מדיווח של רויטרס עולה כי חברת בואינג עדכנה חברות תעופה וספקים מרכזיים כי אספקת מטוסי ה-787 תחודש במחצית השנייה של שנת 2022. מדובר בבשורה משמעותית מאוד שכן הפעילות של מספר חברות תעופה הושפעה משמעותית מהדחייה באספקת מטוסי הדרימליינר.

כזכור, אספקת מטוסי ה-787 הופסקה לפני כשנה בשל פגמים מבניים שנמצאו במטוסים לצד טענות רבות על תהליך בקרת האיכות בחברה ככלל. החברה נדרשת לבצע תיקון בכ-100 מטוסים, תחת זכוכית המגדלת של רשויות התעופה בארה״ב. המשך אספקת המטוסים טעונה אישור של רשות התעופה הפדרלית של ארה״ב (FAA). זאת בנוסף לכך שבפברואר השנה שללה הרשות את הסמכות של בואינג להנפיק עצמאית תעודת כשירות למטוסי 787.

חברת בואינג התחייבה תחילה להמשיך לייצר את מטוסי הדרימליינר בחודש אפריל, דחתה את זה למאי וכרגע הפסיקה לפרסם עדכונים פומביים באשר למועד שבו הרשויות בארה״ב יאשרו לה להמשיך באספקת המטוסים. החברה מעריכה כרגע את הנזק שנגרם מהתסבוכת בכ-5.5 מיליארד דולר.

הפסקת האספקה של מטוסי 787 השפיעה גם על היכולת של חברות תעופה לתמוך בגידול במספר הנוסעים ובקווים. אמריקן איירליינס לדוגמא, שממתינה למשלוח של 13 מטוסים, נאלצה להשהות את הקווים בין סיאטל ללונון, לוס אנג׳לס וסידני ודאלאס וסנטיאגו לאור המצב. כמו כן, לאחרונה עדכנה על דחייה נוספת לתחילת פעילות הקו בין תל אביב לדאלאס. גם חברת יונייטד ממתינה לאפקה של 8 מטוסי 787 שהיו אמורים להימסר בתחילת 2021.

על פי האתר של בואינג, נכון ל-31 במרץ 2022, בחברת בואינג ממתינות הזמנות של 481 מטוסי 787 על נגזרותיו השונות (8/9/10). שיאניות ההזמנות הן אמירייטס עם 30 מטוסים, קטאר איירוייז עם 23 מטוסים, אתיחד עם 21 מטוסים ולופטהנזה שממתינה ל-20 מטוסים.

תגובה
  1. אם יש פגמים מבניים במטוס, מה זה אומר על 800 המטוסים שטסים כבר כעת, כולל ה-15 שטסים ב”אל על”? האם יש בהם פגמים? הרי מוזר שייצרו 800 מטוסים “בסדר” ורק אחרי, ב-100 הבאים “התגלו” בעיות.

Comments are closed.