שלשום (29.8) הגיע לישראל מטוס של ממשלת בלארוס שמופעל על ידי חברת התעופה הלאומית בלאביה. טיסת B28701 המריאה ממינסק ונחתה בתל אביב בשעה 18:12 לאחר עצירה קצרה של 55 דקות בטיביליסי בירת גאורגיה. המטוס המריא חזרה לגאורגיה אחרי ביקור קצר אתמול (30.8) בשעה 13:53.

מסלול הטיסה של בלאביה מטיביליסי לתל אביב
מסלול הטיסה של בלאביה מטיביליסי לתל אביב

מדובר במטוס מנהלים מדגם Bombardier Challenger 850 בתצורת VIP שמופעל כאמור על ידי חברת בלאביה ומשמש בעיקר את הנשיא לוקשנשקו ומשפחתו. המטוס בגיל 16.8 שנים והוא מופעל על ידי חברת התעופה הבלארוסית מאז 2010 לאחר שהיה בשימוש בחברת תעופה קנדית שמפעילה מטוסים פרטיים. המטוס, שמשמש את משפחת הרודן לוקשנקו הספיק כבר לבקר החודש בקזחסטאן, אזרבייג׳ן וטורקיה.

 על פי דיווח של מעריב, על סיפון המטוס הגיע בנו הבכור של נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו למטרה לא ידועה. במעריב ציינו כי גורמים רשמיים בישראל מסרו כי לא ידעו ולא הכירו את דבר הגעתו ארצה של בנו הבכור של הרודן הבלארוסי.

כזכור, חברת התעופה בלאביה ביטלה את התכניות שלה לחזור הפעיל טיסות ממינסק לתל אביב. זאת, בשל חוסר היכולת של חברות שירותי קרקע לטפל במטוסיה על רקע הסנקציות המערביות. עם זאת, למוסקבה ממשיכות לטוס אל על וחברת תעופה רוסית יחידה. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *