חברת וויזאייר נכנעה בסוף השבוע לקריאות ברשתות החברתיות לחרם בשל החלטתה לשוב ולהפעיל טיסות לרוסיה. החברה תירצה את ההחלטה בטענה של ׳בעיות לוגיסטיות׳, אולם ברור כי הקריאות ברשתות היו הסיבה להחלטתה לבטח את הטיסות.

ב-9 באוגוסט הודיעה החברה כי בחודש אוקטובר היא תחדש את טיסותיה לרוסיה. זאת לאחר שב-27 בפברואר היא הפסיקה לטוס לרוסיה לאחר הפלישה של פוטין לאוקראינה ולחץ בינלאומי לסנקציות על רוסיה.

בשבוע שעבר הודיעה החברה כי היא תתחיל לבצע טיסות מאבו דאבי, שם יש לה חברת מקומית, לרוסיה. תוך זמן קצר החלו הרשתות החברתיות לגעוש ולרעוש עם קריאות להחרים את החברה וביום שישי היא הודיעה על ביטול התכנית לחדש את הטיסות. החברה לא התייחסה בהודעתה לאיומים מצד הלקוחות להחרים אותה וטענה כי היא החליטה לבטל את התכנית ״בשל מגבלות שרשרת האספקה של התעשייה״, זאת כאשר היא אינה מציינת לאילו מגבלות היא מתכוונת, שכן חברות תעופה בכל העולם מתמודדות עם מחסור בכח אדם ולכן לא מדובר ב״מגבלה״ שלא היתה ידועה מראש.

בין היתר אחד הגולשים שאל בדף הטוויטר של חברת וויזאייר האם החברה יכולה להציג את שער החליפין בין הרובל הרוסי לבין חיים של תושבי אוקראינה והאם חברת וויזאייר יכולה להודיע איזה ׳טיל׳ הם יציגו על הלוגו של המטוסים.

גולש אחר כתב: חלפה חצי שנה מאז רוסיה פתחה במתקפת טרור נגד אוקראינה שהורסת ערים שלמות והורגת אנשים. האם וויזאייר מאושרת שהיא יכולה להיות נותנת החסות של הטרוריסטים?

חברת התעופה הגיבה בטוויטר לביקורת ואמרה כי הטיסות למוסקבה יופעלו על ידי מיזם ׳אבו דאבי׳ שלה, שהינו חברת תעופה הרשומה באיחוד האמירויות הערביות ופועל בהתאם לתקנות של מדינות המפרץ. איחוד האמירויות לא הטילה סנקציות על רוסיה ובמקום זאת ביקשה האמירות לשמור על עמדה ניטרלית. זאת כאשר חברות התעופה של  האמרויות הן בין חברות התעופה הזרות שעדיין מפעילות טיסות לרוסיה, ובכלל זה גם חברת אלעל. ואולם בסופו של דבר החברה, למרות שלא הודתה בכך, החליטה לחזור בה ולבטל את הטיסות.

חשוב להגיד שוויז נחשבה לחברה תעופה מובילה בתמיכה באוקראינים עם מאות אלפי כרטיסי טיסה שניתנו לפליטים אוקראינים עד כה.