע של ה-8 באוגוסט. זאת כמובן בהינתן שהליקויים תוקנו והמטוסים יעברו את הבחינות הדרושות.

כזכור, מסירת מטוסי ה-787 ללקוחות הופסקה לחלוטין במאי 2021 בעקבות בעיות איכות בפס הייצור של המטוס לאורך של כשנתיים לפחות.  בהמשך אף שלל מנהל התעופה האמריקאי מחברת בואינג סמכויות להנפקת תעודות כשירות למטוסי 787 בעקבות המקרים. בעקבות כך מחזיקה בואינג במלאי של כ-120 מטוסי 787 דרימליינר שלא נמסרו ללקוחות בעקבות אותם כשלים טכניים שנמצאו במטוסים.

בשיחה עם משקיעים לסיכום הרבעון השני של השנה, הודיע סמנכ״ל הכספים של בואינג כי החברה נערכת להמשיך מסירות של מטוסי 787 ומכינה את המטוסים בהתאם. אמריקן איירליינס, שהיא אחת מהחברות המרכזיות שהלינו על כך שהעיכוב במסירה פוגע בפעילותה, צפויה להיות מהלקוחות הראשונים לקבל דגמים של המטוס ברגע שתתחדש האספקה, ייתכן כבר עד סוף השנה הנוכחית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *